Apua, ei kai mun synnytys vaan oo käynnissä...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja xsxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:
älä a.p välitä tosta kuolemajutusta...

Mulle terkka sanoi aikoinaan että 1 kg painoa pidetään sinä rajana, että on jo todella hyvät mahkut selvitä! Ja minä itse synnyin viikkoa ennen LA:ta ja olin päälle 2 kg... Mummoni on synnyttäny seitsemän lasta ja kaikki ollu n 2kg painoisia, pojat pikkasen päälle. Ja mummo on synnyttäny 40-luvulla ja kaikki hänen lapset on oikein hyvin jääny eloon ja kehittyny normaalisti... yksi tosin kuollut taaperoiässä johonkin tautiin :(

Tottakai se OLIS ihanteellista jos kaikki syntyis ns. täysiaikaisina ja painoisina --- mutta elämä on tällaista... kaikki EI mee käyrien ja kalenterin mukaan.

Tiedän vauvan joka kuoli lasketun ajan jälkeenkin

Kuoliko mahassa jo vai synn. jälkeen?

Mulle terkka sanoi aikoinaan että 1 kg painoa pidetään sinä rajana, että on jo todella hyvät mahkut selvitä! Ja minä itse synnyin viikkoa ennen LA:ta ja olin päälle 2 kg... Mummoni on synnyttäny seitsemän lasta ja kaikki ollu n 2kg painoisia, pojat pikkasen päälle. Ja mummo on synnyttäny 40-luvulla ja kaikki hänen lapset on oikein hyvin jääny eloon ja kehittyny normaalisti... yksi tosin kuollut taaperoiässä johonkin tautiin :(

Tottakai se OLIS ihanteellista jos kaikki syntyis ns. täysiaikaisina ja painoisina --- mutta elämä on tällaista... kaikki EI mee käyrien ja kalenterin mukaan.

Mulle taas sanottiin, ettei saa missään tapauksessa syntyä ennen 38vko

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kun mä olen tällänen himmari :ashamed:

En tunne itseäni mitenkään kipeäksi, ainoastaan supistusten aikana on epämukavaa ja vähän kivuliasta...

Ajattele sitä vauvaa jonka olisi vielä hyvä kasvaa muutama viikko!

Mä yritänkin, tottakai! Mutta voiko ne siellä tälle tilanteelle enää mitään jos synnytys tosiaankin on käynnissä?
En haluaisi "turhaan" mennä sinne, mielummin rauhassa kotiympyröissä niin kauan kuin se on turvallista ja mahdollista...

Miltäs nyt tuntuu? vieläkö on supistellu? onko säännöllistyny yhtään?

Viimeisin supistus loppui 6.35 ja tuo kello mitä katson on nyt 6.47.

Pisin väli tällä hetkellä 17 min... Ja viimeisin supistus kesti 2min.

Alkuperäinen kirjoittaja käynnistää jos:

Mulle taas sanottiin, ettei saa missään tapauksessa syntyä ennen 38vko

Ei SAA?! Minkäs teet jos SYNTYY... outoa miten erilaisia terkkojen lausuntoja sitä onkin. Tuntuu et toiset terkat haluu lievennellä pelkoa, toiset pelotella!?

Miltäs nyt tuntuu? vieläkö on supistellu? onko säännöllistyny yhtään?

Viimeisin supistus loppui 6.35 ja tuo kello mitä katson on nyt 6.47.

Pisin väli tällä hetkellä 17 min... Ja viimeisin supistus kesti 2min.

Onko jo kassi pakattu? Mites esikko?

Varmaan kandeis ainakin soittaa jo sinne synnärille...

"KAHDEN ÄITI" niin siis ei ole säännöllistynyt, tasaisen epätasaista koko ajan... En tiedä alkaako supisusten väli ehkä vähän pidentyä...

Vaikka nää supparit tästä sitten loppuiskin kuin seinään niin pitäisikö sinne synnärille silti soitella? Vai tekeekö ne sillä tiedolla mitään..?

Ehdottomasti soitto synnärille!
Harjotussupistukset erottuu sillä ettei ole kipeitä, ja niihin ei kyllä tarvitse keskittyä.
Itellä viimekskin , tiesin heti ekasta supparista et nyt lähtee tulee koska se
ons en verran kipee et siihen tosiaan keskittyy jotta sais kivun pois.
:hug:

Kassia en pahemmin ole pakannut ja esikko nukkuu edelleen. Ajattelin odottaa seuraavan supistuksen ja soittaa sitten äidilleni ja synnärille...

Edellisestä supistuksesta kulunut jo 18 min, mahtoiko loppua jo koko homma...?

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Harjotussupistukset erottuu sillä ettei ole kipeitä, ja niihin ei kyllä tarvitse keskittyä.

Mites nyt kun väli on vain pidentynyt ja edellisestä on jo melkein 20min, mahtaako olla synnytys käynnissä vai mitä nuo oli?
Harjoitussuppareiksi en itsekään usko, mutta ei tämä ainakaan "pahempaan" näytä menevän...

