Appivanhemmat tulossa kohta kylään.. kuinka mä kestän ilman naputusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itsehillintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itsehillintää

Vieras
Siis tilanne tämä: meillä tänään vietetään pojan synttäreitä koska aiemmin viikolla kaikki sukulaiset (isovanhemmat) oli mökillä ja kyselin sitten jo etukäteen, milloin sopisi tulla. Turhahan sitä on kahveja keittää, jos ketään ei tule. Ja haluavat siis tulla, tottakai. Mutta: viime viikolla sitten soitin ja kerroin että klo 15-19 välisenä aikana voi tulla. Eilen anoppi soitti että he tulevat jo klo 14 kun hänellä on illaksi meno ja pitää lähteä jo klo 16. Kiva kiva. Poika nukkuu vielä päiväunia (ikää 2 v.) ja herää joskus klo 15 tai vähän ennen herätän jo. Siis mitä järkeä on tulla juhliin kun päivänsankari nukkuu vielä? Olen ajatellut tarjota ruuan noin klo 16-17 ja jos ovat jo enne sitä lähdössä pois? Olin ajatellut että normaalissa rytmissä mennään ja syödään siis ruoka normiaikaan, nyt sitten laitettava vieraille ruoka klo 15 ja pojalle uudestaan klo 17. Voihan sitä toki nyt juhlien kunniaksi jättää vaikka koko ruokailiun väliin mutta eikö kutsuttujen olisi syytä noudattaa kutsujan toiveita mm. saapumsiajasta? Mä en käsitä. Anoppi vaan totes kun sanoin noista unista että herätät sitten kun he tulee. Jep. Poika nukahti klo 13.15 ja mä herätän sen..öö kohta. Vaikka normaalisti nukkus sen tunnin ainakin vielä. Ehkä mä vaan oo niin pahvi etten tätä nyt tajua mutta pikkasen meinaa ottaa kaaliin.

Miksi pitää tehdä vieraille ruoka, jos pikaisesti käyvät. Keität kahvit ja siihen jotain synttäritarjottavia. Syötte sitten itse perheen kesken vaikka n. 17.30 , niin jo varmaan herkkujen jälkeen maistuu jo silloin ruoka.

olivatpa vieraat ketä tahansa ni meil eletään omas rytmis eikä kesken unien herätetä! Tarttee olla iso hätä jos ite herätän lapseni kesken unien. Muutenkin ruokailut ym. omalla ajallaan.

Lasta en herättäisi kesken unien, ja kun anoppi itsekin tietää tulevansa kesken päikkärien niin ei siihen pitäisi olla mitään huomauttamistakaan. Tarjoisin kahvin kanssa jotain, en laittaisi ruokaa erikseen. Meillä on aina menty niin että synttäreille voi tulla muulloinkin kuin ilmoitettuun aikaan, mutta silloin en ala mitään erikoisia tarjoiluja enää vääntämään.

No yhden päivän varoitusajalla ei sitten kahvin kanssa ollut mitään kovin ihmeellistä kun kerran alkuperäisenä suunnitelmana oli ruoka + kahvit ja piirakkaa siihen päälle. Kun siis vasta eilen ilmoitti aikataulumuutoksestaan. Appivanhemmat kävi siis ja pojan herätin 15.15. Keitin kahvit ja kaivoin varastosta keksejä ja piirakkaa tarjosin (tarkoitus oli syödä piirakkaa ja jäätelöä ruuan päälle). Syötiin sitten viiden jälkeen itse, tosin ruokaa jäi aika reilusti kun sitä oli varattu myös vieraille (4 aikuista ja 2 lasta). Mutta ensi vuonna sitten viisaampi. Huomenna tulee kummitäti kylään ja tarjoon sit sille ruuan kun sitä kerran noin reilusti jäi (paria salaattia, leipää, lihaa)
Ja hillitsin sitten itseni vaikka harmitti kun oli tarjottavat tehnyt jo osittain valmiiksi jne.

Uusimmat

Yhteistyössä