anteeksi häiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

idiootti

Vieras
SAin viime viikolla puhelimeeni txt-viestin jossa vihjailtiin mieheni pettämisestä..ammatti on kuulemma sellainen että laivalla olo ja viikon työ reissut tehdään vaimoa pettäen ja kaveripiirissä toisilleen "kaatoja" kehuen. Soitin viestin lähettäjälle ja kysyin tarkennusta asiaan ja hän suoraan mainitsi mieheni nimen ja sanoi että mieheni on samanlainen kuin muutkin samassa ammatissa olevat ja löi luurin korvaani. Miehelleni kerroin viestistä ennekuin hän tuli kotiin ja kommentti oli vain "voivoi" kiukkuisena poistin kaikki viestit ja puhelutiedot ja numerot puhelimenstani ja siitä saatiin mahtava riita aikaan, mieheni haluaisi tietää kuka viestin alkujaan minulle lähetti ja väittää että minä itse keksin koko jutun!!! Kesken riidan mieheni sanoi että "muuta pois jos se on niin vaikea ymmärtää" Kolme päivää olen nyt itkenyt enkä tiedä lähdenkö tästä talosta yksin vai 1v4kk tyttären kanssa ja minne? Mieheni lähti just taas töihin ja tulee luultavasti viikonloppuna kotiin,minun pitäis aloittaa huomenna työt ja tytölle saatiin hoitopaikka vasta järjestettyä...miksi minun pitää kärsiä kaikesta tästä eniten kun en ole mitään tehnyt?

:( :hug:
Tuttavani on ollut laivalla joskus töissä ja hän(nainen) kertoi että laivalla on sellainen sisäpiiri ja aivan oma elämänsä. Kuulemma järjestäen melkein jokainen kokki, hovimestari jne pettää. Sanoi suoraan että nus..sivat ristiin minkä ehtivät ja viettävät kaksoiselämää. Se kuulemma on vain osa sitä kulttuuria siellä ja pitkät erot kotiväestä ei auta olemaan uskollinen. Todella surullista :( :'( Tuttavani on muusikko joten oli väin joskus keikoilla laivalla ja ehti näkemään touhun ytimeen ja kuulemaan ties mitä :o
Hirmusti voimia sulle :hug:

Olen itse työskennellyt laivalla ja valitettava tosi on että henkilökunta siellä viettää aika vapaata elämää.Monella perhe maissa,mutta siitä ei paljon välitetä eli yhden illan suhteita on joka lähtöön. Itse oli töissä laivalla kun olin sinkku ja kaikennäköisiä ehdotuksia tuli perheen isukeilta.Itse en kestäisi tilannetta jos oma ukko olisi laivalla töissä,ei sovi perheellisille! Ihmettelen että kuka soittaisi tommosen puhelun jos siinä ei olisi mitään perää! Tsemppiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 06:37 idiootti kirjoitti:
SAin viime viikolla puhelimeeni txt-viestin jossa vihjailtiin mieheni pettämisestä..ammatti on kuulemma sellainen että laivalla olo ja viikon työ reissut tehdään vaimoa pettäen ja kaveripiirissä toisilleen "kaatoja" kehuen. Soitin viestin lähettäjälle ja kysyin tarkennusta asiaan ja hän suoraan mainitsi mieheni nimen ja sanoi että mieheni on samanlainen kuin muutkin samassa ammatissa olevat ja löi luurin korvaani. Miehelleni kerroin viestistä ennekuin hän tuli kotiin ja kommentti oli vain "voivoi" kiukkuisena poistin kaikki viestit ja puhelutiedot ja numerot puhelimenstani ja siitä saatiin mahtava riita aikaan, mieheni haluaisi tietää kuka viestin alkujaan minulle lähetti ja väittää että minä itse keksin koko jutun!!! Kesken riidan mieheni sanoi että "muuta pois jos se on niin vaikea ymmärtää" Kolme päivää olen nyt itkenyt enkä tiedä lähdenkö tästä talosta yksin vai 1v4kk tyttären kanssa ja minne? Mieheni lähti just taas töihin ja tulee luultavasti viikonloppuna kotiin,minun pitäis aloittaa huomenna työt ja tytölle saatiin hoitopaikka vasta järjestettyä...miksi minun pitää kärsiä kaikesta tästä eniten kun en ole mitään tehnyt?
On kyllä kauhea tilanne sulla, voimia :hug:

juu valitettavasti se on niin ettei tollaista nyt yht´äkkiä mistään keksi, ja ainakaan sitten läettäisi omasta puhelimesta....
miehesi siis pettää sinua, nyt vaan päätät jaksatko sinä vai lähdetkö...?
ei tod helppo homma...
tai siis olisihan meidän täällä helppo sanoa että lähde ja jätä se paska mutta kun...
eihän se kiehesi ole välttämättä läpeensä paha...tuskinpa olisit hänen kanssaan jos et rakastaisi häntä ja onhan hän antanut sinulle lapsenkin....
keskustelemalla saat asian selvitettyä mutta muista, sinä et ole se väärin tehnyt!!!
voima hali! :hug:

