Anteeksi jauhaminen sektio asiasta, mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tarkoittaa:
sektiomamma ??? Onko muut sitten alapäämammoja ?
miksi äidit täytyy erotella ?
Olen SEKTIOkotiäiti, olen ALAPÄÄkotiäiti ?
En jaksa ymmärtää.
Äiti kuin äiti, saakeli !!

Peesailen sua 100%sti! :flower:
Miksei isien eteen laiteta mitään etuliitteitä.
Esim lähetyssaarnaaja-asento-isä, takaapäin-isi jne.. miten sitten lapsensa olisi alulle pannutkin.
Niin ja mitäköhän mun lapset mahtaa olla, kun ovat koeputkesta lähtöisin? Kyllähän se Naistenklinikan täti on toki heidän äitinsä ja isää ei ole ollenkaan. Paitsi tietty se katetri millä ne sisään asetettiin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli terveydenhoitoalan, lääketieteen, synnytysopin yms. ammattilaiset valehtelevat aikuisille ihmisille?

Arvaa kumpaa uskotaan ennemmin ja paremmin perustein, alan aitoa ja oikeaa ammattilaista vai jotakuta sinun kaltaistasi. Niin, no, sinun kaltaistasi uskoo tietysti toinen sinun kaltaisesi. Että lieneehän noita.

Sun kannattaisi mennä juttelemaan sen alan ammattilaisten kanssa, joita nikkisi mukaisen diagnoosin perusteella todella tarvitset. Pääsisit noista harhaluuloistasi monen asian suhteen.

Ja kuukin on juustoa.

:)
No jakeleehan ne neuvolasta millon mitäkin lappuja, ei niitä kaikkia niin vakavasti pidä ottaa.
Ja mitä sektioon tulee, sehän on kirurginen toimenpide, ei synnytys, vaikka siinä toki syntyykin vauva.
Sut on ilmeisesti leikattu, koska otat asian itseesi henkilökohtaisesti.

Ooo, unohdin ihan että on melkein täysikuun aika. Silloin lunaatikot tulevat esiin luolistaan, täynnä uskoa omaan ylivertaiseen itseensä ja muita parempiin tietoihinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tarkoittaa:
sektiomamma ??? Onko muut sitten alapäämammoja ?
miksi äidit täytyy erotella ?
Olen SEKTIOkotiäiti, olen ALAPÄÄkotiäiti ?
En jaksa ymmärtää.
Äiti kuin äiti, saakeli !!

Peesailen sua 100%sti! :flower:
Miksei isien eteen laiteta mitään etuliitteitä.
Esim lähetyssaarnaaja-asento-isä, takaapäin-isi jne.. miten sitten lapsensa olisi alulle pannutkin.
Niin ja mitäköhän mun lapset mahtaa olla, kun ovat koeputkesta lähtöisin? Kyllähän se Naistenklinikan täti on toki heidän äitinsä ja isää ei ole ollenkaan. Paitsi tietty se katetri millä ne sisään asetettiin ;)

Pipettilapsia tietenkin. :|

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
LAITTAKAAS SITTEN FAKTATIETOA ASIASTA, MISSÄ LUKEE, ETTÄ SEKTIOLLA SAANEET EIVÄT OLE SYNNYTTÄNEET.

KIITOS

Mikä sun nimi on?
Et varmaan tiedä sitäkään, ellei ole henkilöpaperit edessä..

Oletko seko?

Ehkä, mutta sä olet idiootti.
Uskotko kaiken painetun tekstin... missä omat aivot? Oot vissiin syöny ne, kun luulit pähkinäksi?

LAITTAKAAS SITTEN FAKTATIETOA ASIASTA, MISSÄ LUKEE, ETTÄ SEKTIOLLA SAANEET EIVÄT OLE SYNNYTTÄNEET.

KIITOS

Mikä sun nimi on?

Oletko seko?

Uskotko kaiken painetun tekstin... missä omat aivot? Oot vissiin syöny ne, kun luulit pähkinäksi?

No laitas faktaa luna kehiin vaan.

Ooo, unohdin ihan että on melkein täysikuun aika. Silloin lunaatikot tulevat esiin luolistaan, täynnä uskoa omaan ylivertaiseen itseensä ja muita parempiin tietoihinsa.

Täysikuu oli mun mielestä just viikonloppuna (ainakin oli pyöreä kuu)... että missäs planeetalla lie asut, jos kuunkierto on muutama hassu pv.. joku kinder-planeetta varmaan.

KIITOS

Sellaista en ole vielä nähnyt missään virallisessa lähteessä. Tämän taulun alapääfanaatikkojen vauhkoiluja ei lasketa, ne eivät ole koulutettuja ammattilaisia.

Sen sijaan päinvastaista tekstiä löytyy useista mm. synnytysopin lähteistä.

Ensimmäisen kirjallisesti kuvatun keisarileikkauksen, josta sekä synnyttäjä että lapsi selviytyivät hengissä, suoritti noin vuonna 1500 sveitsiläinen Jakob Nufer omalle vaimolleen.

Eli nainen on synnyttäjä, ja lapsi syntyy sektiolla, mutta miksi nainen ei synnytä lasta?

Kyllä se synnyttää, sektio on vain yksi synnytystapa.

KIITOS

Mikä sun nimi on?

Oletko seko?

En ollut paikalla kun sen teit. :/

KIITOS

Mikä sun nimi on?

Oletko seko?

Lunalla ei ole faktaa, vain omia harhaluuloja, nikkinsä mukaisesti.

Sitähän vois vaikka riidellä välillä siitä, että syntyykö kananpoika ollenkaan munasta, kun se ei aiheuta "äidille" kipua. Vai synnyttääkö se emo jopa kaksi kertaa saman poikasen, kun se ensin syntyy ja sitten taas syntyy :/

Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Terminologinen kädenvääntö näyttää NIIN Kiinnostavalta, että lopetan ennen kuin aloitankaan... :laugh: ...

