Apua masennustako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äitiliini

Jäsen
06.06.2004
627
0
16
Tunnen oloni rumaksi, väsyneeksi ja tuntuu ettei edes mieheni välitä minusta, välillä myös tuntuu etten enään jaksa tätä ja itken sitä jatkuvasti + muita pikku juttuja. Välillä ajattelen ITSETUHOISIA ajatuksia.

Miten näin voi olla koska rakastan pikku vauvaani yli kaiken enkä vaihtaisi häntä mihinkään. Miehenikin kertoo rakastavansa minua, mutta jotenkin en pysty uskomaan häntä. En halua puhua tästä neuvolassa kun pelkään että se todetaan masennukseksi ja en pääse hakemaani sosiaali ja terveysalanopistoon.
On paha olla ja tarvisn neuvoja ja apua. osaako kukaan auttaa.

Joo kuulostaa tutulta. Voiko se olla, että mukamas masennuksen takia ei pääse opiskelemaan? :o Kummallista. Mutta kuitenkin.. Laita se oma terveytes nyt etusijalle äläkä mieti niitä opiskeluja. Jos aloitat opiskelut ja olosi meneekin huonompaan suuntaan, niin pahimmillaan voi joutua jättämään opinnot kesken. Been there. Hoida itsesi kuntoon, vauvasikin takia ja ajattele sitten muita asioita.

Kun on masentunut elämässä voi olla paljon positiivisia asioita, ja silti masentaa. Normaali masentunut olotila (jostain syystä siis) on eri asia kuin masennus sairautena.

Puhu neuvolassa, ota terveyskeskuslääkäriin yhteyttä, ja vaikkapa sitä kautta mielenterveystoimistoon. Älä huoli tuohon löytyy kyllä apua! Itse pärjäsin pitkään pelkän lääkityksen avulla ja nyt vauvan tullessa hain itselleni myös keskusteluapua. Ihan ennaltaehkäistäkseni pahaa oloa, ettei vauva joudu siitä kärsimään. Lääkkeet saattaa kuulostaa pahalta, mutta niistä on oikeasti apua. Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille, mutta esim. minä löysin heti sopivan lääkityksen itselleni. Ei ole ollut sivuvaikutuksia tms. Ahdistus ja paha olo vain kaikkoisi. Ainakin pääasiassa. Nyt menee ihan mukavasti jo kun olen vain uskaltanut hakea apua.

Nyt yrität ottaa itsestäsi sen verran irti, että saat haettua apua. Sano vaikka miehelle, että ottaa nyt vastuuta vauvasta sen verran, että saat hoidettua omia asioitasi. Kun sinä voit hyvin, teidän perhekkin voi paremmin.

Voi hyvinkin olla lievää masennusta, kannattaa puhua neuvolassa, kouluun pääsylle tuskin on mitään esteitä. Pääseväthän sinne jopa entiset alkoholistit ja narkkarit, niin kai nyt yksi masentunut äitikin! Rohkeasti vain puhumaan asiasta, jos tuntuu että ei ala helpottamaan!

Hae apua! Kerro neuvolassa! Itse olen ollut masentunutja kerroin töissä kaikille mielialalääkityksestäkin.Ei potkittu ulos.

Kerro monelle ystävälle,mua auttoi puhuminen.Kävin terapiassa

Yhteistyössä