appivanhemmat, käly ja joulu - ottaa päähän!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pönttö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pönttö"

Vieras
Valitan, kun v*ttaa.

Anelemisten jälkeen menimme anopin ja apin luo jouluaatoksi. EI OLISI PITÄNYT! Aina, kun niiden kanssa on tekemisissä, tulee paha mieli.

Ensinnäkin mummo ja pappa ostivat ihan "kunnon" lahjat kuopuksellemme (3v) sekä miehen siskon lapselle(4v). Kummatkin saivat nuket, vaatteita ja samanlaiset itsekudotut tossukat. Meidän esikoinen (6v) sai sitten heiltä vain tarra-arkin (hintalappukin oli jäänyt, 1,20 euroa). Kyllä esikoinen huomasi ne tossut ja allapäin kysyikin, miksi muut lapset saivat samanlaiset tossut. No, onneksi kompensaatio tapahtui meidän omilla ostamilla lahjoilla. Mutta mua korpee tämäkin just nyt. Varsinkaan, kun ei ollut ensimmäinen kerta, kun esikoistamme syrjitään ja asiasta on kolmeen otteeseen puhuttu appivanhempien kanssa - hyvällä ja pahalla.

Ja kaiken kukkuraksi. Miehen sisko tartutti meille oksennustaudin. Saimme tietää vasta aatto-iltana kälyn oksennelleen edellispäivänä. Ihmettelin, miksi heidän lapsi viihtyi niin pitkään ja monta kertaa vessassa. He sanoivat lapsen jännittävän pukkia. Nyt kävi kiertoteitse ilmi, että ovat olleet vatsataudissa. Meidän piti huomenna lähteä reissuun 400 kilsan päähän mun sukulaisten luokse ja nyt meidän perhe oksentelee.

H**tti!!!!!!

[QUOTE="vieras";27760273]sori en usko noin huonoa provoa[/QUOTE]

Provo! Ei ole. Jos tämä on sinustakin provo (toisn sanoen ei voi uskoa), en voi olla ihan väärässä tämän veetutuksen suhteen. Onneksi sain siirrettyä reissuamme eteenpäin ja mieskin nöyrästi lupasi siirtää lomaansa. Mä en vaan ymmärrä. Itkettää ja raivostuttaa.

Valitettavasti.. uskon että tämä tarina on totta!! :( niin surkealta kuin se kuulostaaki, mut en epäile yhtään etteikö ihmiset osaisi olla noin törkeitä! Se et ne on appivanhemmat, on tässä se toissiainen seikka, voisivat olla hyvin myös omatkin vanhemmat!!

Miksi pitää mennä anopeille jouluksi? Kannattaa olla vain oman sakin kanssa, välttyy moisilta.

Olemme ottaneet hajurakoa miehen perheeseen, koska esikoistamme eriarvoistetaan. Appivanhemmat ovat jyrkästi kieltäneet kaiken. Edellisen kerran jälkeen sanoimme jo, että emme enää kestä tätä. Lapsi alkaa pian tajuta, joten onko heidän mielestänsä parempi, että laitetaan välit poikki. He säikähtivät asiaa ja lupasivat kiinnittää kohteluun huomiota. Puolen vuoden ajan tilanne olikin ihan ok. Appiukko ja anoppi päättivät järjestää joulun, jossa on väkeä 4 eri sukupolvesta. Ja koska tilanne oli parantunut ja ajatus siitä, että serkut saisivat olla yhdessä jouluaaton, oli mielestämme ilahduttava. Olimme onnesta mykkyrällä, kun sanomisemma oli mennyt perille tai niin ainakin luulimme.

Näin kävi sitten taas. Kaikki edelliset joulut olemme olleet omalla porukalla ja samaa linjaa jatketaan eteenpäinkin. Harmi sinänsä, kun itse muistan lapsuudesta kuinka ihania aatot serkkujen kanssa olivat. Mä en vain voi ymmärtää, miksi pitää isovanhempien toimia näin. Ovatko he vain pahoja ihmisiä? Vastausta ei saa. He ovat joka kerta raivostuneet, kun olemme asiasta puhuneet. Tai anoppi saa itkukohtauksen ja kieltää kaiken. Käly nyt ei ole minulle puhunut viimeiseen vuoteen juurikaan. Jouluna ja synttäreillä, kun näemme, pidämme viileän asialliset välit. Hänkin kieltää ilmiselvät tosiasiat tai toteaa, että tyttärien lapsien nyt vaan olevan tärkeämpiä. Siihen, miksi meidän perheen omiakin lapsia eriarvoistetaan, eihän enää osannut vastata. He menevät täysin mykäksi ja jankkaavat samaa linjaa "ei pidä paikkaansa". Mainitakoon, että esikoisemme on aivan normaali lapsi iloineen ja suruineen.

