antakaas jotain vinkkejä ekaa kertaa matkusteleville.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis onhan tässä tullu ruotsi-viro-norja-akselilla "matkusteltua", mutta nyt haluttais lähteä vähän pitemmälle =)

periaatteessa ei kiinnostais mitkään pakettimatkat thaimaahan, mutta onko se sitten ainut vaihtoehto parille/perheelle joka ei ole aijemmin käynyt missään? :/ kovasti kiinnostais esim florida autonvuokrauksineen niin että sais tutustua muuhunkin kuin lähiuimarantaan, mutta onko se "keltanokilta" kovin järkevää? varsinkaan kun kielitaito ei ole täydellistä. kiertääkö sitä sitten ympyrää vaan, osaamatta tai uskaltamatta mennä mihinkään :D

kertokaas jotain teidän ensimmäisistä lomamatkoista! :) mihin menitte, millaset odotukset, miten loma meni, mitä nyt tekisit toisin jne.
kannattaako lapsia ottaa mukaan, vaan mennä ensin kaksistaan?

enkä nyt kaipaa vittuiluja siitä, kuinka aikuiset ihmiset ei ole matkustelleet. me nyt vaan satutaan molemmat olemaan perheistä joissa ei matkustelua (ikävä kyllä ) pidetä minään :( että jostain se on aloitettava! :D

jos siis ihan eka kertaa minnekään menossa, niin minä suosittelen ottamaan mahdollisimman helpon eli pakettimatkan. kanarialla ei tartte esim osata mitään kieliä, taksilla pääsee halvalla, oppaat on likellä ja aurinko paistaa. mitä haluatte lomalta: nähtävyysrumbaa vai lekottelua altaalla? zääreporilla on muuten pakettimatkoja eurodisneyhyn: käytiin ja tykättiin.

Minä kävin ukkoni kanssa elämäni ensimmäistä kertaa ulkomailla viime kesänä. Käytiin tuossa aika lähellä, Bulgarian Kultahietikolla. Mutta olihan sekin elämys! Ensin stressasin kauheasti kaikkia rokotuksia, vakuutuksia ymsyms., mutta kun perusjutut hoitaa kuntoon, niin muusta ei ole niin väliä. Jos jotain unohtuu, sen voi ostaa paikanpäältäkin.

Kamera kannattaa ottaa mukaan!

kanarialla pärjää tuon rokotuspuolenki kanssa helpolla. ja muutoinki ruoka on syötävää ja joka lähtöön löytyy pöpöeröä. meistä lasten kanssa tajuttoman helppoa lomaa: varattiin marraskuulle taas bahia feliziin vko...aaaah

Minä suosittelen ottamaan ihan pakettimatkan johonkin "lähelle " esim. Kreeta on todella kiva paikka ensikertalaiselle! Minä olen matkustanut pienestä asti ja ensimmäisen ulkomaanmatkan tein Lanzarotelle, joka sekin oikein kiva paikka. Oli ainakin silloin yli 20v sitten. =)

Kanaria on sitten se varma paikka, jossa ei sitten ole edes kieliongelmaa =)

Yhteistyössä