I
itsehillintää
Vieras
Siis tilanne tämä: meillä tänään vietetään pojan synttäreitä koska aiemmin viikolla kaikki sukulaiset (isovanhemmat) oli mökillä ja kyselin sitten jo etukäteen, milloin sopisi tulla. Turhahan sitä on kahveja keittää, jos ketään ei tule. Ja haluavat siis tulla, tottakai. Mutta: viime viikolla sitten soitin ja kerroin että klo 15-19 välisenä aikana voi tulla. Eilen anoppi soitti että he tulevat jo klo 14 kun hänellä on illaksi meno ja pitää lähteä jo klo 16. Kiva kiva. Poika nukkuu vielä päiväunia (ikää 2 v.) ja herää joskus klo 15 tai vähän ennen herätän jo. Siis mitä järkeä on tulla juhliin kun päivänsankari nukkuu vielä? Olen ajatellut tarjota ruuan noin klo 16-17 ja jos ovat jo enne sitä lähdössä pois? Olin ajatellut että normaalissa rytmissä mennään ja syödään siis ruoka normiaikaan, nyt sitten laitettava vieraille ruoka klo 15 ja pojalle uudestaan klo 17. Voihan sitä toki nyt juhlien kunniaksi jättää vaikka koko ruokailiun väliin mutta eikö kutsuttujen olisi syytä noudattaa kutsujan toiveita mm. saapumsiajasta? Mä en käsitä. Anoppi vaan totes kun sanoin noista unista että herätät sitten kun he tulee. Jep. Poika nukahti klo 13.15 ja mä herätän sen..öö kohta. Vaikka normaalisti nukkus sen tunnin ainakin vielä. Ehkä mä vaan oo niin pahvi etten tätä nyt tajua mutta pikkasen meinaa ottaa kaaliin.