APUA!!!!!1v ja yöuniongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marevi

Vieras
Hei
osaisiko joku auttaa? Meillä 1v poika nukkunut kohtuu hyvin, yöeensä 19-6, mutta nyt viimeisen kuukauden herää 4 tai 5 maissa. Ei herää pirteänä jokellellen niin kuin ennen vaan huutamaan suoraa huutoa. Olen tosi neuvoton. Olen koettanut antaa yöllä maitoa, ottaa viereen nukkumaan tai kanniskella uneen, mutta ei nuku enää vaan huutaa vaan kunnes sitten on pakko nousta ylös. Olen kokeillut laittaa nukkumaan vasta 21.00 maissa, mutta herää samaan aikaan silloinkin ja silloin ne yöunet vasta lyhyet ovat. Koko päivä menee pilalle, kun poika herää selvästi väsyneenä ja kiukkuisena. Ei meinaa millään aamulla jaksaa päiväuniaikaan, joka on 11-13 ja iltakin on sitten vastaavasti pitkä, kun unet ovat noinkin aikaisin.
Oli pitkään kipeä, en tiedä, tottuiko yökukkumiseen. Nukkuu omassa huoneessa, mutta on nukkunut siellä jo puoli vuotta. Ennen tätä ongelmaa ei ollut. Tuttia ei käytä, ei ole käyttänyt noin kuukauteen. kai sen on jo unohtanut, tai ei ainakaan herää pelkästään sitä huutamaan. Uninalle on ollut aina ja unipussi. Kävellyt on jo pari kuukautta, joten kävelyn aloittaminen ei voi olla syy. Hampaita mietin, mutta voisiko niitä potea noin paljon? Ulkoilee päivittäin ja syö hyvin.

Onko neuvoja? Kokemuksia? Kiitos!!!!!!!!!!!! :flower:

joo. älä ainakaan muuta nukkumaanmenoaikaa! menee helposti vielä enenpi sekaisin.

meillä muuten tyttö teki samaa vsiinä vuoden ikäisenä. heräsi kamalaan huutoon josta ei meinannut rauhoittua. lopulta meillä syy selvisi. tyttö heräsi siihenettä sitä pissitti! eli vaikka ei muuten kotona potalla vielä käynyt niin yöllä heräsi pissahätään. aloin nostaa potalle. teki pissat, uusi vaippa ja taskaisin nukkumaan ja alkoi nukkua vielä hiukan pidempään kuinb aiemmin.. ja lopulta kävi niin että vaan pari kertaa hihkui kun heräsi. kun pääsi potille niin tekli asiat ja nukahti uudelöleen. eli se järjetön huuto loppui kokonaan..
outo juttu mutta samaa olen kuullut muiltakin.

Meillä tekee 8kk tyttö samaa. Siis herää huutamaan kuin päätä leikattaisi eikä loppua näy ennekuin laitetaan valot ja noustaan ylös. En tiedä mitä voisi olla. Tuskin tuo pissa juttu ainakaan kun on sen verta pieni vielä. Rasittavaa tämä kyllä on. Ja meillä huuto on kolmen - neljän maissa aamulla.... Toki otetaan tirsat vielä aamuöisen ylösnousun jälkeen, mutta ei rauhoitu ennekuin noustaan. Huoh!

Yhteistyössä