APUA! Ei voi olla totta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Harmaana"

Vieras
Olen 41-vuotias kolmen lapsen äiti. Lapset nyt 10-, 7-, ja 4-vuotiaat.

Kuopuksen syntymän jälkeen on TIEDETTY 100% varmuudella, että meidän lapsikiintiö on nyt täysi.

On ollut ihanaa halailla tuttujen vauvoja ja antaa ne takaisin äidilleen ja miettiä, että minun ei tarvitse enää ikinä herätä keskellä yötä imettämään tms.

Varsinkin tuo viimeinen raskausaika oli aika rankka (henkisesti ja fyysisesti) enkä todellakaan jaksa enää yhtä ainoaa raskausaikaa. Enkä jaksa enää yhtäkään vauva-aikaa.

On ihanaa, kun nuorinkin on jo sen ikäinen, että ei ole ihan katastrofi, jos päiväunet jää väliin. Ja muutenkin arki on nyt aika helppoa ja mukavaa.

Sitten havahduin eilen siihen, että menkkoja ei ole tullut. Paniikki... Apteekkiin... Ja plussa...

EI APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tää ei voi olla totta!!!!!!!!!!

Mä en halua enää vauvaa. Mutta jotenkin aborttikaan ei tunnu vaihtoehdolta.

TÄÄ EI VOI OLLA TOTTA!!!
MITÄ MÄ TEEN??????????????????????

[QUOTE="Harmaana";25232132]Ois vissiin pitänyt... Jälkiviisaus on paras viisaus...[/QUOTE]

Juusiis ei hirveän pahalla kirjoitettu.
Ajattelin vain että elämä ois helpottunutkin aika huimasti. Ei enää kierukoita tahi kortsuja.

Meijän äitee tosin teki samalla tavalla. Kolmas muka viimeinen, sitten iltatähti ja vasta siinä vaiheessa piuhat poikki. Minun onnekseni noin myöhään :D

[QUOTE="vieras";25232135]Sopeudut viikossa ajatukseen vielä yhdestä vauvasta vaikka hurjahan se ajatus alkuun on.[/QUOTE]

Mut kun...
- mä oon liian vanha
- mulla on JO suuri perhe
- miedän arki on just asettunut mukavasti uomiinsa
- mun selkä ei kestä kantaa enää yhtäkään vauvamahaa (nytkin on tarpeeksi kipee jatkuvasti)
ym ym

Aikaisempien lasten kanssa plussa raskaustestissä on aina ollut SUURI ILONAIHE. Tuntuu hirveältä, että nyt se on vaan shokki, paniikki, suru...
Lapsiparka...

Sopeudut kyllä ajatukseen iltatähdestä odotusaikana. Onhan kuopuskin jo sitten sen verran iso, että saat keskittyä ainoastaan vauvan hoiteluun. Toivottavasti saatte helpon vauvan, kokemusta lasten hoidosta ainakin on jo kertynyt. Kannattaa tämän jälkeen oikeasti pistää ne piuhat poikki, ettet ole kohta uudelleen samassa tilanteessa.

Minäkin tein vielä vahingossa iltatähden, kun isommat olivat jo 13, 12 ja 10. Nyt meillä on puolitoista vuotias ihana prinsessa, joka alkujärkytyksestä huolimatta on niin rakas, etten sitä pois antaisi. <3

[QUOTE="Harmaana";25232186]Mut kun...
- mä oon liian vanha
- mulla on JO suuri perhe
- miedän arki on just asettunut mukavasti uomiinsa
- mun selkä ei kestä kantaa enää yhtäkään vauvamahaa (nytkin on tarpeeksi kipee jatkuvasti)
ym ym

Aikaisempien lasten kanssa plussa raskaustestissä on aina ollut SUURI ILONAIHE. Tuntuu hirveältä, että nyt se on vaan shokki, paniikki, suru...
Lapsiparka...[/QUOTE]

No jos ihan oikeasti olet tätä mieltä, etkä halua siihen ryhtyä niin sitten se abortti on ainoa vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja neljä niitä ny on;25232195:
Minäkin tein vielä vahingossa iltatähden, kun isommat olivat jo 13, 12 ja 10. Nyt meillä on puolitoista vuotias ihana prinsessa, joka alkujärkytyksestä huolimatta on niin rakas, etten sitä pois antaisi. <3

Ihana kuulla, KIITOS.
Tämä on tietysti nyt sitä alkujärkytystä. Testin tein vasta aamupissasta tänään.

