antaisitteko lapsenne käyttäytyä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Scarred
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Mutta mitäs tekisitte tossa tilanteessa äitinä? Kun lasta ei saa kurittaa fyysisesti ja jos eivät usko niin eivät usko. On kai kasvatus mennyt alusta asti pieleen mutta tolla äidillä ei taida olla lapsiaan kohtaan mitään auktoriteettiä...

siis kyllä mä löisin, menisin vaiks linnaan teostani, mut kyllä mä pojan opettaisin.. se olis äidillisin teko mitä tos voi olla, et viheltäis pelin poikki keinolla millä hyvänsä

Tietty eriasia, jos lapsi on sairas..

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Mulle tuli mieleen ettei lapsi ollut terve. En muista sairauden nimeä, mutta on sellainen syndrooma (neurologinen sairaus), joka ilmenee toisilla pakkoliikkeinä, toisilla ns.pakkotarpeena toistaa ja puhua rumia ja nämä oireet voivat myös vaihdella lapsella. Ajattelin ettei terve tuon ikäinen poika muuten äitinsä kanssa puistossa olisi..

ihan molemmat lapset oli yhtä hirveitä!
molemmat huuteli naiselle.
että en oikein usko tähän teoriaan ja siis kun muutenkin terrorisoivat aluetta,kylttejä irrottelivat yms..nainen vaan juoksi perässä ja korjasi jälkiä.

en ole ihan varma oliko se äiti mutta luulisin että olisi ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Aukku:
Eikös se maailma ole kohta tollaisia kakaroita täynnä,kun minkäänlaista kuria ei saa koulussa eikä kotona olla...

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!!!!!!!!!! Kaikki lapset kun ei "lässytys" puheesta ymmärrä. Ihan lähipiirissäkin on yksi äiti joka selittää lapselle ja pitää tiukan kurin ja mun lapset ymmärtää sen puheesta asiat ja tottelevat mutta oma lapsi ei tottele. Tehnyt mieli sanoa et vedä ympäri korvien, mutta kun niin ei saa onneksi (joskus valitettavasti) tehdä...

peesi molempiin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja pklähetti:
Mulle tuli mieleen ettei lapsi ollut terve. En muista sairauden nimeä, mutta on sellainen syndrooma (neurologinen sairaus), joka ilmenee toisilla pakkoliikkeinä, toisilla ns.pakkotarpeena toistaa ja puhua rumia ja nämä oireet voivat myös vaihdella lapsella. Ajattelin ettei terve tuon ikäinen poika muuten äitinsä kanssa puistossa olisi..

Olisko se se joku tourette tms.?
Juu just sen tapainen

Kaksi Tourettea samassa perheessa? ;) Aika huonosti on kohtalo kortit jakanu.

Meidän naapurin 6 vuotias poika huusi tässä äidilleen eräänä päivänä että: turpa kiinni tanan idiootti!! kun äiti meni väliin pojan tapellessa siskonsa kanssa.

Kundi kyllä käskettiin sisälle, mutta kohta se jo taas pyöräili ilosesti tossa niinkun mitään ei ois tapahtunut, ja mä olin ihan että mitä v*ttua, meillä ois napsahtanut viikko kotiarestia laakista. Mulle ei tosiaan puhuttas tohon tyyliin. :ashamed:

Eräässä isossa tavaratalossa/automarketissa hämmästelin kerran erään perheen toimintaa. Kolme poikaa n. 3-6 v juoksi ympäri kauppaa huutaen kirosanoja ja haukkuen toisiaan. Äiti ja isä lykkää kärryä pieni vauva kyydissä oikeastaan välittämättä edes asiasta. Mä olisin napannut kakarat autoon ja odottanut siellä kun isä tekee ostokset tai toisinpäin. Niin ja olisi ollut viimeinen kauppareissu heillä.

Mutta mitäs tekisitte tossa tilanteessa äitinä? Kun lasta ei saa kurittaa fyysisesti ja jos eivät usko niin eivät usko. On kai kasvatus mennyt alusta asti pieleen mutta tolla äidillä ei taida olla lapsiaan kohtaan mitään auktoriteettiä...

