Apua! Alkuraskauden verinen vuoto ja raskauspussia ei näy..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emik

Jäsen
12.07.2007
52
0
6
Hei kaikille.
Luin tuon Pulttiksen aloittaman pinon otsikolla "te kenellä veristä vuotoa ollut alussa ja silti kaikki hyvin ollut/mennyt?", ja siihen liittyen olisi vähän lisää kysyttävää...

Olen maanantaista asti itkeä tihrustanut, kun toinen keskenmeno alkoi. Lääkäri ei kuitenkaan vielä eilen halunnut lyödä täysin hanskoja tiskiin sen keskenmenon osalta, vaikka tuntui että sitä kyllä vähän pohjusteli että kesken on mennyt.

Raskausviikot on vähän hakusessa mutta ovulaation perusteella maanantaina olisi ollut ehkä 4+6 tai 4+5. Su-ma välisenä yönä alkoi kovat selkäkivut ja maanantaina aloin vuotaa kirkasta verta, ja siitä asti olen nyt tasaiseen menkkamaiseen tahtiin vuotanut. Mitään hyytymiä en kuitenkaan ole nähnyt. Menin eilen lääkäriin ja kohdussa ei näkynyt raskauspussia. Lääkäri sanoi, että tilanne on nyt lähinnä epäselvä. Kävin verikokeissa ja menen taas huomenna aamulla, ja huomenna iltapäivällä lääkäri sitten soittaa "tuloksen". Kyseessä voi kuulemma olla joko tosi varhainen keskenmeno, kohdun ulkopuolinen tai normaali raskaus, joka jatkuu vielä, mutta vähäisten viikkojen ei vielä näkynyt mitään. Itse ajattelen, että kesken on mennyt, mutta silti pienen pieni toivonkipinä pyörii, jos sittenkin ihme olisi tapahtunut...

Ihmetyttää kyllä vähän, että miten lääkäri on voinut antaa tuota epämääräistä toivoa vielä, kun sitä raskauspussia ei edes näkynyt? Ja siis vuodan edelleenkin ja selkää särkee... Eihän tällainen pitkittynyt vuoto voi muuta olla kuin keskenmeno? Miten teillä joilla raskaus on jatkunut vuodosta huolimatta? Kuinka paljon ja pitkään olette vuotaneet? Ja onko teillä mitään sanottavaa tuosta raskauspussin näkymisestä..?

Kiitos paljon etukäteen vastauksista. Saa tulla myös niitä huonoja uutisia. Haluaisin vain jotain tietoa...

Moi!

Mä olen vuotanut veristä vuotoa rv 5+5:ltä lähtien ja yhä edelleen. Alkuun oli vuoto ihan kirkasta ja joukossa oli heti alusta lähtien runsaasti hyytymiä. Nyt se on jo pidempään ollut ihan ruskeaa/liki mustaa vuotoa, eli vanhoja veriä valuu pois.

Itselläni tulivat kovat kivut rv 5+3 ja ko. päivänä tehdyssä ultrassa näkyi sikiöpussi, mutta ei vielä siinä vaiheessa sikiötä. Rv 6+6 ultrattiin seuraavan kerran uusien kipujen vuoksi ja silloin näkyi jo elävä sikiökin. Nyt viimeisin ultraus tehtiin kipujen vuoksi maanantaina rv 8+2 ja edelleen sikiö oli ihan kunnossa ja oikean kokoinen.

En kyllä tiedä, missä vaiheessa tuon sikiöpussin kuuluisi ultrassa näkyä. Mutta jos lääkäri antaa vielä pientä toivonkipinää, niin ehkä siitä kannattaa pitää kiinni. Itsekin olin tuohon keskimmäiseen ultraan mennessä ihan vakuuttunut, että kesken se on jo mennyt ja lähinnä ihmettelin lääkärin hinkua tehdä tarkkoja tutkimuksia. Mutta hyvä, että häneltä löytyi uskoa enemmän kuin minulta.

Minulle lääkäri tiesi tuossa viimeisimmässä ultrassa kertoa, että vuoto tulee jatkumaan vielä x aikaa, sillä kohdussa näkyi myös verihyytymä. Kivut saattavat johtua mahdollisesta väliseinämästä kohdussa. Mutta onhan tämä hermoja repivää, kun vuoto on kestänyt jo 21 päivää ja kivut ovat välillä todella tuskaisat. Tämänkin päivän olen sairiksella, sillä kivut palasivat taas aamulla. Tosin tällä kertaa hieman lievempinä, mutta ajattelin levon olevan kuitenkin paras ratkaisu.