Kaipa se tästä... En kai minä omaa lastani voisi olla rakastamatta... Mutta kun oikeasti olen ollut niin TÄYSIN SATAVARMA, että en enää vauvaa halua. On tämä aika shokki...

Ja minä kun täällä surkuttelen, kun ei sitä neljättä sitten millään tule. Olen vähän alle neljänkymmenen, ja kolme alle kouluikäistä on. Silti on jo vuoden ollut kova kuume... vaikka lapsiluvun piti VARMUDELLA kolmeen jäädä. En voi muuta, kun ONNEA toivottaa!!

Ja arvatkaapa mikä on uskomattominta tässä asiassa.
Meidän kaikki kolme aikaisempaa lasta on tehty pitkän kaavan mukaan lapsettomuushoidoilla.
Olin yli 12 vuotta TÄYSIN ilman ehkäisyä enkä KERTAAKAAN tullut raskaaksi.

Tuo Mirenakin laitettiin aivan kuopuksen syntymän jälkeen "varmuuden vuoksi" kun ei TODELLAKAAN enää haluttu lasta. Ja joka kerta kortsua laitettaessa ollaan mietitty, että ei tätä varmaan tarttis, mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi...

Ja nyt se on oikeasti totta... Ensimmäistä kertaa elämässäni olen tullut spontaanisti raskaaksi.
Ei tätä voi uskoa todeksi.

[QUOTE="Harmaana";25232347]Ja arvatkaapa mikä on uskomattominta tässä asiassa.
Meidän kaikki kolme aikaisempaa lasta on tehty pitkän kaavan mukaan lapsettomuushoidoilla.

Tuo Mirenakin laitettiin aivan kuopuksen syntymän jälkeen "varmuuden vuoksi" kun ei TODELLAKAAN enää haluttu lasta. Ja joka kerta kortsua laitettaessa ollaan mietitty, että ei tätä varmaan tarttis, mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi...

Ja nyt se on oikeasti totta... Ensimmäistä kertaa elämässäni olen tullut spontaanisti raskaaksi.
Ei tätä voi uskoa todeksi.[/QUOTE]

Se on sitten tarkoitettu, onneksi olkoon :)

Minulla on pikkusiskon kanssa 19 vuotta ikäeroa ;)

[QUOTE="Harmaana";25232347]Ja arvatkaapa mikä on uskomattominta tässä asiassa.

Ei tätä voi uskoa todeksi.[/QUOTE]

Tällä lapsella onkin sitten keskimääräistä kovempi hinku päästä maailmaan. ;)

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
Tätini sai yllättäen iltatähden, kun itsellä oli ikää about 46 ja nuorin oli 15.. Ja oli yllättynyt, mutta myös onnellinen :] Lähes samanikäinen lapsi kun sitten syntyi myös tätini tyttärelle, niin kaveruksethan niistä tuli. Ei ole päivääkään katunut, vaikka ns. vanhemmalla iällä sai ja yksinhuoltaja on.

Onnea odotukseen, eiköhän siitä järkytyksestä tokene aikanaan :D

[QUOTE="Minä";25232367]Joko kerroit miehelle, mitäs se tuumaa?

Niin ja onnea odotukseen![/QUOTE]

Mies oli jo lähtenyt töihin, kun pissin tikkuun.
Hetken mietin, että otan kuvan tikusta ja lähetän multimedia viestin.
Mutta ei se olis varmaan edes tajunnut mikä se on.
Ja jotenkin puhelimessa en halunnut kertoa (vaikka päivällä juteltiinkin)

Joten mies ei tiedä...

APUA, illalla on pakko kertoa. Onkohan mieskin ihan paniikissa???
Se kyllä aikoinaan (kauan sitten, kun lapsia alettiin toivomaan) puhui aina neljästä... Oliskohan ollut enne...

Herramunjee. Ite olen 44v kahden teinin äiti. Molempia tehtiin pidemmän kaavan mukaan. Molemmat sairastelivat aika lailla, päätettiin hieman suru sydämessä että nämä riittävät vaikka mies puhui neljästä ennen kuin oli ensimmäistäkään. Jos nyt tulisin raskaaksi olisi se KAMALA paukku (lähinnä terveyttä ja jaksamista ajatellen) mutta en pystyisi tekemään aborttia. Se lapsi olisi sitten meille tarkoitettu. Tsemppiä, mitä tahansa teetkin, suurin osa meistä ymmärtää sinua..

Yhteistyössä