antibiootit ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lahja

Vieras
oon nyt ollut jp perjantaista asti kuumeessa, yskässä ja nuhas. ja eilen kävin lääkärissä. tulehdusarvot olivat 15. mutta kun oon raskaana (alussa) ei anneta vielä mitään antibiootteja, vaan käskivät tulla uudelleen jos pahenee olo. kuulemma vissiin tätä virusta on nyt liikkeellä. sitä nyt vain kysynkin että te jotka ootte ottanu antubootti kuurin raskaana ollessanne niin onko tapahtunut mitään? onko vahinkoa sikiölle?

Tiedän tapauksen jossa lapsen hampaista puuttui kiille kun äiti syönyt antibioottia raskausaikana en kyllä tiiä millä viikolla.
Suosittelen et syöt nyt luonnon antibiootteja eli VALKOSIPULIA runsaasti ja syöt myös maitohappobakteereja ja c VITAMIINIA....

taisin varmaan ymmärtää väärin mutta mun mielestä antibiooteista se puhu, tai sitten penisilliinistä, onko nuilla jotain eroa, eiks ne oo sama asia..
ja raskausviikkoja menossa 8

tulehdusarvonhan pitäs olla 50 ja yli ennen kuin puhutaan edes bakteeritulehduksesta ja harkittas antibioottikuuria. sulla on virustauti ei siihen tarviikkaan kuuria eikä virukseen tehoa antibiootit. sun crp on ihan matala. normi on 8 paikkeilla alle 10.

Alkuperäinen kirjoittaja ei :
edes penisilliiniä pitäs määrätä.

tarkotin siis jos crp on noin matala ei pitäs määrätä. ja onhan niitä antibiootteja jotka ei haittaa sikiötä. mutta et sinä kuuria toistaiseksi tarvitse.

Se hammaskiillettä vaurioittava antibiootti on tetrasykliini (mm. Apocyclin). Kyllä lääkärit tosiaan tietää mitä antibioottia määrätä, mutta miksi ottaa flunssaan antibiootteja? Niiden turha käyttö ihmisillä ja eläimillä on suurin syy siihen, että kehittyy vastustuskykyisiä bakteerikantoja, joihin ei tehoa mikään.

Tulin juuri itse kipeeks. Toivottavasti parasetamolista on apua...