Apua,kumpi parempi turvakaukalo+jalusta Britax vai brio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Eli olen tänään menossa ostamaan meidän neloselle turvakaukaloa ja olen ostamassa joko brion kaukalon jossa jalusta tai sitten britaxin jossa myös jalusta.Tuo britax on kai ainut missä lukitus jalustassa turvavyölle vai onko briossa samanlainen?Ainakin hinta ero on,tuo brio ois 169e jalustoineen ja britax 245e.Meillä oli kuopuksella cracon autobaby jossa jalustaa ei saanut tukevasti kiinni joten sitä en ainakaan osta..

Meillä on ollut Brion jalustallinen ja sen sai isofixillä autoon kiinni, mutta siis myös auton kolmipistevyöllä

brion alustan saa kiinni myös vöillä jos ei ole isofixiä... isofix-britax maksaa kylläkin noin 400e.. onko niillä sitten tullut sellainen missä ei sitä isofixä ole???? siitä en tiedä....

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Kai se on vähän makuasia. Mä luotan enemmän britaxiin.

Ihan samat turvallisuusluokitukset ovat saaneet. Toinen vaan huomattavasti edullisempi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
brion alustan saa kiinni myös vöillä jos ei ole isofixiä... isofix-britax maksaa kylläkin noin 400e.. onko niillä sitten tullut sellainen missä ei sitä isofixä ole???? siitä en tiedä....

On muuten tullut, oli stokkalla kantistarjouksessa just vähän aikaa sitten.

Joo siis meillä ei ole isofix kiinnitystä autossa joten turvavöillä tulee kiinni.ja on britaxilla sellainen jalusta malli jonka saa turvavöillä kiinni ja siinä uniikki systeemi millä saa sen auton turvavyön lukittua.Meillä autona Chrysler grand voyager(vm2000),kaipa se siihen käy.

Brion alustassa ei tosiaan ole lukitusta turvavyölle ollenkaan, joten kiinnitys vöillä saattaa olla aika heppoinen. Lisäksi kaukalossa on vain 3-pistevyöt, Britaxissa 5-pistevyöt. Jos kaukaloa kuljetetaan pääsääntöisesti autossa, jossa on isofixit, niin saahan sen sitten vöillä kiinni ilman jalustaa autoon, jossa ei niitä ole. Eli Britaxin ottaisin, jos isofixillä kiinnitettävän kaukalon haluaisin. Meillä oli Gracon Logico S, jonka sai kyllä tukevasti kiinni.

Mun teksi silleen mieli ostaa tuo brio kun se on aika paljon edullisempi mutta jos siinä ei ole samaa lukitus systeemiä kuin britaxissa niin sitten kyllä varmaan kallistun britaxiin..Mut eikös noita jalustoita saa kokeilla utoon enne kun on kyseisen tuotteen ostanut?

Niin onko tuo cracon logico s sama kuin entinen cracon autobaby?Joka meillä oli ja sitä ei saanut tukevasti kiinni,mutta onko siinä muuttunut kiinnitys systeemi??

No meillä ollut tämä auto vasta vajan viikon mutta olettaisin niin..Edellinen auto meillä oli ford mondeo farmari(vm2000 sekin) eikä siinäkään ollut isofixiä..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
No meillä ollut tämä auto vasta vajan viikon mutta olettaisin niin..Edellinen auto meillä oli ford mondeo farmari(vm2000 sekin) eikä siinäkään ollut isofixiä..

Olettaisit? No käy nyt hyvä ihminen tarkastamassa sieltä penkkien välistä, onko siellä metallikoukut.

2001 vuoden mallissa vissiin on http://www.britax.fi/pdffiler/090112_Typenliste_ISOFIX%20Base.pdf

Yhteistyössä