Appivanhemmat tulivat meille joulun viettoon, ja minä hiivin läppärin kanssa vaatehuoneeseen piiloon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis: kysyttekö kaikki palstalaiset joulupöytään vieraaksi tulevilta, että mitä heidän mielestä pitää olla tarjolla??
Vai kokoatteko mahollisesti pöydän omien tapojenne ja perinteidenne mukaan?

Tästä ketjusta vaan vois kuvitella, että vieraat päättää mitä tarjotaan.

Itseasiassa mä olen aika tarkka siitä mitä mun joulupöydästä pitää löytyä. Siksipä kysyn myös meille kutsutuilta vierailta, että mikä heille mahdollisesti on joulupöydässä tärkeää.

[QUOTE="eve";22740064]Voi hyvänen aika, olisit ostanut. Tämä asia on kuitenkin ollut sun tiedossa jo ennen tätä joulua.[/QUOTE]

Kierretään kehää ja päästään takaisin viesteihin 31 ja 37.

Itseasiassa mä olen aika tarkka siitä mitä mun joulupöydästä pitää löytyä. Siksipä kysyn myös meille kutsutuilta vierailta, että mikä heille mahdollisesti on joulupöydässä tärkeää.

Mitä helvettiä? Ap oli varmaan kysynyt mieheltään, jonka arvaus meni nyt vikaan. Sekö antaa oikeuden haukkua toisen laittamat ruoat? Ei hyvää päivää... heittäisin tuollaiset vieraat niskaperse-otteella pihalle!

[QUOTE="vieras";22740103]Mitä helvettiä? Ap oli varmaan kysynyt mieheltään, jonka arvaus meni nyt vikaan. Sekö antaa oikeuden haukkua toisen laittamat ruoat? Ei hyvää päivää... heittäisin tuollaiset vieraat niskaperse-otteella pihalle![/QUOTE]

Ap kirjoitti;

"Joo. Joka joulu sama homma kun tulevat Pohjanlahden tuolta puolen joulun viettoon."

Eli asia on ollut käsittääkseni ap:n tiedossa ihan ilman mieheltään kysymistä.

Ap kirjoitti;

"Joo. Joka joulu sama homma kun tulevat Pohjanlahden tuolta puolen joulun viettoon."

Eli asia on ollut käsittääkseni ap:n tiedossa ihan ilman mieheltään kysymistä.

Tuossa varmaan pitäisi olla kappalevaihto, että ihmiset ymmärtäisivät mitä haen takaa, mutta siellä vaatehuoneessa oli niin ahdasta kirjoittaa.

Pointti oli se, että silloin kun ovat olleet täällä meidän luona joulua viettämässä (03 ja 05, ja nyt tänä vuonna tietysti) anoppi on dissannut kaikkea suomalaisuuteen liittyvää. Luulee olevansa hauska, kun tervehtii mua sanomalla yksi kaksi kolme, koskenkorva, perkele. Laatikoita se on joka kerta kauhistellut, että sellaista köyhien ruokaa, joka kelpaisi karjaeläimille, me suomalaiset syödään sitten jouluna. Kyllä mä olen tietänyt, että heillä on joulupöydässä näiden samojen mitä suomessakin syödään lisäksi nämä hemmetin lihapullat, prinssinakit ja janssoninkiusaukset, mutta nyt tänä jouluna se akka tulee nyrpeänä vaatimaan multa, että pitäis olla kunnon ruokaa (siis ed. mainitut) eikä mitään laatikoita ja rosollia, hyi. No, meidän perhe syö suomalaista jouluruokaa, mies pitää porkkana- ja lanttulaatikosta, ei sille ole tärkeitä mitkään janssoninkiusaukset ja nakit. Olishan mun pitänyt tietää, tai ainakin päätellä, mutta enpä päätellyt ja nyt näin. Vaikka mä miten päin tätä asiaa pyörittelen, niin mä en näe että anopilla olisi ollut oikeutta aukoa päätään mulle, joka olen tehnyt suuren työn noiden ruokien kanssa.

Periaatteessa voisin tarjota appivanhemmille sitä, mitä he ruukaavat syödä, mutta jos tuolla asenteella ovat aina, niin en tod. tarjoais. Kuitenkin olettaisin, että mennessäni heille Jouluksi minunkin pitäisi olla kiitollinen ruuasta, mitä minulle tarjotaan. Kyllä heidän pitäisi kohteliaasti syödä tai ainakin maistaa. Ei kuitenkaan ole kyse mistään torakoista ja simpukan siittimestä vaan ihan suhteellisen tavallisesta ruuasta.

Yhteistyössä