Sä puit sanoiksi juuri sen mitä olen ajanut takaa.. Terminologinen kädenvääntö. just se. ei siitä voi edes faktaa näyttää, kun se on niiiin terminologinen kysymys. Poistuu paikalta...

Tää on samaa ikuisuusväittelyä kun imettävä äiti ja korviketta antava äiti. Alateitse synnyttäneet äidit yrittävät päteä ja korostaa omaa erinomaisuuttaan lyttäämällä sektioäitejä. Mitä tästä opimme: olet yhteiskunnan pohjasakkaa jos olet korviketta antava sektioäiti. Oikeestaan et edes ansaitse, että sinua kutsutaan äidiksi. Olet vaan joku "laiska p...a" ethän edes viitsi synnyttää alateitse. Hei herätkää! Mitä ihmeen kiksejä te ihmiset saatte lytätessänne muiden SYNNYTTÄMIStapoja. Ette te näitä äitejä tunne, ettekä tiedä missä tilanteissa sektiot on tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Muumaa:
Ja tosiaan kun väitetään että sektio äiti ei tiedä mitään kivuista tai synnytyksestä ylipäänsä, eivät supistuksia ole tunteneet ollenkaan...?

Olen ns. "sektioäiti" ja kyllä kiitos kysymästä TIEDÄN kivuista, minua on leikelty sieltä sun täältä, mutta en tiedä miten se kivun tunteminen liittyy äitiyteen. Alatiesynnytyksestä en tiedä muuta kuin sen mitä olen lukenut ja kuullut, enkä totta vie haluakaan tietää enempää! Miten sekään vaikuttaa minun äitiyteen?
En myöskään ole tuntenut raskausaikana yhtä ainoaa supistusta (syytön kai siihen minä olen), ja koska tehtiin suunniteltu sektio, en kokenut synnytyssupistuksia, enkä myöskään tiedä mitä on nämä paljon puhutut jälkisupistukset.... Että näin, minä en vissiin ansaitse edes tätä lasta ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Terminologinen kädenvääntö näyttää NIIN Kiinnostavalta, että lopetan ennen kuin aloitankaan... :laugh: ...

Sä puit sanoiksi juuri sen mitä olen ajanut takaa.. Terminologinen kädenvääntö. just se. ei siitä voi edes faktaa näyttää, kun se on niiiin terminologinen kysymys. Poistuu paikalta...

Tänne laitetut linkit todistavat, että ei ole YHTÄ AINOAA OIKEAA termiä, eli jokainen on yhtä oikeassa, tai yhtä väärässä, aivan riippuen mitä haluaa painottaa.

Miksi sektiolla lapsen saanut äiti ei voi vaan sanoa, että lapsi syntyi sektiolla, miksi hänen pitää välttämättä sanoa, että hän synnytti lapsen? Ei se sektiolla lapsen saaminen tee hänestä todellakaan huonompaa äitiä, mutta kertoo sen todellisesti sen, miten lapsi on saatu ulos. Jos sulle joku sanoo, etttä synnytin tytön, ajatteletko automaattisesti, että syntyi sektiolla vai kentien, että synnytti alakautta?

no sektion kokeneena voin sanoa että synnytys kivut ei ole mitään verratuna sektio kipuihin.
kuopusta yritin päkertää vuorokauden ja imukuppia käytettiin..mutta hätäsektioon mentiin.

väliliha leikattiin enkä olis edes huomannut sitä jos en olisi tiennyt että semmonen on tehty...se ei ollut yhtään kipee...mutta se haava mahassa olikin sitten vähän toista luokkaa

Miksi sektiolla lapsen saanut äiti ei voi vaan sanoa, että lapsi syntyi sektiolla, miksi hänen pitää välttämättä sanoa, että hän synnytti lapsen? Ei se sektiolla lapsen saaminen tee hänestä todellakaan huonompaa äitiä, mutta kertoo sen todellisesti sen, miten lapsi on saatu ulos. Jos sulle joku sanoo, etttä synnytin tytön, ajatteletko automaattisesti, että syntyi sektiolla vai kentien, että synnytti alakautta?

mix niin pitäs sanoo.
jos joku kysyy et oletko synnyttänyt.. juu en kun lapsi synty sektiolla?

ei todellakaan tarvi yksityiskohtia kertoo?!
Ootte te tyhmiä
TÄÄÄ ON NYT SITÄ TYPERYYTTÄ MISTÄ PUHUTTIIN TOISESSA KETJUSSA!!

Pitää vissiin munki kätellessä kerto et tere oon netskuli, synnytin lapsen imukupilla. En siis yksin :laugh:

voin kertoo et harvaäiti synnytyksestä yksin ottaa kunniaa. kyllä siihen monta muuta ihmistä tarvitaan. et hyppikää sieltä korokkeelta alasvaan. Vai taitaa olla liian pitkä matka :whistle:

Ei muuten ole käsitelty: mä en ainakaan niele tuota "sektio ei ole synnytys" -skeidaa ennen kuin joku kaivaa jostakin esiin jotakin lääketieteellistä faktaa, joka puhuu asian puolesta. Toista näkökantaahan täällä on argumentoitu useampaan otteeseen tänään (synnytysoppaita tmv. lähteitä tieteellisempää faktaa en nyt edes kaipaa).

Kertokaa nyt ihan oikeasti, että mitä se äiti tekee sektiossa sen lapsen syntymän eteen!?

En nostele nostamisen ilosta ja ärsyttääkseni muita, vaan siksi, että joku voisi vastata esittämääni kysymykseen.

Yhteistyössä