Apua, kotihiiri lähtee työmatkalle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Siis minä. En ole käynyt aikoihin yhtään missään, joten mulla ei siis ole mitään vaatteita. Nyt kuitenkin pukkaa päälle työmatkaa, jonne pitäisi pukeutua ihmismäisesti.

Yövyn hotellissa, jonka kokoustiloissa kokoustetaan päivät. Millaiset kengät voin näille päiville laittaa? En varmaankaan mitään talvisaappaita sentään, vai mitä? Korkkareissa en tunne oloani hyväksi, ahdistun jo ajatuksestakin että pitäisi pitää sellaisia koko päivä ja iltakin vielä. Päivävaatteiksi ajattelin ihan jotkut siistit legginssit tai vastaavat, pitkä tunika ja jokin siisti neuletakki, onko ihan ok? Millaiset kengät näiden kanssa?

Päivällinen onkin sitten seuraava murheenkryyni. Pukukoodi on "tumma puku". Tunnen oloni mukavammaksi housuissa, joten ajattelin laittaa pitkät suorat, tummat housut ja niiden kanssa tämän

http://www.jills.fi/images/MF-TP1597-BLACKSILVER.jpg

Mulla on hopeanharmaa pikkulaukku jonka ajattelin tuohon yhdistää. Kengiksi ajattelin mustia korkeakorkoisia nilkkureita, onko ok vai junttia? Avokkaita mulla ei ole, enkä sellaisilla piikkikorkoisilla varmaan osaisi edes kävellä :(

Miltä mun vaatesuunnitelmat kuulostaa?

Millaista kokoustamista teillä on? Meillä niissä näkee monenlaista pukeutujaa; joka yleensä kulkee puvussa, on puvussa noissakin kun taas yleensä farkkuihin ja t-paitaan pukeutuja on farkuissa ja t-paidassa. Ja kaikkea siltä väliltä.

Minusta tuo suunnitelmasi on hyvä, mutta koodi ehkä tarkoittaa juhlavampaa...

Kokouksissa meillä ei ihmiset yleensä missään jakkupuvuissa ole, vaan siistit normaalit vaatteet.
Mietin nyt yhden päivän vaatteiksi näitä:

http://www.yoursclothing.co.uk/Outfit.aspx?outfitID=6695

Tuota villatakkia en vain löydä, joten vaihtoehtoina on nyt nämä

http://www.yoursclothing.co.uk/P/Grey_And_Black_Space_Dye_Knitted_Cardigan-(18936).aspx

http://www.yoursclothing.co.uk/P/Oatmeal_34_Sleeve_Self_Stripe_Cardigan-(18795).aspx

Kumpi olisi parempi? Jotkut matalakorkoiset avokkaat ehkä noitten kanssa, mutta onko hassun näköistä näin talviaikaan, vaikka toki hotellin sisällä ollaankin?

Jos päivällisen pukukoodi on juhlavampi kuin mun valitsemat vaatteet, niin apua. En tosiaan tahdo mitään iltapukua päälleni laittaa :O

[QUOTE="vieras.";29551569]
Jos päivällisen pukukoodi on juhlavampi kuin mun valitsemat vaatteet, niin apua. En tosiaan tahdo mitään iltapukua päälleni laittaa :O[/QUOTE]

Pukeutumiskoodien ABC - Pukeutuminen - Yhteishyvä

No jos vaikka tuosta linkistä katsoo, mitä tuo pukukoodi tarkoittaa, niin vähän menee metsään tuo valintasi.

Onkohan pukukoodi ihan oikein...? Pystytkö kysymään keneltäkään muulta mukaan tulijalta, miten aikovat tuonne pukeutua?

Päiväasuun en kyllä laittaisi legginssejä, ne eivät ole mun mielestä asiallinen vaate (jolleivät ole esim. ihan mustat, paksua farkkukangasta olevat legginssit). Laita esim. päivällä ne mustat siistit housut, joita ajattelit illaksikin, ja yhdistä ne tunikaan + neuletakkiin tai kauluspaitaan + neuletakkiin.

Illallisen asu kuulostaa ihan ok:lta, laitat vaan vaikka vähän näyttävämmät korvikset + kaulakorun ja tummennat meikkiä iltaa kohti.

[QUOTE="vierastus";29551591]Pukeutumiskoodien ABC - Pukeutuminen - Yhteishyvä

No jos vaikka tuosta linkistä katsoo, mitä tuo pukukoodi tarkoittaa, niin vähän menee metsään tuo valintasi.

