Apua kellä ollu täitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miltä se tuntuu? Mistä huomasitte että on täitä? Olitteko varmoja ennenkuin torjuitte? Mikä shampoo on parasta, entä lapsille?

Ongelma on se, että siitä saakka kun koululta tuli lappu, että joillain tavattu täitä, niin mun päänahkaa on kutittanut... sieltä täältä silloin tällöin, mutta mitään ei olla löydetty vaikka ollaan tiheällä kammattukin, lasten päät kans tarkastettu. Sellasia valkoisia pieniä möykkyjä ja hiutaleita multa löytyy, mutta onko ne täitä vai hilsettä? Ihoni on kuiva ja pää on kutissut ennenkin talvisin.

Eli pitäiskö ostaa täishampoota vai jotain hoitoäljyä? Se xz-tyrniöljy kyllä haisee niin kitkerälle että luulis täidenkin kuolevan :D

Kyllä ne näkee. Täinmunat ovat tiukasti hiuksessa kiinni ja jonkin ajan kuluttua päänähassa näkyy ryömiviä kavereita. Pään kutina voi johtua myös kuivasta ihosta. Jatkakaa säännöllisiä tarkastuksia. Apteekista on saatavana Rausch pajunkuorishamppoota, joka hoitaa päänahkaa ja auttaa torjumaan täiden tarttumista

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miltä se tuntuu? Mistä huomasitte että on täitä? Olitteko varmoja ennenkuin torjuitte? Mikä shampoo on parasta, entä lapsille?

Ongelma on se, että siitä saakka kun koululta tuli lappu, että joillain tavattu täitä, niin mun päänahkaa on kutittanut... sieltä täältä silloin tällöin, mutta mitään ei olla löydetty vaikka ollaan tiheällä kammattukin, lasten päät kans tarkastettu. Sellasia valkoisia pieniä möykkyjä ja hiutaleita multa löytyy, mutta onko ne täitä vai hilsettä? Ihoni on kuiva ja pää on kutissut ennenkin talvisin.

Eli pitäiskö ostaa täishampoota vai jotain hoitoäljyä? Se xz-tyrniöljy kyllä haisee niin kitkerälle että luulis täidenkin kuolevan :D

Mäki kuvittelin itselleni täitä, kun kuulin tarhassa olleen niitä. Ei mulla (eikä lapsilla) sitten kuitenkaan niitä ollut. Mielikuvitus voi tehdä tepposet. Sit ku niitä on oikeesti, siitä ei voi erehtyä, ne näkyy ja tuntuu takuulla!

Alkuperäinen kirjoittaja liisi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mäki kuvittelin itselleni täitä, kun kuulin tarhassa olleen niitä. Ei mulla (eikä lapsilla) sitten kuitenkaan niitä ollut. Mielikuvitus voi tehdä tepposet. Sit ku niitä on oikeesti, siitä ei voi erehtyä, ne näkyy ja tuntuu takuulla!

Yäk :x No ehkä tää on sit sitä kuvittelua vaan, pitää vaan hoitaa päänahka. Meil oli joskus kihomatoja, niin nyt oon varuillani kaikesta :x

Miten se eroaa kuivuuttaan kutiavasta päänahkasta? Huomaako varmasti, näkyykö ne ihan selvästi, ja jos niitä saa pyydystettyä kampaan, niin liikkuuko ne sitten? Hilsekokkareethan ei liiku... :ashamed:

Yhteistyössä