Minä sinuna selvittäisin asiaa vielä eli ottaisin yhteyttä tekstarinlähettäjään tai muihin laivatyökamuihin uudestaan jos mahdollista ja tarkentaisin asiaa milloin ja miten, onko kukaan muu tietoine ja painoittaisin miten tärkeää sun on tietää totuus, koska koko elämä on vaakalaudalla.Sit kun lisää faktaa on tullut niin teet ratkaisusi sen pohjalta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 22:33 hello kirjoitti:
Minä sinuna selvittäisin asiaa vielä eli ottaisin yhteyttä tekstarinlähettäjään tai muihin laivatyökamuihin uudestaan jos mahdollista ja tarkentaisin asiaa milloin ja miten, onko kukaan muu tietoine ja painoittaisin miten tärkeää sun on tietää totuus, koska koko elämä on vaakalaudalla.Sit kun lisää faktaa on tullut niin teet ratkaisusi sen pohjalta...
olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa.tiedän että tälläinen asia on ressaavaa ja vaikeaa mutta VIKA EI OLE SINUN!!!!VOIMIA :hug:
NIIN PAHALTA KUN TÄMÄ TUNTUUKIN SANOA PIRISTY ELÄMÄSSÄ ON JOKU JOKA ON JUURI SUA VARTEN :hug:

Tiedän tunteesi oikein hyvin :'( , meillä on samantyyppinen tilanne menossa kotona... Mies ei tosin ole reissuhommissa, mutta pyörii rock-piireissä ja on sen vuoksi öitä poissa kotoa. Tilanne on todella rassaava, kun ei tiedä mihin ja ketä uskoa... Meillekin on tullut txtviestejä joissa pikku-tytöt vonkaa vanhaa äijää!

Huh huh, kylläpä tuntui pahalta lukea tätä ketjua. Omakin ukkoni on merillä, rahtilaivalla, ja poissa aina 3-6 viikkoa. Mutta en ainakaan vielä ole nähnyt mitään syytä epäillä, että mieheni pettää (eipä silti, että kovin helposti pystyisin saamaan sellaista selville). Tuo yleistäminen ja jonkun ammattikunnan mustamaalaaminen on aika inhottavaa, tuskin kaikki merillä työskentelevät sentään ovat pettäjiä...

Enhän minä varmuudella voi tietää, ettei mieheni petä minua. Mutta toisaalta, voiko kukaan? Ja jos pettää, niin tietääpähän mitä menettää, jos käry käy...

Alkuperäiselle paljon voimia, minkä ratkaisun sitten teetkin.

Niin, minustakin tämä alkaa kuulostaa turhan vaaralliselta yleistykseltä. Olen toki kuullut, että elämä risteilylaivoilla voi olla hyvinkin verratonta, jos siihen leikkiin ryhtyy. Mutta ei se kenestäkään pettäjää tee. Millä laivalla miehesi on töissä ja kuinka pitkiä aikoja kerrallaan poissa? Risteilijöillä on myös perheellisiä, jotka eivät taatusti pettäisi puolisoitaan. Kahden viikon erossa olot eivät varmasti aiheuta kenellekään niin suurta eroahdistusta, että sortuisi vieraaseen syliin. Näissä tapauksissa voisin mielelläni yleistää että jos pettää kerran, pettää toisenkin kerran ja se ei kato kyllä välimatkaa tai eron pituutta.

Itsekin olen entinen merimiehen muija. Entinen siksi, että mies lopetti merilläolon.

Risteilijöillä toki kiusaus on aika lailla suurempi kuin rahtilaivoilla, liikkuuhan siellä ihmisiä huomattavasti enemmän. Rahtilaivoilla taas naisväkeä on vähemmän, keittiössä ja jokunen uskaltautunut valitsemaan laivan ammatikseenkin, eli kipparina, konepäällikkönä jne.

Mutta minusta on kurjaa, että tällä lailla yleistetään. Samallahan voisimme yleistää rekkakuskit maksullisten naisten käyttäjiksi, rauhanturvaajat raiskaajiksi ja palomiehet pukeiksi....

oli työpaikka mikä hyvänsä kai se ajatus ja moraali siellä aivokopassa asuu, eikä uskollisuus ole siitä kiinni onko toissä merillä vai missä.
oliko miehesi tosissaan kun sanoi että muuta sitten pois jos on niin vaikeaa?
erikoista suhtautumista...

Yhteistyössä