anoppi tulossa kylään, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Anoppi tulossa tekemään tupatarkastusta ja mun pitäis leipoa jotain. Jääkaapissa on vanhentunutta maustamatonta jogurttia, joten sen voisi käyttää leivontaan. Mitä leipoisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Noo:
Mitä turhia sitä hyysäämään :)

Niinpä. Mut tulee niin kaukaa, et joudun ruokaakin tekemään. Ja kahvin kanssa jotain pitäis leipoa ja jogurttia en haluais heittää roskiin, kun se on vasta eilen vanhentunutta ja käy vielä leivontaan. Varmaan vois syödäkin, mut sitä on niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
ookkos sää nyt varma, että anoppi arvostelee sen paakkelsin?

Meillä anoppi on ns. parempi vieras =sitä varten ei tarvii siivota eikä leipoa. :D

No siltä musta tuntuu, et arvostelee ja ihan sillä mielellä, et saako hänen ainoa poikansa riittävästi hyvälaatuista ravintoa mun luona... =)

No sitten!

Tää on ihan sairaan hyvää!!!

Omenapiirakka

Pohja:
150g voita
1dl sokeria
1 muna
3,5dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhoja

Huoneenlämpöinen voi ja sokeri hierotaan. Lisää muna. Lisätään jauho, jossa on leivinjauhot. Sekoita käsin tai taikinakoukuilla.

Täyte:
1 purkki maitorahkaa
2 dl kuohukermaa/ruokakermaa (ei vatkata)
1 dl sokeria
1 tl vanilliinisokeria
1 muna

Sekoita täytteen aineet, älä vatkaa.

Täytteen kaadat sitten siihen raa'an taikinan päälle.
Sitten raastat kaksi omenaa ja ripottelet siihen seoksen päälle.
Niiden päälle vielä kanelisokeria.

Ja eikun uuniin 175 asteeseen 35-40 minuuttia!
Anna jäähtyä ennen tarjoilua.

Tässä varmaan vois korvata tuon rahkan jugurtilla?

Sitten tässä oli kivan tuntuinen ohje, johon oli käytetty maustamatonta jugurttia: (selaa alaspäin, jugurttinen hunaja-kauraleipä)

http://kyokissa.vuodatus.net/blog/category/Leiv%E4t+ja+s%E4mpyl%E4t

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitti Salama jne =)

Kokeile ihmeessä tuota omppupiirakkaa! Se on superihanaa, tein kolmena päivänä peräkkäin kun sain ohjeen... :ashamed: :p

Hauskoja leipomishetkiä! :)

Kiitti! Jos on tosi hyvää, niin voi olla, ettei anopille jää mitään, kun syön itse kaiken... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Kiitti Salama jne =)

Kokeile ihmeessä tuota omppupiirakkaa! Se on superihanaa, tein kolmena päivänä peräkkäin kun sain ohjeen... :ashamed: :p

Hauskoja leipomishetkiä! :)

Kiitti! Jos on tosi hyvää, niin voi olla, ettei anopille jää mitään, kun syön itse kaiken... =)

Se on riskinä juu. :D Tee kaksinkertaisena pellillinen! :whistle:

Yhteistyössä