APUA! Jännittää niin paljon että halkeen kohta! Tsemppiä ja kokemuksia olis kiva kuulla synnytyksen käynnistämisestä tipalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hepsuppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Pyydä epiduraali niin pärjäät hienosti.
Itelläni käynnistettiin kolmas ja kuvittelin sen olevan samanlaista kuin normistikin..
eipä ollut. Supistukset tulevat tosi kovina ja tiuhaan, jolloin homma eteneekin nopeasti.
Jos olisin epiduraalin saanut, olis ollut tosi helppo synnytys.

Sepä se kun yks synnytys on jo takana ja siihen otin epiduraalin mutta ei auttanu kipuihin :/ ajattelin kyllä silti kokeilla jos tällä kertaa toimis.

Kannattaa kertoa että sua pelottaa, nyt kun on hyvin aikaa miettiä tulevaa kivunlievitystä vielä.
Älä huoli, varmasti kaikki menee hienosti.l

Kohdunkaulanpuudutuskin vois olla hyvä?

Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Kannattaa kertoa että sua pelottaa, nyt kun on hyvin aikaa miettiä tulevaa kivunlievitystä vielä.
Älä huoli, varmasti kaikki menee hienosti.l

Kohdunkaulanpuudutuskin vois olla hyvä?

Ajattelin kans kysyä mikä olis paras mahdollinen kivunlievitys että sais vähän ees helpotusta =)

Mulla tipan laitosta meni 5,5h kun vauva oli syntynyt. Olin 2cm auki kun alettiin laittaa tippaa. Mulla raskausviikkoja oli silloin jo 42+0.

Kolmas raskaus ja kaikista kipeimmät supistukset olivat tässä käynnistys synnytyksessä. Apu oli kyllä lähellä ja spinaalin sain. Yhden lapsen olen luomunakin synnyttänyt (ei siis kipulääkkeitä kerennyt saada) ja supistukset kestin paljon paremmin kuin käynnistyksessä.

Tsemppiä ja voimia koitokseen, hyvin se menee!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tipan laitosta meni 5,5h kun vauva oli syntynyt. Olin 2cm auki kun alettiin laittaa tippaa. Mulla raskausviikkoja oli silloin jo 42+0.

Kolmas raskaus ja kaikista kipeimmät supistukset olivat tässä käynnistys synnytyksessä. Apu oli kyllä lähellä ja spinaalin sain. Yhden lapsen olen luomunakin synnyttänyt (ei siis kipulääkkeitä kerennyt saada) ja supistukset kestin paljon paremmin kuin käynnistyksessä.

Tsemppiä ja voimia koitokseen, hyvin se menee!

Kiitos! Toivotaan niin =)

toka synnytys käynnistettiin tipalla, ja ainakin kivut oli paljon kovemmat kuin esikoisen synnytyksessä. mut oli myös nopeampi. tippa laitettiin 11 aikaan ja 14 aikaan alkoi olla tukalat oltavat ja poika syntyi 16.28. synnytyksen kestoksi laitettu n 3h. eli nopeampi kivuliaampi, mut myös parempi vaihtoehto kuin esikoisen synnytys kesti n 14h.

5 synnytystä käynnistetty tipalla.3 synnytystä käynnistetty rv 38 ja pari päivää päälle, 1 rv 40 ja 1 rv 35+3.
Eka kesti 7,5h, toka 2h40min, kolmas 1h40min, neljäs 1h15min, viides 20h.
Kaikissa käytetty ilokaasua.Missään ei epiduraalia.Spinaali oli viidennessä, mutta ei siitä hirveesti ollut apua.Ekassa sain kipupiikin reiteen, mutta siitäkään ei ollut apua.

Tsemppiä koitokseen ja voimia myös :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
5 synnytystä käynnistetty tipalla.3 synnytystä käynnistetty rv 38 ja pari päivää päälle, 1 rv 40 ja 1 rv 35+3.
Eka kesti 7,5h, toka 2h40min, kolmas 1h40min, neljäs 1h15min, viides 20h.
Kaikissa käytetty ilokaasua.Missään ei epiduraalia.Spinaali oli viidennessä, mutta ei siitä hirveesti ollut apua.Ekassa sain kipupiikin reiteen, mutta siitäkään ei ollut apua.

Tsemppiä koitokseen ja voimia myös :hug:

Kiitoksia!

Oon kyllä henkisesti varautunut ettei mikään kivunlievitys tuu auttamaan. Mutta kyllä sen kestää kun miettii minkä takia sen tekee =)

Yhteistyössä