apua! juhannusruuat ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
mulla viikoja 12. lähetään anopin luo juhannuksen viettoon ja ruokalistalla kuulemma perunasalaattia, homejuustomakkaraa, fetatäytteisiä paprikoita ja jotain sorbeettia (mitä se on?). siis apua, enhän mä voi nyt syödä noista mitään! ei olla kerrottu raskaudesta vielä eikä vielä haluttaiskaan, mut mitä mä sanon anopille jos en voi syödä mitään?

no sitä makkaraa ja paprikoita voit huoletta syödä,nimittäin jos listeriaa pelkäät ni se tulee vaan kypsentämättömästä juustosta,jos ne käy uunissa,grillissä ni listeria vaaraa ei enään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja avuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Miksi et voi syödä?kun olin raskaana söin perunasalaattia,fetaa yms

etkö sä oo kuullu listeriasta?

mut siis miten mä anopille selitän etten syö mitään? en haluis kyl loukatakaan.

Ei listeriaa saa jos ruoka on kuumennettu! Todennäköisesti makkara ja paprikat on kypsennetty täytteineen!

ettekö oo neuvolasta saaneet semmosta ohjetta, missä sanotaan mitä saa syödä ja mitä ei? mä sain semmosen, ja kyllä siinä vaan sanottiin just noi juustot ja raaka kananmuna yms. ei se neuvolan terkka musta mitenkään hysteeriseltä vaikuttanu kun me noista juteltiin.

kertokaa nyt hei oikeesti siitä sorbeetista jotka tiedätte, et miten se tehdään ja mitä siihen tulee?

mulla viikoja 12. lähetään anopin luo juhannuksen viettoon ja ruokalistalla kuulemma perunasalaattia, homejuustomakkaraa, fetatäytteisiä paprikoita ja jotain sorbeettia (mitä se on?). siis apua, enhän mä voi nyt syödä noista mitään! ei olla kerrottu raskaudesta vielä eikä vielä haluttaiskaan, mut mitä mä sanon anopille jos en voi syödä mitään?

Minusta oot nyt vähän ylihysteerinen, mutta niin olin minäkin tuossa alussa :) Makkarahan paistetaan, samoin kai ne paprikat (?) niin, että kuumentaessa listeriat kyllä lähtee, sorbetissa ei mun mielestä pitäs mitään kiellettyä ollakaan ja jos on kaupan perunasalaattia (ja siis sis. majoneesia), niin älä ota sitä jos huolestuttaa (sano vaikka ettet tykkää), vaikka ite kyllä aioin syödä ihan hyvillä mielin.

no haloo, järki käteen! Tai sit kerrot anopille ja vaadit raskkana olevan erikoismenyyn ;)

Muista myös varoa saunaa, uimista, nostelua, seksiä...ja jos mökille meette niin siellähän voi olla vaikka epähygieenistä...

esikoista varmaan ootat ja ehkä opettaja ammatiltasi?

Alkuperäinen kirjoittaja huh :
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Miksi et voi syödä?kun olin raskaana söin perunasalaattia,fetaa yms

etkö sä oo kuullu listeriasta?

mut siis miten mä anopille selitän etten syö mitään? en haluis kyl loukatakaan.

Ei listeriaa saa jos ruoka on kuumennettu! Todennäköisesti makkara ja paprikat on kypsennetty täytteineen!

on varmaan kuumennettu, mut eihän niitä keitetty oo. eikö pöpöt kuole kun tarpeeks kauan keittää?

Jos noin panikoit, eikö olisi aika paljastaa uutinen ja rehellisesti tökätä omat eväät grilliin kuumenemaan? Vaikka se on tosi ettei kypsennetyissä ruoissa sitä listeriaa ole. Ja sorbetti on jäädykettä. Vähän ku itse tehtyä jätskiä...googleta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no haloo, järki käteen! Tai sit kerrot anopille ja vaadit raskkana olevan erikoismenyyn ;)

Muista myös varoa saunaa, uimista, nostelua, seksiä...ja jos mökille meette niin siellähän voi olla vaikka epähygieenistä...

esikoista varmaan ootat ja ehkä opettaja ammatiltasi?

ei kun siis me ei haluta kertoa anopille vielä mitään.

mitä haittaa on saunomisesta ja uimisesta? en mä muista että neuvolassa olis niistä sanottu ja nyt eivät varmaan enää vastaa puhelimeen.

tämä on meidän ensimmäinen lapsi joo, mutta miksi oletat että mä olisin opettaja?

Yhteistyössä