Meidän lähtisi viivana kanssani kotiin. Hyvällä tai pahalla... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Todellakin. Todennäköisesti pahalla. Mutta lähtisi silti. Eihän se mitään kurittamista ole, että raahaa mukulat kotiin paidan kauluksesta, eihän?? :saint: Ja kotona sen jälkeen pysyisivätkin, arestia. Voitas muistella taas, miten sitä käyttäydytäänkään. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meidän naapurin 6 vuotias poika huusi tässä äidilleen eräänä päivänä että: turpa kiinni tanan idiootti!! kun äiti meni väliin pojan tapellessa siskonsa kanssa.

Kundi kyllä käskettiin sisälle, mutta kohta se jo taas pyöräili ilosesti tossa niinkun mitään ei ois tapahtunut, ja mä olin ihan että mitä v*ttua, meillä ois napsahtanut viikko kotiarestia laakista. Mulle ei tosiaan puhuttas tohon tyyliin. :ashamed:

Sama. Mä en ole ikinä vanhemmilleni vittua haistatellut, enkä sallisi sitä kyllä pojaltakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikenlaista :
Mä kanssa ihmettelin, että sen ikäisten kanssa yleensäkään on kukaan äiti puistossa.
Kamalaa kielenkäyttöä kyllä, hyi :(

Itse näin tänään kaupassa holtittomasti ryntäilevän 2-3 vuotiaan lapsen. Pudotti mm. Pilttipurkkeja lattialle ja äiti ei komentanut yhdelläkään sanalla, ei kertakaikkiaan tehnyt MITÄÄN vaikka ihan varmasti näki.

Ehkä siinä yksi tulevaisuuden haistattelija kasvamassa... :(
Mä tiedän kans yhden sellasen 3 v pojan,jonka annetaan käyttäytyä yleisillä paikoilla aivan miten sattuu.Imee tuttipulloa ja tuttia ja syö herkkuja.Karjuu kovalla äänellä vähänkin jos joku vastoinkäyminen tulee...Sanoin kerran eräästä asiasta suoraan pojalle,niin katsoi mua mulkoillen ja lopetti heti.Oma äitinsä vaan "lässyttää" ja yrittää että voi voi,kun on niin vaikeaa...Mulla nousee karvat pystyyn kun ajattelen moista.Itel kun on poikia liuta,niin en tosiaankaan vois antaa niiden pomottaa mua 3v lähtien

Mutta oikeesti! Lähtiskö ne mukulat mukaan, hyvällä tai pahalla? Tuossa tilanteessa vois äiti saada selkään jos menis sellasta yrittämään. Kun se on vähän eriasia jos on alusta asti ollu auktoriteetti ja selvät sävelet ja tulee tuollainen ylilyönti lapsilla, niin silloin ne todennäköisesti tottelee kun äiti suuttuu ja komentaa. Mutta jos sitä auktoriteettia ei ole (kuten ap:n kertomassa tapauksessa), niin ei taida enää auttaa ei hyvä eikä paha :(

Mä en oikein osaa nyt selittää mitä ajan takaa, siis ajattelen tuota ap:n mainitsemaa tapausta...

Mutta oikeesti! Lähtiskö ne mukulat mukaan, hyvällä tai pahalla? Tuossa tilanteessa vois äiti saada selkään jos menis sellasta yrittämään. Kun se on vähän eriasia jos on alusta asti ollu auktoriteetti ja selvät sävelet ja tulee tuollainen ylilyönti lapsilla, niin silloin ne todennäköisesti tottelee kun äiti suuttuu ja komentaa. Mutta jos sitä auktoriteettia ei ole (kuten ap:n kertomassa tapauksessa), niin ei taida enää auttaa ei hyvä eikä paha :(

Mä en oikein osaa nyt selittää mitä ajan takaa, siis ajattelen tuota ap:n mainitsemaa tapausta...

mä luulen kanssa että tässä pitäsi oikeasti ihan rankemmalla kädellä pistää pojat ojennukseen.
pelkkä kotiaresti ei enää tuskin riittäisi kun sitä auktoriteettiä ei ole ollutkaan koskaan.

enkä tosiaan tarkoita että hakata tarvitsisi..

Joo, totta turiset, mä kyllä tajuan. Mutta oisko siinä vaiheessa syytä hakea jo apua sitt jostain, jos oikeasti omat rahkeet ei riitä? Odottaa, että se tilanne on ohi, ja alottaa joku terapia, koko perheelle? Tai pyytää joku sosiaali-ihminen kotiin tapaamiselle? Eihän tollasen saisi antaa jatkua.

Yhteistyössä