Ansiopäivärahaan liityen, onko kellään tietoa/kokemusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Olen tällä hetkellä ansiopäivärahalla. Tarjolla olisi mielenkiintoinen työ kuukaudeksi... Mites sen kuukauden jälkeen, saanko taas ansiopäivärahaa seitsemän päivän karenssin jälkeen vai jäänkö ilman mitään tuloja/tukea, kun työssäoloehto ei täyty vai miten toi asia menee??? Olisko kellään tietoa tai kokemusta???

Mä olin lomautettuna ja tein osapäivätyötäkin samaan aikaan ja yhden kokonaisen työkuukauden. Sä ilmotat vaan eteen päin kauan työsuhde kestää ja ei mene karenssia :) Muistat vaan et pienilomaraha vähentää liiton rahaa, mut muuten ei vaikutusta vaan työjakson jälkeen kaikki jatkuu normaalisti kuten aiemmin.

jos lomarahat maksetaan ulos työsuhteen päätyttyä, jaksottaa työttömyyskassa lomarahat, jolloin voi mennä muutama päivä työsuhteen päättymisen jälkeen, joilta et saa ansiopäivärahaa. vastaavasti olet saanut siis kyseisiltä päiviltä lomakorvauksen. toki kuukauden työsuhteessa ei ehdi kertyä kun yks tai kaks lomapäivää... joten ei suurempaa pelkoa sen suhteen :)
itselläni kolmen kuukauden työsuhteesta tuli muistaakseni 7 pv sellaista aikaa, jolta päivärahaa ei saanut, kun jaksottivat työsuhteen lopussa maksetut lomakorvaukset (en pitänyt siis lomia työsuhteen aikana vapaana).

Yhteistyössä