Anoppia on vaikea ymmärtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mua on alkanu tosissaan ärsyttää kun mun miehen veli vie lapsensa (3-ja 4 v) hoitoon mummolaan joka viikonloppu ja me ei taas voida silloin mennä sinne yökylään. Me asutaan perheen kanssa tästä mummolasta 400 km päässä ja sen harvan kerran noin kerran kuukaudessa kun me haluttais mennä sinne,niin me joudutaan meneen sitten muualle yöksi kun ei mahduta sinne.

Anoppi jäi eläkkeelle vuoden alusta ja siitä lähtien tää kuvio on jatkunu.. Anoppi ja appiukko ei oo mitään nuoria ja terveitä enään,mutta silti ne väsyttää itsensä niiden kahden lapsen kanssa. Ne ei jostain syystä osaa sanoa tälle toiselle pojalle EI, se on aina ollut niin. Mun mies on se joka siellä kotona sitten joutuu tekeen kaikki työt, toisesta pojasta ei oo mitään apua ja sitä ei edes koskaan saa pyytää sinne auttamaan. Viime kesänä maalattiin talo kahdestaan ja voin sanoa että tympäs kun siihen meni koko miehen lyhyt kesäloma. Toinen veli vain sai lomailla rauhassa..No asian ydin ei oo tää kuka tekee mitäkin,mutta oikeesti on alkanu nyppiin tää tilanne ettei me saada mennä miehen kotiin käymään kun ne miehen veljen lapset on aina siellä. Me olemme aina ne "sijaiskärsijät" :( Nytkin tulevana viikonloppuna me joudutaan meneen mun oman äitini pieneen kaksio-kotiin,kun ei voida mennä toiseen mummolaan noiden lasten takia. Ne on varanneet joka viikonlopun itselleen..

Kesällä meille syntyy toinen lapsi ja todenteolla tympäsee jo etukäteen kun tiedän että tilanne ei tule muuttumaan sen myötä miksikään. Meidän lapset jää paitsi niin paljosta :/ Meidän lapsi on anopille ja appiukolle rakas ja meidän lapsi tykkää todella paljon olla mummolassa,mutta tilanne on tämä mikä on. Jäämme aina kakkosiksi heidän listallaan..

Koska anoppi vois joskus sanoa ei! Tiedän että mieheni veljen perhe vain käyttää tilaisuutta hyväksi.. jos menisin sen heille sanomaan niin saisin vain anopin vihat päälleni.

Jotkut on niitä lempilapsia. :'( Toiset kärsii nahoissaan. Ehkä se on niin että mieheesi luotetaan enemmän, että pärjää, ja tämä toinen veljes on vähän "holhouksen" tarpeessa ja siksi eivät voi sanoa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska anoppi vois joskus sanoa ei! Tiedän että mieheni veljen perhe vain käyttää tilaisuutta hyväksi.. jos menisin sen heille sanomaan niin saisin vain anopin vihat päälleni.

Eikö appiukkokin vois joskus sanoa ei?

No ajattele vaikka etä te hoidatte lapsenne itse, ette hoidata mummulla ja papalla. Ja ajattele myös että jos ne mummu ja pappa on jo kovin vanhat, niin ei niille kannattaisikaan jättää yökylään lapsia. Koskaan ei tiedä mitä sattuu. Voiskos ne mummu ja pappa tulla teille päin kylään?

No höh, meillä oli sama tilanne, ei sitten pidetty mitään yhteyttä anoppilaan ja eivät kyllä hekään meihin. anna paskan olla, ei se siitä koskaan miksikään muutu.

Jotenkin hirveen tuttu tunne. Meillä on miltei samatilanne.
Kyllähän se aina välillä ärsyttää suunnattomasti mutta jotenkin sitä on jo turtunut tilanteeseen. Meillä onneksi on tosi hyvät välit mun äidin kanssa että toinen mummo on kyllä sit ollu korvaamassa toisen mummon sijaakin.
Jospa se elämä joskus ois vähän rankempaa niille toisillekin osapuolille.

No siis tää mun mieheni veli on vanhempi kuin mun mies. Se on ollu tavallaan aina vähän rassukka ja ei oo käyny kouluja,armeijaa jne.. Päässy helpolla kaikessa ettei ajatuis vaikeuksiin..Sitä on siis säästelty elämän kolhuilta. Mun mies on ihan erilainen kuin veljensä. Opiskellu pitkälle ja ollu aina kunnianhimoinen ja hyvässä työssä. Ei oo tarvinu holhousta missään asioissa. Mutta maksanu siitä kovan hinnan sillä että menetti nuoruutensa auttamalla äitiä ja isäänsä :/

Appiukko on anoppinsa tossun alla ja huonokuntoinen hoitamaan lapsia. Ei uskalla sanoa eitä vaimolleen..Anoppi ne lapset aina hoitaakin kun ovat siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no voittehan te olla sun vanhempien luona, että mikä se ongelma on?

Voidaan kyllä olla,mutta mun vanhemmat on eronneet ja heillä on uudet kumppanit. Mun isän luona ei olla koskaan,ei ne edes pyydä..Isä ei oo mun elämässä koskaan ollut mitenkään läheinen.
Mun äidin luona ollaankin paljon,mutta ei sielläkään aina kehtais olla kovin kauaa. Hänen puolisonsa on vähän hankala sen suhteen kun tullaan sinne heidän ahtaaseen kaksioon.. Hänellä ei oo itsellä lapsia ja ei jaksa kuunnella lapsen kiukutteluja yms.

