Apua, meillä ei taideta oppia pottailemaan koskaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo mun syy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo mun syy

Vieras
Nyt 2v taas tykkää istua potalle mutta mitään ei tule...miten nopeuttaa nyt (oli piiiiitkä paussi kun ei suostunut edes istumaan ilman vaippaa) kun istuu aikansa ja tahtoo vaipan.

Onko parempi saada pissat ekana kun taitaa tuota kakkaa rueta panttaamaan jos potalle sillon istuttaa (siis ei veis potalle kun tietää että kakka on tulossa- vaan pissien edellä ekana)????

Kuika kauan kannattaa istuttaa kun joskus ei halua kuin käväistä ja muutaman kerran ois istunu yli puol tuntia...mutta mitään ei tee.

ei muuta ku vaippa pois ja pikkarit tilalle...ei varmaan kovin montaa kertaa tee mieli pissata ainakaan housuun...näin meillä...nyt 2,5v ja edelleen sillon tällön tulee kakka vielä housuun, mutta yleensä sekin tulee pönttöön... niin ja jos ei potta kiinnosta, ni kiinnostasko pönttö supistajan kans?!? meillä ei aluks kelvannu potta vaan piti päästä pöntölle niinku äitiki... ;) nykyään välillä käy potalla, ku sinne pääsee helposti ite...

Jos ei tule niin ei tule. Meillä neiti oli samanlainen PIIIITKÄÄN, reilu 1-vuotiaasta aloitettiin satunnainen potalla istuttaminen, alle 2-vuotiaasta säännöllisesti mutta ei tullut mitään pottaan. Sitten kun se sen idean keksi, niin oppi käytännössä saman tien kuivaksi. Ikää silloin n. 2v9kk. Yhtään vahinkoa ei ole tullut sen jälkeen.

Ota iisisti.
Mä antaisin lapsen käydä niin usein potalla kun haluaa ja istua hetken tai kauan. Ajattelen sitä niin, että lapselle voi tulla pottakammo jos hän haluais mennä mutta on kauheet paineet että nyt täytyy istua niin kauan että jotain tulee.
Niin, pojilla olen kuullut vielä olevan sellaistakin ongelmaa että ne pelkää pippelinsä putoavan pottaan. Kuulemma se voi olla yksi selitys ettei tykkää tehdä asioitaan sinne. :)

Mutta mun mielestä meet lapsen ehdoilla. Sehän on jo iso askel että suostuu istuu siinä potalla. Kyllä sinne sitten jossain vaiheessa jotain tulee. Muista iloita suureleisesti kun jotain tulee. Voithan ottaa tarrat mukaan. Meillä poika ainakin tykkäs kun sai valita yhden tarran kun tuli pissat ja kakan jälkeen kaksi tarraa.
Tsemppiä.

Yhteistyössä