Peesi... kannattaa soitella vaikka loppuskin välillä. ja se kassi pitää lähtövalmiina ;)

Mulle kävi kakkosen kans niin että supisteli tasaisen epätasaisesti koko yön.. aamul sit lähdettiin ja vietiin esikko hoitoon... ja ku päästiin synnärille loppu supparit siihen. Ajattelin jo et ne laittaa tietty takas kotiin... sit synnärillä housut pois ja tutkittiin kohdunsuun tilanne... oli auki jo muistaakseni 5 cm... kätilö sanoi että ei todellakaan kotiin enää ole asiaa... veivät suoraan saliin vaikka ei ollu enää suppareita juuri ollenkaan. Lääkäri kävi sit kalvot puhkasemas ja siitä se synnytys sit edistyi niin että oli kolmen tunnin päästä tyttö sylissä.

Eli vaik supparit välil loppuis, ei tarkota et olis synnytys pysähtyny.
Miehen siskollekin kävi niin että olivat jo synnärillä ja loppukin supparit... laittoivat sitten osastolle odottelee ja het ku pääsivät osastolle eiku takas saliin ja parin tunnin päästä jo syntyikin.

Sinulla voi olla paikat jo niin paljon auki, että kun synnytys todella alkaa, vauva syntyy saman tien. Niin mulle kävi; ehdin olla laitoksella 18 min ennen synnytystä. Joten kyllä sinun täytyy näytillä käydä.

Soita sinne synnärille, varmasti käskevät näytille. Jos ei synnytystä voi enää pysäyttää niin ainakin kerkeisivät kypsyttää keuhkoja kortisonilla.

Kahden äiti: Mikä sua vaivaa??

Peesi... kannattaa soitella vaikka loppuskin välillä. ja se kassi pitää lähtövalmiina ;)

Mulle kävi kakkosen kans niin että supisteli tasaisen epätasaisesti koko yön.. aamul sit lähdettiin ja vietiin esikko hoitoon... ja ku päästiin synnärille loppu supparit siihen. Ajattelin jo et ne laittaa tietty takas kotiin... sit synnärillä housut pois ja tutkittiin kohdunsuun tilanne... oli auki jo muistaakseni 5 cm... kätilö sanoi että ei todellakaan kotiin enää ole asiaa... veivät suoraan saliin vaikka ei ollu enää suppareita juuri ollenkaan. Lääkäri kävi sit kalvot puhkasemas ja siitä se synnytys sit edistyi niin että oli kolmen tunnin päästä tyttö sylissä.

Eli vaik supparit välil loppuis, ei tarkota et olis synnytys pysähtyny.
Miehen siskollekin kävi niin että olivat jo synnärillä ja loppukin supparit... laittoivat sitten osastolle odottelee ja het ku pääsivät osastolle eiku takas saliin ja parin tunnin päästä jo syntyikin.

Mites kun mulla ei tuolla "haarojen välissä" oo mitään tuntemuksia, voiko paikat silti aueta...?
Ei vihlontaa, painetta, kipua tms...

Mites nyt kun väli on vain pidentynyt ja edellisestä on jo melkein 20min, mahtaako olla synnytys käynnissä vai mitä nuo oli?
Harjoitussuppareiksi en itsekään usko, mutta ei tämä ainakaan "pahempaan" näytä menevän...

Silti suosittelen soittoa ja aika varma olen että käskevät sut näytille koska viikkoja kuitenkin vasta aika vähän.
Jos kuitenkin poitkin ötä tullut suppareita säännöllisen epäsäännöllisesti niin on varmasti jo avannu ja pehmentänyt paikkoja.

Mä kun menin sairaalaan niin sanoivat et kiinni on ja ei se tän päivän puolella tule syntymään. Klo oli 14 aikaan iltapäivällä.
Poika syntyi kuitenkin illalla 20 aikaan.

No ei se aukeeminen mitenkään erikseen "tunnu". Soita synnärille äläkä täälä ihmettele!
Sä leikit nyt vauvas hengellä ja terveydellä, kuinka sut saa tajuamaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
Soita sinne synnärille, varmasti käskevät näytille. Jos ei synnytystä voi enää pysäyttää niin ainakin kerkeisivät kypsyttää keuhkoja kortisonilla.

Kahden äiti: Mikä sua vaivaa??

Kuis ni?

Kahden äiti: Sori, huomasin vasta nyt että tos vikas viestis suosittelit soittamista kans. Mulle vaan tuli noista sun aiemmista viesteistä tunne et sä yrität saada ap:n pysymään kotona mahd. kauan...

Ja voi tosiaan olla ettei enää voi estää, mutta noilla viikoilla olis kuitenkin hyvä keritä kypsyttää keuhkoja ja ainakin syntyä sairaalas eikä kotona...

AP: joko soitit?

Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
Kahden äiti: Sori, huomasin vasta nyt että tos vikas viestis suosittelit soittamista kans. Mulle vaan tuli noista sun aiemmista viesteistä tunne et sä yrität saada ap:n pysymään kotona mahd. kauan...

Ja voi tosiaan olla ettei enää voi estää, mutta noilla viikoilla olis kuitenkin hyvä keritä kypsyttää keuhkoja ja ainakin syntyä sairaalas eikä kotona...

AP: joko soitit?

Ok... :)

Kahden äiti: Ja näköjään sitäki edellises.. Pitäis vissiin opetella lukemaan kaikki ennenku kommentoi... Tää aihe sai mut nyt vain vähä herkäksi, vaikka eipä se mikään puolustus oo.

Yhteistyössä