H
"Hanna"
Vieras
Ihmettelin viime yönä miksi tuo 3v heräsi niin monta kertaa vaikka ei ole aikoihin yöllä enää heräilly, siis varmasti ainakaan vuoteen. Nyt aamulla huomasin että hänellä oli toisessa nilkassa ihottumaa joka näytti alkuun siltä että siihen on osunut nokkosia, eli punainen iho jossa pieniä vaaleita nystyröitä, ikään kuin pieniä hyttysenpistoja tms. kohoumia. Äsken aloimme vaihtaa yöpukua pois, ja totesin pojalla olevan kauttaaltaan tuollaisia noin oman kämmenensä kokoisia alueita jossa on tuollaista samanlaista ihottumaa. Niskassa, mahassa, pepussa, molemmissa säärissä ja toisessa ranteessa on tätä ihottumaa, naamassakin ehkä vähän, en ole ihan varma. Ei vaikuta ainakaan kovin paljoa kutisevan, ja kuumetta tms. tai muita oireita ei myöskään ole. Mun muistin mukaan poika ei oo syönyt eilen tai tänään aamulla mitään normaalista poikkeavaa, paitsi etten tiedä tarkalleen mitä ruokaa (lähinnä mitä ainesosia ruuassa) päiväkodissa on eilen ollut.
Lapsi ei ole ikinä ollut millekään allerginen joten mulla ei oikeen oo ennakkokokemuksia miltä allerginen ihottuma näyttää. Googletin myös nokkosrokkoa, aurinkoihottumaa ja vesirokon ensioireita, mutta ei tuo ihottuma mielestäni vastannut mitään niistä kuvista. Oisko kellään villejä veikkauksia mistä tuo ihottuma nyt vois johtua ja tarviiko meidän lähteä lääkäriin jos poika ei vaikuta mitenkään tuskaselta sen suhteen?
Lapsi ei ole ikinä ollut millekään allerginen joten mulla ei oikeen oo ennakkokokemuksia miltä allerginen ihottuma näyttää. Googletin myös nokkosrokkoa, aurinkoihottumaa ja vesirokon ensioireita, mutta ei tuo ihottuma mielestäni vastannut mitään niistä kuvista. Oisko kellään villejä veikkauksia mistä tuo ihottuma nyt vois johtua ja tarviiko meidän lähteä lääkäriin jos poika ei vaikuta mitenkään tuskaselta sen suhteen?