Antaisitko lapselle iltapalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Himpun vajaa kaksivuotiaalle syvän lautasellisen tacosipsejä?

Entä saisiko 1,5 vuotiaanne iltapalaksi syödä reippaasti (kuitenkin max. kolme ruokalusikallista) mietoa tacokastiketta, raejuustoa, kurkkua, paprikaa, tomaattia, kaksi tacosipsiä, pari viipaletta juustoa, pari palaa fetajuustoa ja ruisleipäpuolikkaan?

Näistä tuo puolitoistavuotias on minun ja moisen iltapalan söi, kaverin (tuon kaksivuotiaan äidin) mielestä MINUN lapseni iltapala oli epäterveellinen koska sisälsi noin paljon tacokastiketta..

m en nyt ymmärtänyt mikä siinä tacokastiikkeessa on vaarallista? sii sonko se jotain kaupan kastiketta vai mitä? semmosta tomaattipohjasta vai juustokastikettta?

[QUOTE="annika";25889162]m en nyt ymmärtänyt mikä siinä tacokastiikkeessa on vaarallista? sii sonko se jotain kaupan kastiketta vai mitä? semmosta tomaattipohjasta vai juustokastikettta?[/QUOTE]

Kaupan tomaattipohjasta. Yritin valita vähän lisäaineita sisältävän. Meillä lapsi tykkäisi syödä kaikkea väkevää, mutta tuon vajaa 2v:n äidin mielestä lapsen ruokaa ei saa maustaa. Itse välttelen vain suolaa, pippuria ym. mausteita laitoin jo soseisiin, koska vauvana jo tykkäsi. Epäterveellisyys tuli siis tuon äidin mielestä mausteista ja minusta isossa lautasellisella sipsejä on ihan liikaa suolaa 2 vuotiaalle jopa herkkupäivänä.

Sipsejä en antais, ainakaan lautasellista, muuten hyvä. Oon törmänny päiväkodissa tuohon samaan että joidenkin keittäjien tai tätskyjen mielestä ei sais olla lasten ruuassa mitään mausteita, mutta suolaa pitää lisätä pientenkin puuroon, kun kyllähän ihmenen suolaakin tarvii(joo sitähän ei muutenkin saa niistä puolivalmisteista ym. mitä siä päikyssä syödään)

No onhan se paljon parempi syödä vihannekset ja raejuustot yms kuin pelkkiä sipsejä. Ei kai siinä tacokastikkeessakaan mitään sen kummempaa ole. Vähän lisäaineita toki, mutta ei mausteet ole epäterveellisiä. Paitsi liika suola, jota siinä kaverisi lapsen tacosipsilautasella riittää.

Epäterveellisiä ovat molemmat, toisessa annoksessa sentään myös terveellistä mukana. Mutta, antaisin syödä, koska tuskin kuuluu päivittiseen ruokavalioon. Jos muuten syö suht ok, ei yhdellä epäterveellisellä iltapalalla ole kauheasti painoarvoa...