APUA! Eka äitiysneuvola takana ja olen miltei paniikissa, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lauren"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lauren"

Vieras
Kävin juuri ekaa kertaa äitiysneuvolassa ja terveydenhoitaja arveli kuukautisten perusteella mun olevan rv 9+6 mutta ei voi olla varma kun on pcos ja epäsäännölliset kuukautiset olleet aiemmin..
No, mutta kyseli mun tuntemuksia ja sanoin et välillä on mm. alamahassa vihlaisuja, nipistyksiä ja välillä taas jomottaa menkkamaisesti. Terveydenhoitaja sanoi ettei menkkajomotukset ole hyvä juttu. Olen kuitenkin lukenut netistä että ihmisillä on niitä ollut paljon ja tutuillakin on ollut koviakin kipuja ja ovat menneet raskaudessa loppuun asti. Mulla oli viikkoa ennen plussaa pari päivää ruskeaa tuhrua, siis tuli vessapaperiin kun kävin vessassa ja sitten se loppui. Tästä aikaa n. 2 viikkoa. Pitääkö olla paniikissa ettei kaikki olekaan hyvin ekaa ultraa odottaessa--? :(

Mulla oli just noita oireita, ei menny kesken. Mutta pieni kysta löytyi munasarjasta, se tosin häipyi sitten itsestään. Mulla tuli tuhrua pari päivää rv 6. Useilla tuttavilla oli nimenomaan menkkamaista kipua alkuraskaudessa, osalla kovaakin kipua. En olisi huolissaan. Mutta eihän sulla ole pitkä aika nt-ultraan edes :) Itse tosin kävin yksityisellä ultrassa jo rv 6.

No ainakin sait oppitunnin siitä mitä se neuvolassa hyppääminen on. -Aina on lyödyttävä jotain mistä saa sanoa jotain huolenaihetta äidille. Aina! Ihan joka kerta!

[QUOTE="Wieras";30401996]Mä oisin käyny jo ajat sitten yksityisellä varhaisultrassa.[/QUOTE]

Kaikilla ei ole varaa satasta laittaa semmoseen kun ei se tilannetta muuta sitten mihinkään suuntaan. Mielenrauhan tosin tuo.

Kuulostaa ihan normaaalille. Mulla oli muuten kuukautisista laskettuna viikkoja 10+ mutta ultralla selviteltynä oli vasta 6+2. PCO tyyppiset munasarjat ja kierto epäsäännöllinen...

[QUOTE="vvvv";30401982]No ainakin sait oppitunnin siitä mitä se neuvolassa hyppääminen on. -Aina on lyödyttävä jotain mistä saa sanoa jotain huolenaihetta äidille. Aina! Ihan joka kerta![/QUOTE]

Surullista, että sun kohdalle on sattunut kamala terkkari. Ei me kaikki olla veemäisiä ja etsimällä etsitä asioita, joista vois äidin mielen pahoittaa.

Mulla on pco, ja peräti ihan kunnon menkatkin tuli vielä pariin otteeseen, vaikka jo raskaana olinkin. Vatsakin oli kipeä ja laattasin minkä kerkesin - ja ihan hyvin meni kaikki!

Mulla ainakin oli alkuraskaudessa aika voimakkaita menkkamaisia kolotuksia, eikä edes ole mitään pco:ta tai kystia tms. Ei kukaan siitä varoitellut joten en ollut mitenkään huolissani ja yliajalle silläkin juilimisella surffattiin....

Yhteistyössä