Antaisitko anteeksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
jos miehesi olisi pettänyt sinua koko suhteenne ajan?
Saisit yhtäkkiä tietää että hänellä on ollut lähemmäs 10 muuta naista/suhdetta teidän parisuhteenne aikana, kun mies tunnustaisi.
Mies tekisi suuren elämänmuutoksen ja olisi todella katuvana, mutta haluaisitteko/voisitteko jatkaa?

En usko. Yksittäisen syrjähypyn voisin kuvitella vielä antavani anteeksi, mutta sarjapettäminen kertoo jo sen verran isommista ongelmista, ettei siitä olisi enää paluuta normaaliin.

No miksei ole katunu aikasemmin? Esim. sen ensimmäisen jälkeen? Ja miksei ole pystynyt sillon ajattelemaan että se mitä tekee on väärin?

En ainakaan suhdetta jatkais enää.

Saisit varmaan kuulla taas seuraavan 10 suhteen jälkeen että taas mä sorruin mutten enää...

Haluaisin ainakin yrittää.

Kuinka tossu sinä olet? Kuinka riippuvainen Datasta?
Kerro minulle ihmettelijälle että mihin ihmeeseen sinun edelliset suhteesi ovat kaatuneet kun tunnut antavan anteeksi kaiken?
Kun sinä täällä kirjoitat joka ketjussa että pettäminen on mahdollista selvittää ja siihen on hyvät syyt, tulee mieleen kaksi juttua; Oletko itse pettänyt ja pelkäät paljastumista, pohjustatko sinä Dataa ymmärtämään sinua ja syitä? Vai vakuutatko sinä tällä tavalla Datalle rakkauttasi ja pysyvyyttäsi, että kaikki olisi selvitettävissä?
Samaan aikaan sanot ettei luokkaretki mökillä olisi sinusta ok sekaporukalla? Miten kukaan pääsisi edes pettämään jos on niin tiukassa talutusnuorassa?

En osaa sanoa kun on niin mahdotonta edes kuvitella sitä tilannetta.

Mutta uskoisin että mun henk.koht. olisi helpompi antaa anteeksi tuollaiset kevyet "vain seksin takia" -syrjähypyt (mitä ne luultavasti on jos niitä on jotain 10) kuin todellinen rakkaussuhde. Toisaalta jos niitä olisi se 10, niin olisi aika... ällöä.

Kyllä se ero olis edessä.
Joskus entisessä elämässä mua on petetty - annoin sen muka anteeksi, mutta aina se kalvoi mieltä. Vuoden verran jatkettiin yhdessäoloa pettämisen jälkeen, mutta ei siitä tullut enää mitään.

Anteeksi voisin antaa ajan kanssa, mutta luottamuksen takaisin saaminen olisi todella vaikeaa ellei mahdotonta.

Kuvitellaan, että pystyisin myös luottamaan, mutta en usko, että pystyisin enää arvostamaan ko. ihmistä ja mulle on tärkeää, että pystyn arvostamaan puolisoani.

Jep.
Edelleen siis ollaan yhdessä, mutta asia kyllä kalvaa mieltä ja tuntuu jotenkin hullulta jatkaa.
En tiedä yhtään pystynkö tähän enää eli täysillä en kyllä ole mukana suhteessa ja mieskin sen tietää.
Mies taas haluaisi mennä NAIMISIIN, mitä en ymmärrä yhtään tässä tilanteessa.
Ainakaan muutenkuin siten että ero olisi sitten vaikeampi ja näin miehelle parempi tilanne(?).

Kuinka tossu sinä olet? Kuinka riippuvainen Datasta?
Kerro minulle ihmettelijälle että mihin ihmeeseen sinun edelliset suhteesi ovat kaatuneet kun tunnut antavan anteeksi kaiken?
Kun sinä täällä kirjoitat joka ketjussa että pettäminen on mahdollista selvittää ja siihen on hyvät syyt, tulee mieleen kaksi juttua; Oletko itse pettänyt ja pelkäät paljastumista, pohjustatko sinä Dataa ymmärtämään sinua ja syitä? Vai vakuutatko sinä tällä tavalla Datalle rakkauttasi ja pysyvyyttäsi, että kaikki olisi selvitettävissä?
Samaan aikaan sanot ettei luokkaretki mökillä olisi sinusta ok sekaporukalla? Miten kukaan pääsisi edes pettämään jos on niin tiukassa talutusnuorassa?

En ole mielestäni tossu. Enkä läheisriippuvainenkaan termin kliinisessä merkityksessä. En ole pettänyt, eikä ole aikeita sellaiseen. Tietojeni mukaan minuakaan ei ole koskaan petetty. Eka mieheni teki jotain anteeksiantamatonta, toka mies jätti minut. Ei mieheni ole talutusnuorassani, hänhän on aikuinen ja tekee omat päätöksensä. Minä voin vain sanoa mielipiteeni.

Olen siis ap.
Ja mies on nyt sitten olevinaan taas niin rakastunut ja on käyttäytynyt puolisen vuotta eli tuon tunnustuksen jälkeen niin hyvin ja eri tavalla kuin ennen,kuin vain voi.
Ei missään tapauksessa haluaisi erota jne.

En ole mielestäni tossu. Enkä läheisriippuvainenkaan termin kliinisessä merkityksessä. En ole pettänyt, eikä ole aikeita sellaiseen. Tietojeni mukaan minuakaan ei ole koskaan petetty. Eka mieheni teki jotain anteeksiantamatonta, toka mies jätti minut. Ei mieheni ole talutusnuorassani, hänhän on aikuinen ja tekee omat päätöksensä. Minä voin vain sanoa mielipiteeni.

Ja minä kuuntelen noita mielipiteitä ja otan ne huomioon.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Uusimmat

Yhteistyössä