Apua ja vinkkejä! (imetys ja painonhallinta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan paino!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan paino!

Vieras
Eli kiloja jäi n. 10 raskauden jälkeen. Loukkasin itseni ja liikkuminen jäi, joten vaikka kaloreita vahdinkin kiloja vain tuntui tulevan kun liikuntaa oli niin olematon määrä.
Nyt sitten ei ole tarkoitus laihduttaa, mutta pitää painoa edes tässä ja tottakai muutama kilo saisi lähteäkkin.

Mutta heti jos olen syömättä kahta kunnon lämmintä ruokaa lapsi on öisin levoton jne.. tuntuu ettei maito riitä. Eli mun pitää syödä tosi reilusti, että maito on sellaista joka pitää myös vauvan nälän poissa.

Esikon kohdalla ei ollut mitään väliä, nyt tuntuu että heti vaikuttaa.

Eli siinäpä tuo. Miten toimia, että löytäisin tasapainon tämän välille vai annanko vain olla vielä tämän 4kk. (Tavoitteena olisi siis täysimettää sinne 6kk ikään, jos kaikki sujuu hyvin.)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syöt terveellistä, kunnollista ruokaa niin paljon kuin tarvitseekin, ei kannata vielä huolehtia niistä kiloista.

Olen pääsääntöisesti kasvi/lihalinjalla. Välillä täysjyvä tuotteita.
Tuntuu vaan, että ne määrät mitä pitäisi syödä ovat aika isoja. Heti huomaa pienestä miehestä eron. Liikun kuitenkin ja nyt olen yrittänyt aloittaa jo jumpan jotta saisin lihaksia takaisin.

Syöt terveellistä, kunnollista ruokaa niin paljon kuin tarvitseekin, ei kannata vielä huolehtia niistä kiloista.

Joo kyllä se sinun itsesi ja vauvan terveys on nyt etusijalla, muutamasta kilosta ehtii huolehtia myöhemminkin. Jos et turhia herkuttele, niin tuskin normaalista kotiruuasta lihot kuitenkaan. Sitten kun voit ehkä pikkuhiljaa alkaa liikkumaan niin se auttaa paljon. Kunhan paranet ja kevät tulee niin luulisi houuttelevankin jo pihalle.

Itse jämähdin huonolle ruokavaliolle ensimmäisen raskauden jälkeen ja vaikka 10 kiloa lähti, 15 jäi. Noista kymmenen sain kuitenkin pois viime kesänä 3 kk:n aikana, sen jälkeen olinkin uudestaan raskaana :D. Eli kyllä sitä ehtii vielä, keskity nyt voimaan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

Joo kyllä se sinun itsesi ja vauvan terveys on nyt etusijalla, muutamasta kilosta ehtii huolehtia myöhemminkin. Jos et turhia herkuttele, niin tuskin normaalista kotiruuasta lihot kuitenkaan. Sitten kun voit ehkä pikkuhiljaa alkaa liikkumaan niin se auttaa paljon. Kunhan paranet ja kevät tulee niin luulisi houuttelevankin jo pihalle.

Itse jämähdin huonolle ruokavaliolle ensimmäisen raskauden jälkeen ja vaikka 10 kiloa lähti, 15 jäi. Noista kymmenen sain kuitenkin pois viime kesänä 3 kk:n aikana, sen jälkeen olinkin uudestaan raskaana :D. Eli kyllä sitä ehtii vielä, keskity nyt voimaan hyvin.

Kun olis muutama kilo.. 10 on aika paljon :D
Mutta täytyy tosiaan syödä. Tuntuu vaan, että senttejä kertyy jatkuvasti. :/
Nyt voin tosiaan jo liikkua, joten se vähän auttaa.

Yhteistyössä