Apua, mä KALJUUNNUN?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Raskausaikana ei lähtenyt hiuksia juuri ollenkaan. Nyt vauva 3kk ja hiuksia lähtee älyttömät määrät. On vielä pitkät niin kammottaa harjata kun näkee sen tukon mitä irtoaa. Päänahkakin kuiva ja ärtynyt. Miten tän saa loppumaan??

odota kuukausi niin johan sulle kasvaa tukka kohinalla takas! tuo on meinaan aivan normaalia ja varmasti lähes jokainen on kokenut saman. eikä sitä kaljuunnu kokonaan, usko vaan!

Kyllä mä suosittelisin käymään lääkärissä tai jollakin hyvällä kampaajalla joka tietää myös hiuspohjasta jotakin. Yheltä tutulta lähti 24v koko tukka, ensin just tuppoina. En muista mikä lie oli, mut ei pälviä.

Kuten sanoitkin , rakausaikana ei lähde hiuksia, koska jokin hormoni "estää" niiden lähtemiesen. Nyt sulta vaan lähtee ne 9 kk aikana lähtemättä jääneet elinkaarensa päähän tullee hiukset, eli tilanne normalisoituu. Ei paniikkia! Kamalalta se kieltämättä aina tuntuu. Sitä taas odotellessa... :whistle:

Öljyhoidon oon nyt tehnyt kahdesti, yön yli antanut olla ja tuntuisi vähän rauhoittaneen päätä. OOn myös yrittänyt pitää päiviä etten laittaisi tukkaan mitään mömmöjä, kun otsista tulee aina suoristeltua ym ja laitettua lakkaa reilusti. Ja tosta etuosasta/päältä toi nahka tuntuisi olevan ärtynein.

Paljonko niitä hiuksia sai lähteä päivässä? MÄ alan laskemaan mitä irtoaa. :D

Kyllä toi hiustenlähtö aikaa myöten tasaantuu.. Itsellä olen löytänyt jo ensimmäiset harmaat hiukset. Ikää kolahti mittariin just neljäkymmentä.. :/

mulla on kaikkien 3 lasten kohdalla just 3kk iässä hiuksia lähtenyt, ja todella suuria määriä, kolmaskin oli tasan 3kk kun alkoi lähtemään. mut aika pian alkoi päänahassa tuntumaan sänki

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mulla on kaikkien 3 lasten kohdalla just 3kk iässä hiuksia lähtenyt, ja todella suuria määriä, kolmaskin oli tasan 3kk kun alkoi lähtemään. mut aika pian alkoi päänahassa tuntumaan sänki

Mulla kahden kanssa sama laulu. Sänki tulee ja hiukset kasvavat päivä päivältä pidemmiksi, kauniimmiksi ja kiiltäviksi...

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Mulla kahden kanssa sama laulu. Sänki tulee ja hiukset kasvavat päivä päivältä pidemmiksi, kauniimmiksi ja kiiltäviksi...

Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Hiukset lähtee aina imetyksen jälkeen, koska elimistö kuormittuu siitä.

Raskaus
saa sen aikaan, ei imetys. Ja se johtuu just siitä kun raskauden aikana ei lähde hiuksia yhtä paljon kuin normaalisti. Esim. mun serkulla lähtee ihan yhtä lailla hiuksia n. 3kk synnytyksestä vaik ei ole imettänyt lapsiaan.

http://www.harmonia.fi/index.php?mid=783

"Moni juuri synnyttänyt säikähtää äkillistä runsasta hiustenlähtöä. Se on kuitenkin aivan normaalia, ja johtuu siitä, että raskauden aikana estrogeenin runsas määrä elimistössä on estänyt hiusten lähtöä. Estrogeeni vaikuttaa hiusnystyihin siten, että se pidentää hiuksen elinkaarta. Suhteellinen aktiivinen kasvuvaihe lyhenee jonkin verran, mutta hius pysyy päässä pidempään. Synnytyksen jälkeinen runsas hiustenlähtö johtuu etupäässä tilanteen normalisoitumisesta, joskin sitä osaltaan kiihdyttää synnytyksen aikainen fyysinen rasitus. "

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Hiukset lähtee aina imetyksen jälkeen, koska elimistö kuormittuu siitä.

Raskaus
saa sen aikaan, ei imetys. Ja se johtuu just siitä kun raskauden aikana ei lähde hiuksia yhtä paljon kuin normaalisti. Esim. mun serkulla lähtee ihan yhtä lailla hiuksia n. 3kk synnytyksestä vaik ei ole imettänyt lapsiaan.

http://www.harmonia.fi/index.php?mid=783

"Moni juuri synnyttänyt säikähtää äkillistä runsasta hiustenlähtöä. Se on kuitenkin aivan normaalia, ja johtuu siitä, että raskauden aikana estrogeenin runsas määrä elimistössä on estänyt hiusten lähtöä. Estrogeeni vaikuttaa hiusnystyihin siten, että se pidentää hiuksen elinkaarta. Suhteellinen aktiivinen kasvuvaihe lyhenee jonkin verran, mutta hius pysyy päässä pidempään. Synnytyksen jälkeinen runsas hiustenlähtö johtuu etupäässä tilanteen normalisoitumisesta, joskin sitä osaltaan kiihdyttää synnytyksen aikainen fyysinen rasitus. "

Ai niin, mä unohdin että nyt puhuttiin ihmisistä. Ihmisnyytit kun selviävät hengissä vaikkei niitä imetetä.

Yhteistyössä