Mulla oli ihan alkuraskaudessa pari viikkoa vuotoa, en edes tiennyt että olen raskaana, kun menin lääkäriin huonon olon , rytmihäiriöiden takia ja siellä selvisi että olen raskaana!Tuolloin ultrassa näkyi sikiöpussi, muttei muuta, parin viikon päästä oli uusi ultra ja silloin siellä näkyi sikiön syke! viimeksi olen utrassa käynyt reilu kaksi viikkoa sitten rv10+ jotain ja tuolloin oli ainakin kaikki hyvin! Huomenna lääkäri ja ultra ja toivottavasti edelleen kaikki hyvin...

:hug: Minulla oli sama juttu - luulin keskenmenon tulleen pari vkoa plussasta. Ultrassa ei näkynyt mitään. Mutta reilun vkon päästä kontrollissa näkyi pieni sikiö ja sykekin jo.
Vuotoj aon ollut koko ajan - aluksi hematooma, ja nyt n. kk sitten selvisi että etinen istukka aiheuttaa vuotoja.
Älä siis heitä vielä sinäkään hanskoja tiskiin- toivoa vielä on!

toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin.
voi tuntua että se oli siinä, mutta yritä vielä uskoa että pikkuinen on sitkeä kaveri.
itselläni tosiaan hematooma vuosi, tänään ultrassa se oli olematon. eli mun vuodot johtuivat siitä täysin.

tsemppiä :hug: :hug: :heart:

anri82, olitko tuota ennen tehny testiä kotona? Jos olit ni eikö se näyttäny plussaa? Oliko kuukautiset myöhässä vai tuliko ne normaalisti?

Mulla itellä on nyt ollu muutaman päivän ajan hirveen huono olo ja paineen tunne alamahalla. R-testi pissasta kuitenki näyttää negaa ja menkat on alkanu mut ne on todella poikkeavat. Vuoto on minimaalisen vähästä ja kipuja ei oo ollenkaan. Miten todennäköstä on että on raskaana vaikka menkat tuleeki lähes normaalisti? Mulla tuo vuoto vaan alko ehkä hiukan normaalia aikasemmin.

Ja lisäyksenä vielä sellanen että mulla tuntuu tulleen nyt rytmihäiriöitä mukaan. Muutenkaan rytmit ei oo ollu ihan kohillaan mutta nyt ne tuntuu pahentuneen.

mulla kans vuotoja alkuraskaudessa... itse kans olin varma et keskenmenee.. mulla kyllä tosin oli kaksosraskaus joista vain toinen sikiö menehtyi sit alussa..toinen jatkoi kasvua ja jatka edellee... mä vuodin aina jostain 8viikolta tuonne 12-12viikoille asti..

voihan olla et sulla on raskaus niiiin alussa vielä et ei näy sitä pussiakaa sen takia.. koska yleisestihän noissa viikoissa on heittoja,tai siis ne on ihan normaaleja ne heitot.. et jos viikon päästä ei vielä mitää näy ni sit tilanne varmaa toine.. muistaaksee 5viikoilla pitäs näkyä se pussi jo selkeesti ja 6-7 viikoilal sit syke pussissa...

yritä rauhassa odottaa tietoa kuinka asiat menee.. ja jaksuja... :hug: itse 5km kokenut niin tiedän ettei se helppoa ole.. :ashamed:

peikko ja poitsu 24+5

kertokaahan mulle hyvät immeiset...et mikä siellä ensisijaisesti näkyy ekana..kun kävin tän viikon maanantaina ultrassa jossa näkyi vain lapsivesiontelo, ei siis ollut ruskuaispussi..ja mul on seuraavana maanantaina taas ultraus jossa pitäs näkyä jo sikiö ja äänet! mut kun oon täs nyt siis kaks kertaa jo käyny ultrassa eikä oo mitään muuta näkynyt kuin toi ontelo...et millon ne muut "jutut" sinne ilmestyy...mulla siis on kait nyt menossa viikko 4-5...ja mulla siis gynen mukaan joko normaaliraskaus tai tuulimuna...pelkään vaan et se on toi tuulimuna...tooosi niukkaa rusehtavaa vuotoo tuli tossa su-ti välisenä aikana ja nyt on loppunut..ei mint.kipuja.
Auttakeehan....kertokaa oma mielipiteenne =)

HenLaille vastausta että kyllä olin tehnyt viikkoa aikaisemmin haamuplussan ja neljä päivää ennenkuin vuoto alkoi, sain vahvemman plussan. Ja menkat ei alkanut normaalisti vaan ne tuli yli viikon myöhässä, eikä kyse siis ollut tavallisista menkoista, vaan alkoi kirkas verinen vuoto, jota kesti 2,5 päivää. Eilen illalla loppui ja nyt tulee enää rusehtavaa vuotoa.

Hyvinhän mahdollista että olet raskaana kyllä. Tee uusintatesti parin päivä kuluttua niin selviää.

