apua arkeen vilkkaiden lapsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynkuitenkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynkuitenkin

Vieras
vinkkejä kaipais arjen helpottamiseksi vilkkaiden lapsien kanssa. siis se, mitä kaivattais olisi enemmän miehen kanssa yhteistä aikaa ja muutakin vapaa-aikaa edes joskus. pääsisi vaikka vaatteita ostamaan. lasten kanssa ei voi hoitaa mitään asioita, koska menee ihan levottomaksi, ihan niin kuin heti (diagnoosit lapsille vasta hakusessa.. )vaikka kuinka säännöt käyty läpi. eilen ihmettelin ikeassa miten jotkut samanikäiset kävelevät kiltisti vanhempiensa kanssa.

ongelmana on tukiverkoston puute. isovanhemmat eivät sairauksiensa vuoksi kykeneväisiä hoitamaan lapsia kuin hyvin lyhyitä aikoja. kavereilla on oma arki ja lapset hoidettavana. ollaan joskus käytetty mll hoitajia, mutta tilanne on oikeasti se, että noiden kahden lapsen kanssa pitää olla todella pätevä ja kokenut hoitaja. yksi oli, tosi hyvä,mutta muutti toiselle paikkakunnalle. hän kyllä useasti sanoi, että kyllä nuo ipanat ovat haastavia, mutta hänellä oli aiempaa kokemusta. joskus ollaan jaettu lapsivastuu, niin että hoitajat pärjäävät, siis toinen lapsi vaikka isovanhemmalla. mutta sekin on vähän työläs järjestää parin vapaatunnin vuoksi. miehen kanssa tietty vuorotellen otetaan omia vapaita, mutta yhteistä aikaa on ehkä kerran tai kaksi vuodessa.

onko jollain tietoa, onko jostain mahdollista saada apua tällaisessa tilanteessa, siis kun oikeasti lapset ovat haastavia ja kuka tahansa niitä ei voi hoitaa??

ja mieluimmin jotain muuta kuin esim.:
-olisit miettinyt ennen kuin lapset hankit
- kasvatuksen puutteetta
- et taida vaan osata irrotautua lapsista
- et taida luottaa muiden antamaan hoitoon

Itsellä on melkein sama ongelma.

Ajatuksena olisi löytää joku hoitaja. Ensin ottaisin auttamaan silloin kun olemme itse kotona. Samalla neuvoisin ja opettaisin miten lasten kanssa toimitaan. Olen miettinyt jotain lähihoitaja tai sairaanhoitajaopiskelijaa.

kakarasi itse , sin ne olet tähän maailmaan pusannutki. Ihme ruikutusta oman ajan puutteesta. Eikä tosiaan ollut tiedossa,että ne sun lapses ei välttämättä ole niitä herranterttuja. Voi vittu että pitää vihaksi nää ainaiset ruikuttajat.
Myy ne vaikka orjiksi niin pääset niistä ja itellesi saat omaa aikaa.

Missa pain? Ratkaisuna varmaan voisi olla luotettavan yksityisen hoitajan loytaminen, joka korvausta vastaan antaisi teille ne pari vapaatuntia.

Itse hoidan muitakin lapsia keikkaluonteisesti nyt aitiyslomalla/hoitovapaalla miehen ollessa kotona, ja kokemusta myos erityislapsista loytyy. Ammatiltani olen rats.opettaja ja nimenomaan olen opettanut paljon lapsia ja erityisryhmia.
Etta jos Espoo/lahialueet seudulla on avun tarvetta niin yv;ta saa laittaa. :)

No vaikea auttaa kun et avaa yhtään mitään, lasten iästä tms. Yks vaihtoehto on ottaa valjaat mukaan kaupoille janlaittaa lapset niihin jos eivät osaa käyttäytyä. Huutavat sitten jos huutavat. Toinennvaihtiwhto on lahjoa ne hiljaisiksi esim rusinoilla, tämä,riippuu nyt kovasti lasten iästä.

Arjessa auttaa kun otat ne mukaan tekemään kotihommia, ja kun kotihommat on tehty, ulkoilette mahdollisimman paljon. Ja menette vaan semmoisiin tilanteisiin joita pelkäätte, vaikka hoploppiin, kunhan. Sitren osaatte asettaa ne rajat ja pitää niistä kiinni, vaikka se tarkoittaisi huutoa puolin jos toisin.
Apua saat esim perheneuvolasta.

Yhteistyössä