No siis tää mun mieheni veli on vanhempi kuin mun mies. Se on ollu tavallaan aina vähän rassukka ja ei oo käyny kouluja,armeijaa jne.. Päässy helpolla kaikessa ettei ajatuis vaikeuksiin..Sitä on siis säästelty elämän kolhuilta. Mun mies on ihan erilainen kuin veljensä. Opiskellu pitkälle ja ollu aina kunnianhimoinen ja hyvässä työssä. Ei oo tarvinu holhousta missään asioissa. Mutta maksanu siitä kovan hinnan sillä että menetti nuoruutensa auttamalla äitiä ja isäänsä :/

Appiukko on anoppinsa tossun alla ja huonokuntoinen hoitamaan lapsia. Ei uskalla sanoa eitä vaimolleen..Anoppi ne lapset aina hoitaakin kun ovat siellä.
No tässähän tulikin selitys isovanhempien käytökseen; suojelevat niitä rassukan lapsia ettei niistä tulisi rassukoita. Onnistuvatkohan? Entäs jos vaan annatte olla, onhan teillä se sinun äitisi. Voitte te kai silloin tällöin käydä lapsia siellä näyttämässä,jos kerta on niille rakkaat, yövytte vaan muualla.

Ymmärsinkä oikein: " sen harvan kerran noin kerran kuukaudessa kun me haluttais mennä sinne" ???

Eli HARVAN KERRAN eli noin kerran kuukaudessa?!? Et kai ole tosissasi? Me käydään anoppilassa 2 kertaa vuodessa yksi yö kerrallaan, ja siinäkin on toinen kerta liikaa. Ei ihme ettette ole tervetulleita. Hankkikaa oma elämä.

No miksikäs miehes ei puhu äidilleen? Ihme vässyköintiä sunkin mieheltäs! Tai jollei puhe auta niin ehkei ne teitä sit sinne kaipaakaan. Sanokaa jatkossa, ettette voi lähtee kylään kun ei oo yöpaikkaa.

Mieleeni tulikin yksi kerta kun olimme heillä ennen joulua yökylässä. He olivat luvanneet että voimme olla siellä ihan rauhassa koko viikon. Lapsien ei olisi pitänyt tulla silloin hoitoon, kun ei ollu sovittu. Noh sattuikin niin että jouduimme lähtemään evakkoon kun lapset yhtäkkiä ilmestyivät paikan päälle. Syynä oli vanhempien yhtäkkiä tietoon tulleet pikkujoulut.. heille ei sanottu EI. Pakkasimme vihapäissään nopeasti kassit ja lähdimme itkevän lapsen kanssa takaisin kotiin. Lastani eniten kävi sääliksi, joka niin kovasti olisi halunnut jäädä ja ei 2-vuotias ymmärtänyt syytä miksei voitu jäädä :(

Kuinka pieni niiden talo sitten on jos ette kaikki sinne mahdu? Me nimittäin mahduttiin pieneen kaksioon viikonlopuksi ja meitä oli 3 aikuista ja 4 lasta. Olis vielä muutama mahtunut ihan hyvin. Patjaa vaan lattialle ja silleen.

Mieleeni tulikin yksi kerta kun olimme heillä ennen joulua yökylässä. He olivat luvanneet että voimme olla siellä ihan rauhassa koko viikon. Lapsien ei olisi pitänyt tulla silloin hoitoon, kun ei ollu sovittu. Noh sattuikin niin että jouduimme lähtemään evakkoon kun lapset yhtäkkiä ilmestyivät paikan päälle. Syynä oli vanhempien yhtäkkiä tietoon tulleet pikkujoulut.. heille ei sanottu EI. Pakkasimme vihapäissään nopeasti kassit ja lähdimme itkevän lapsen kanssa takaisin kotiin. Lastani eniten kävi sääliksi, joka niin kovasti olisi halunnut jäädä ja ei 2-vuotias ymmärtänyt syytä miksei voitu jäädä :(
No anna jo olla!

Mies on sanonut asiasta,mutta sillä seurauksella että riita siitä on tullut. Anoppi osaa pitää mykkäkoulua vaikka kuukausia ilman huonoa omaatuntoa. Ja hän ei koskaan pyydä anteeksi mitään :( Riitely ei siis auta asiaa tämän ihmisen kohdalla. Anoppi vain toteaa että toista poikaa täytyy ymmärtää, niillä ei ole muita hoitajia (vaikka miehen vaimolla onkin terve nuori äiti).. Se ei vain suostu hoitaan. Ei se siis ole mieheni "vässyköinnistä" kiinni. Hankala ihminen on aina hankala ihminen.

Meille on ollut aina opiskeluajoista asti normaalia käydä kotonamme kerran kuukaudessa. Minun äitini haluaisi nähdä vaikka joka viikonloppu,mutta pitkän välimatkan takia se ei ole mahdollista. Mieheni vanhemmat ei uskalla lähteä ajamaan näin kauas sairauksiensa takia. Minun äitini käy meillä n.4 kertaa vuodessa. Mutta heillä onkin ikäeroa 20 vuotta..

Yhteistyössä