Ja PieniTytönTylleröinen: Mulle lääkäri sanoi että kohdussa näkyy nestettä muttei raskauspussia ja viikkoja ei ollut maanantaina edes viittä vielä koossa ja silti elättelen pientä toivetta että siellä joku alku olisikin ollut. Ja siis sulla on sentään nähty lapsivesiontelo, joten positiivisella mielellä vaan! 5.viikon jälkeen pitäisi kai alkaa näkyä se raskauspussikin. Tosin riippuu tietysti sen ultralaitteen tasostakin. Pidän peukkuja että on raskaus eikä tuulimuna!

Näin viime yönä unta, ettei ollutkaan mennyt kesken vaan olin onnellisesti raskaana! Aamulla kyllä oli sitten toinen mieli... Vaikka pahoinvointi jatkuukin, niin ne kaksi muuta varmaan raskausoiretta: väsymys ja rintojen pinkeys, ovat tipotiessään. Kävin nyt aamulla labrassa ja iltapäivällä saan sitten sen puhelinsoiton lääkäriltä. Pieni toivonkipinä on väkisinkin yllä, vaikka jotenkin järki kyllä sanoo, että huonoja uutisia sieltä tulee. Mutta parempi ehkä kuitenkin vähän varautua pahimaan kuin tippua korkeelta ja kovaa.

Mulla kanssa näkyi ensin vaan ontelo, mutta jo seuraavalla viikolla näkyi muutakin :) En muista varmaksi, mutta viikkoja taisi olla silloin 5+ jotain.
Tai sitten just ja just kuusi. Menin kanssa vuodon takia päivystykseen ja silloin sanottiin mulle myös että 50% mahdollisuus mennä kesken.

Se vuoto sinänsä ei ollut silloin mitään kovin runsasta, mutta kova alavatsakipu oli ja kuume ja migreeni. Selitystä vuodolle ei löytynyt ja se loppuikin melko pian.

Nyt sitten alkoi uusi tosi runsas vuoto, joka ilmeisesti loppusuoralla.
Tuli hyytymiäkin ja vuoto tosiaan niin runsasta, että sitä valui kenkiin asti
siteestä huolimatta. Kyllä säikäytti ! Kaikki kuitenkin ok.

Sydänääniä kuunneltu ja ultrailtu ja kolmeviikkoa saikulla olin.
Nyt neljättä päivää töissä, eikä ole ainakaan pahentunut =)

Tälläkerralla löytyi hematooma,joka vielä viimeviikon kontrollissa näkyi.
1 cm leveä ja 6,4 pitkä suiro.

Myös mulla noita rytmihäiriö oloja ollu alusta asti. Iskee yleensä n.vartti tai puolituntiasyömisen jälkeen. Ja mulla kyllä ei niitä rytmihäiriöitä oikeasti ole.
On joskun otettu sydänfilmikin aiheesta =) Eli raskaus oire on.
Parilla tutulla myös ollut vastaavia olotiloja.

Strömsö ja masuasukki 17+ jotain ??? ( kai =) )

Case closed. Lääkäri soitti ja ilmoitti että raskaushormonin määrä on niin pieni, että on mennyt kesken varhaisessa vaiheessa. Kyllähän mä sen tiesin, mutta kyllä se silti alkoi itkettää... Kaksi keskenmenoa 3 kk:n sisällä. Ei ihminen pieni jaksa ymmärtää...

emik :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: en osaa sanoa sinulle mitään lohduttavaa ja tuskin tuossa tilanteessa mikään lohduttaakaan. olen vain niin pahoillani puolestasi :ashamed: paljon jaksamista sinulle :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli82:
emik :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: en osaa sanoa sinulle mitään lohduttavaa ja tuskin tuossa tilanteessa mikään lohduttaakaan. olen vain niin pahoillani puolestasi :ashamed: paljon jaksamista sinulle :hug: :hug:

täältä kanssa iso :hug: teille, ihan varmasti koville ottaa eikä pysty ymmärtämään että miksi sama uudestaan pikkuisen ajan sisällä tapahtuu..
pää pystyyn vaan kun pahin suru väistynyt. eiks niin? :heart: :hug:

HenLai: Kolmisen viikkoa aiemmin otettiin raskaustesti ja tuolloin oli nega.Menkat oli n. viikon myöhässä kun alkoi vuoto ja luulinki niitä menkoiksi siihen asti, kun menin lääkäriin ja siel selvis että olen raskaana...Luulin että on pitkittyneet menkat, että on hormoonit viel sekasin edellis synnytyksestä ja kun edellisetki kesti parisen viikkoa!
Mulla oli kyllä niin varmoja raskausoireita: pahoinvointi, rytmihäiriöy ym, että ite epäilinki välillä että odotan!

Yhteistyössä