[QUOTE="alkup.";27760703]Olemme ottaneet hajurakoa miehen perheeseen, koska esikoistamme eriarvoistetaan. Appivanhemmat ovat jyrkästi kieltäneet kaiken. Edellisen kerran jälkeen sanoimme jo, että emme enää kestä tätä. Lapsi alkaa pian tajuta, joten onko heidän mielestänsä parempi, että laitetaan välit poikki. He säikähtivät asiaa ja lupasivat kiinnittää kohteluun huomiota. Puolen vuoden ajan tilanne olikin ihan ok. Appiukko ja anoppi päättivät järjestää joulun, jossa on väkeä 4 eri sukupolvesta. Ja koska tilanne oli parantunut ja ajatus siitä, että serkut saisivat olla yhdessä jouluaaton, oli mielestämme ilahduttava. Olimme onnesta mykkyrällä, kun sanomisemma oli mennyt perille tai niin ainakin luulimme.

Näin kävi sitten taas. Kaikki edelliset joulut olemme olleet omalla porukalla ja samaa linjaa jatketaan eteenpäinkin. Harmi sinänsä, kun itse muistan lapsuudesta kuinka ihania aatot serkkujen kanssa olivat. Mä en vain voi ymmärtää, miksi pitää isovanhempien toimia näin. Ovatko he vain pahoja ihmisiä? Vastausta ei saa. He ovat joka kerta raivostuneet, kun olemme asiasta puhuneet. Tai anoppi saa itkukohtauksen ja kieltää kaiken. Käly nyt ei ole minulle puhunut viimeiseen vuoteen juurikaan. Jouluna ja synttäreillä, kun näemme, pidämme viileän asialliset välit. Hänkin kieltää ilmiselvät tosiasiat tai toteaa, että tyttärien lapsien nyt vaan olevan tärkeämpiä. Siihen, miksi meidän perheen omiakin lapsia eriarvoistetaan, eihän enää osannut vastata. He menevät täysin mykäksi ja jankkaavat samaa linjaa "ei pidä paikkaansa". Mainitakoon, että esikoisemme on aivan normaali lapsi iloineen ja suruineen.[/QUOTE]

En kyllä suostuisi olemaan missään tekemisissä vaikka olisivat omat vahempani kyseessä. En suostuisi tapaamaan piiitkään aikaan koska toi käytös lasta kohtaan on niin anteeksi antamatonta. Oma lapseni puolesta olisin niin loukkaantunut ettei kyllä pystyisi. Miehellesi varmaan tilanne vielä kurjempi kun omat vahemmat ovat noin sikamaisia

[QUOTE="anne";27760988]Onko teillä ydinperhe että esikoinen ei ole siis edellisestä suhteesta?[/QUOTE]

Olemme ydinperhe, mutta esikoinen lapsettomuushoidoilla aikaan saatu ihme. Toinen (kuopus) ihme syntyikin sitten luonnostaan. Rakkaita ovat kummatkin.

[QUOTE="alkup.";27762581]Olemme ydinperhe, mutta esikoinen lapsettomuushoidoilla aikaan saatu ihme. Toinen (kuopus) ihme syntyikin sitten luonnostaan. Rakkaita ovat kummatkin.[/QUOTE]

Onko esikoinen pantu alulle luovutetulla spermalla? Appivanhempiin voi vaikuttaa, jos lapsi ei ole biologisesti sukua.

Ovat sitten ehkä katsoneet liikaa hömppäviihdettä ja uskovat spermojen sekoittuneen klinikalla. Tai muuten pitävät hoitojen avulla raskautumista epäilyttävänä. Oletteko keskustelleet heidän kanssaan, mitä mieltä ovat lapsettomuushoidoista? Sekopäistä sakkia taitavat jollain tavoin olla.

Kauheeta :(. Esikoisenne on jo sen ikänen, että varmasti ihmettelee jo nyt, miks hän on eri asemassa. Voi pientä, on varmaan nielly vaan pahanmielen ja näyttäny reippaalta. Ottakaa haju rakoo, ettei esikoisenne ala syyttelemään ja etsimään vikoja itsestään, käy itsetunnolle lapsella tollanen.

Mä en ite ainakaan tollaseen paikkaan lastani veis.

No ajattele positiivisesti: nyt voit ihan vapaasti haistattaa vitut, että siitäs saitte!

Ja ei tosiaan tarvii olla enää tekemisissä :)

Joo, näin voin tehdä. Kuulostaa houkuttelevalta!:-)

Miestäni tosin käy sääliksi, ovathan ne kuitenkin hänen vanhempansa. Mies ei ymmärrä ollenkaan heidän toimintaansa. Anoppi ja appi ovat kuulemma olleet ihan ok vanhemmat. Kuitenkin olemme molemmat yhtä mieltä, että lapsemme takia on tehtävä aikamoinen etäisyys mummoon ja pappaan. Todella, todella sääli.

haistakoot vittu tuomoset isovanhemmat! katkasisin välit. ei aikunen ihminen käyttäyvy nuin. lastakohtan väärin, erittäin väärin.

meilä on lapsilla on minun vanhemmat elämässä mukana. miehen vanhempiin katkottiin yhteyvet ku ootin esikoista, lapset ei tiiä nimiä eikä kasvoja. ei ole mitään mitä pitäs kaivata.

mies katkasi itte välinsä niihin, ei ole kaivannu heitä elämäänsä reilut 7v menty näin . toivottavasti jatketaanki. tähän välien katkasuun oli monia syitä. väriksä tapahtuma mm opetuksen laminaatit ei pala vaikka kuinka polttais niitä :D

Yhteistyössä