Onkohan pukukoodi ihan oikein...? Pystytkö kysymään keneltäkään muulta mukaan tulijalta, miten aikovat tuonne pukeutua?[/QUOTE]

Eihän ap:n valinta nyt mitenkään metsään mene. Luitko linkin tekstin? Housupuku on ihan ok, tuskin kyseessä nyt on mikään maailman virallisin vastaanotto, jos kyse on firman koulutus- tms. kokoustilaisuudesta.

Pukukoodi tumma puku
Nainen

vaihtoehdot: kevyt jakkupuku, leninki, leninki-jakku -yhdistelmä
virallisissa tilaisuuksissa housupuku ei ole paras mahdollinen valinta
päivätilaisuuksissa vältetään kiiltäviä ja läpikuultavia kankaita
ohuet sukkahousut tai stay-upit
sirot jalkineet, esimerkiksi avokkaat
laukku: illalla pieni ja siro, päivällä pienehkö olkalaukku
korut: illalla hieman näyttävämmät kuin päivätilaisuuksissa

Ne suorat housut sopii varmasti illalla mutta tuo paita ehkä ei, jos pukukoodi on tumma puku. Oisko sulla jakkupukua? Se ois parempi vaihtoehto vaikka ei ehkä ihan täydellinen sekään.

[QUOTE="eee";29551604]Eihän ap:n valinta nyt mitenkään metsään mene. Luitko linkin tekstin? Housupuku on ihan ok, tuskin kyseessä nyt on mikään maailman virallisin vastaanotto, jos kyse on firman koulutus- tms. kokoustilaisuudesta.

Pukukoodi tumma puku
Nainen

vaihtoehdot: kevyt jakkupuku, leninki, leninki-jakku -yhdistelmä
virallisissa tilaisuuksissa housupuku ei ole paras mahdollinen valinta
päivätilaisuuksissa vältetään kiiltäviä ja läpikuultavia kankaita
ohuet sukkahousut tai stay-upit
sirot jalkineet, esimerkiksi avokkaat
laukku: illalla pieni ja siro, päivällä pienehkö olkalaukku
korut: illalla hieman näyttävämmät kuin päivätilaisuuksissa[/QUOTE]

No ei tuo paita, jonka ap aikoo laittaa mielestäni kyllä mene ihan etiketin alle. Mutta ei kyllä kovin pahastikaan metsään.

http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288353719198.html

tämän linkin mukaan valintasi taas olisikin oikein hyvä.

Ja eee, siksihän minä kysyin/mietinkin millaisesta tilaisuudesta kyse, että kuinka juhlavaa ja virallista luvassa on! Kun skaalaa kuitenkin on aika laajasti tuollekin koodille. Ja kysyvä ei tieltä eksy, edes näiden koodien kanssa ;)

Mä en nyt saa noita linkkejä kännykällä auki mutta päivällä jos on tummat pillifarkut tms niin nilkkkurit minusta paremmat kuin avokkaat. Jos hame niin sitten avokkaat.

Iltajuhlaan sitten ne avokkaat ja laittaisin jonkun koltun kyllä päälleni tuolla koodilla. Eikä mitään trikoomekkoa vaan joku juhlava kangas.

Avokkaita saa kyllä matalahkolla tolppakorollakin, ne sopisivat myös niihin kokouksiin. Mun mielestä voit laittaa päivälliselle housut, mutta tuo paita on aika karsea. Näyttää halvalta ja paljetit on karseita ja sopii paremmin vaikka yökerhoon.

Mitäs jos hankkisit arkisen/toimistokäyttöön sopivan mekon + neule/jakku päivällä+ nilkkurit (mekon kanssa kelpaavat) ja illalliselle sitten otat neuleen pois, pikkulaukku, korut + korkkarit.

Esim. mekko voisi olla jotain tätä tyyliä:

0202035225810_1.jpg

0202014630710_1.jpg

Entä sitten tämä mekko? Haluaisin kyllä jollain peittää käsivarret, sopiiko siis lyhyt bolero tai huivi?

http://www.yoursclothing.co.uk/P/Black_Sleeveless_maxi_Dress_With_Buckle_And_Frill_Detail-(19093).aspx

Sori, en osaa linkittää kuvia tänne suoraan.

Yhteistyössä