anoppi

pikku-lumikko

Aktiivinen jäsen
12.03.2007
11 917
1
36
Onko kellään anoppia, joka ei piittaa lastenlapsistaan?
Anoppini ei välitä meidän muksuista pätkän vertaa. Kun ollaan siellä kylässä tiuskii ja äyskii niille kaiken aikaa.
Miehen siskon lapsista kyllä tykkää ja hoitelee. Mutta jos me pyydetään hoitoapua niin aina jokin kiire ettei niitä ota.
Anoppi toivookin että mieheni kyläislis usein, ilman lapsia :( Lapsetkaan ei enää halua kylään sinne.

Nyt kun meidän vauva synty niin anoppi soitti ja onnitteli vasta 2 viikkoa synnytyksen jälkeen!!

Siloin on mielin kielin kun miehen pitäis mennä sinne auttamaan remontissa ym. mutta silloinkin mies menee tietty ilman lapsia.
Koskaan ei soita, eikä kysy meidän kuulumisia. Ei soita lasten syntymäpäivinä ja onnittele niitä ym.
Mutta miehen siskon lapsien perään kyselee kylläkin.

Tuntuu vaan niin pahalta miehen puolesta. Sekun tietty haluais että oma äitinsä olis kiinnostunut meidän perheestä. Miehenikään ei enää halua kyläillä pahemmin siellä. Kukkapuskan suostu äitenpäiväksi ostamaan.

Onneksi oma äitini on ihana :heart: toki joskus turhan tarkasti puuttuu meidän asioihin. Mutta ne yleensä itse siivuutetaan. Lapset rakastaa häntä paljon. Mumma kun jaksaa niitten kanssa touhuta. Käyvät "satumetsässä" römpimässä aarteita etsimässä. Ja soittelee lapsille ja kyselee niiltä. ym. Miehenikin sanoi että mun äitini ja isäni luona on mukava käydä. Sinne kun ollaan aina tervetulleita. Yleensä käydäänkin kerran viikossa. Ja soitellaan useimmin. =)

mitäs tähän nyt sanois meillä on just toiste päin
anoppi soittelee jokapäivä hoitaa lapsia pyytää syömään auttaa hädän keskellä!'
mun vanhemmat ovat sanoneet että ovat omat lapsensa jo kasvattanut...
no kyllä lapset sinne on tervetulleita n.1-2kk jos sillonkaan käydään!
mutta kun ollaan siellä äitini ei todellakaan "hoida"lapsia!! esim. tekisi ruokaa, keinuttaisi taikka muuta vastaavaa vaan kun ollaan kylässä siellä niin ollaan todellakin "kylässä!" ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:03 salsai kirjoitti:
Ookko sanonut suoraan anopillesi?

en :ashamed: siitä ei tulisi kun riitaa.
Kerran sanoin sille vastaan, kun mulle rupes puhelimessa sanomaan kuinka mieheni pitäis päästä reissuun yksinään kun hän on se joka meillä käy töissä(olin silloin hoitovapaalla ja tein viikonloppuisin töitä) ja kun minä olen töissä, mies joutuu katsomaan lapsia.(mieheni ei itse koskaan ole ajatellut asiaa noin). Tokaisin siihen että niinhän se on kun mies on töissä minä katson lapsia ja taas toisinpäin ja että eikös sitä lomaa tarvi kumpikin jos tarvii.

Harmi etten silloin sanonut että no otappa muksut hoitoon niin me voitais lähteä lomalle :kieh:

kyllä anoppi välittää, mutta langon lapset huomattavasti tärkeimpiä, ekoja joten siinä se...

langon lapset käy harva se vkl mummulla hoidossa, kun isä töissä (ovat eronneet äidistä) ja sit mummu siirtää kaikki menot suunnitellut tai ei... meidän lapset ei ole ikinä ollu mummulla yötä, vaikka on luvannut... kun olen ehdottanu on sitä ja tätä eikä varmaan siirrä. on se vaarin kanssa kaksi kertaa ollu hoitaa meillä. mutta siinä se...

Yhteistyössä