V
viers
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja minkätyyppisissä asioissa:he määräilevät? eikö voi ottaa lahjoitukset vastaan ja antaa heidän kaikessa rauhassa ottaa kantaa asioihin mutta toimia sit niinkuín itse näkee parhaaksi?
Jatkuva kannan ottaminen ihan kaikessa kyllä syö ihmistä. Kannanotot on siis kaikkea alkaen mun ulkonäöstä, lihomisista, laihtumisista, ystäväpiiristä, työnteosta, tavasta hoitaa raha-asioita, sukulaisten kohtelemisesta, lasten kasvatuksesta, kodin hoitamisesta... siis mitä tahansa mihin voi ottaa kantaa, niin kyllä ottavat. Saivat mut yli kymmeneksi vuodeksi uskomaan olevani epänormaali ja huono ihminen joka ei kykene yhtään mihinkään. Ja vieläkin elänä elämääni vain suorittamalla päivän kerrallaan, mutta sentään edes vähän irti heistä. Huvittavaa tässä on se, että kaikilla ulkoisilla mittareilla minä olen hyvinkin aikaansaava ihminen, mutta sisäisesti ihan rauniona.
Tämän ymmärtää ehkä joku toinen, jonka itsetuntoa on lytätty ihan pikkulapsesta asti. Että sitä ei vaan osaa antaa toisten räksyttää :-(
Kuulostaa mun miehen vanhemmilta... Sieltä on tullut vain arvostelua. Edelleen puuttuvat asioihin mutta meillä on auttanut se, että on fyysistä välimatkaa eli asutaan eri paikkakunnilla ja sitten on otettu henkistä välimatkaa. Ollaan vähän vähemmän tekemisissä.
Rankkaa on tietysti kuunnella jatkuvasti että tulisitte käymään ja sitten sitä turhautumista puretaan "hyvien neuvojen" jakelulla. On vaan pitänyt opetella antaa niiden mennä ja tulla. Ja puhutaan keskenämme niistä neuvoista ja sovitaan miten toimitaan. Ei siis tarvitse yksin jaksaa. Siinä tilanteessa kun niitä neuvoja tulee, vastataan laimeasti "jaa jaa, niin niin, ai jaa, just joo". Eli ei myönnetä mutta ei vängätä vastaankaan.
Tsemppiä ap!