Antakaas joululahjavinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Miehen veljen lapsille pitäs jotain keksiä: poika 5v, poika 8v (mun kummipoika) ja tyttö 10v. Olisko jotain mitä vois heille yhteiseks ostaa? Ideat aika vähissä just nyt ja huomenna ollaan lähössä joululahjaostoksille....

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Miehen veljen lapsille pitäs jotain kekisä: poika 5v, poika 8v (mun kummipoika) ja tyttö 10v. Olisko jotain mitä vois heille yhteiseks ostaa? Ideat aika vähissä just nyt ja huomenna ollaan lähössä joululahjaostoksille....

Mikähän on budjetti? Jos sillä ei ole väliä, niin 10v tytölle hyvää lukemista, jos siitä tykkää, voinet kai kysyä. Meidän 8.v pojan haave on saada x-box 360 ja pelejä ja isoja legojuttuja mm. iso linna, ovat kyllä melkoisen kalliita. Musiikkia tai diapolo, pääsee halvemmalla. 5v pojalle on tosi helppoa, turtles, prätkähiiret, miekat, lelu työkaluja, radio-ohjattava auto, -lentokone tai helikopteri.

Ainakin jenga/ huojuva torni käy, ja labyrintinkin ne oppii aika äkkiä. Meillä pelasivat sujuvasti tuossa vaiheessa kun olivat 5-, 7- ja 9-vuotta. Aika kiva on myös se Arvaa kuka -peli.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Ainakin jenga/ huojuva torni käy, ja labyrintinkin ne oppii aika äkkiä. Meillä pelasivat sujuvasti tuossa vaiheessa kun olivat 5-, 7- ja 9-vuotta. Aika kiva on myös se Arvaa kuka -peli.

Arvaa kuka peli on tylsääää...ei meillä ainakaan pojat jaksanut kiinnostua siitä kahta kertaa enempää

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Arvaa kuka peli on tylsääää...ei meillä ainakaan pojat jaksanut kiinnostua siitä kahta kertaa enempää

nuo on jänniä miten lapset tykkää eri peleistä. Meillä sitä pelattiin vuodesta toiseen ja ostettiin aina välillä uusi versio. Mutta pojat opettelivatkin samalla shakkia, ja heidän looginen ajattelu kerhittyi huimasti, ja he kisasivat siitä monellako kysymyksellä he saavat selville henkilön.

Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti myös:
Mä huomioisin kyllä kummipojan erikseen ja ostaisin kahdelle muulle lapselle vaan jotain pientä

Oon lähes aina ostanu yhteisen joululahjan kun niillä lapsilla on niin paljon kaikkee tavaraa jo muutenkin ja aina niille tulee ihan älytön kasa lahjoja. Ja eihän ne tuu tietämään keltä mikäkin lahja on kun pukkihan ne tuo.

Mä liputtaisin kanssa tuon Muuttuvan labyrintin puolesta, ainakin meillä 5-vuotias oppi sen hetkessä. Toinen kovasti tykätty on ollut Blokus. Se tarjoaa haastetta isommallekin, mutta ei ole liian vaikea meillä pienimmällekään. Meillä lapset suunnilleen samanikäisiä kuin aloittajan tekstissä. Tänä vuonna pukki tuo meidän omille Upongo-pelin, mutta se voi olla 5-vuotiaalle jo haastava. Joulunahan se sitten nähdään.

Yhteistyössä