Apua! Mikä ihme mulla on huulessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ähää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ähää

Vieras
Noin viikko-pari sitten huomasin hampaita putsatessani huulessa sellaisen kovemman kohdan, on ylähuulessa limakalvon ja nahan välissä jossain syvällä. Vähän sellainen puikulan mallinen, puolsenttiä- sentin pitkä kovempi alue. On tosi kapea. En niin kiinnitänyt siihen huomiota, nyt sitten huomasin pari päivää sitten, että se on vielä siellä jossain ja sykkii. Siis kun kääntelin huulta limakalvolla sykkii siinä sen kohdalla. Ei näy päällepäin, limakalvo on ihan siisti, huulesta sitä ei tunne tosta nahan puolelta, vaan suun sisäältä. Voiko se olla joku verisuonipullistuma tai suonikohju, nyt huomaan koko ajan tökkiväni kohtaa kielellä enkä osaa ajatella mitään muuta.
Aamulla toi on pienempi, illalla vähän suurempi. Mikä ihme tää oikein on? Joku verisuoniko?

Todennäköisesti kyseessä on harmiton suurentunut sylkirauhanen.
Mulla hammaslääkäri löysi just yhden semmoisen mun huulesta ja sanoi, että se on vaaraton, mutta jos kovin isoksi kasvaa niin sitten voidaan leikata pois.
Voit varata ajan hammaslääkärille, joka vielä tarkistaa asian :)

Kiitos vastauksesta! Voiskohan tää olla sellainen, jotenkin tuntuu enemmän tosiaan verisuonelta. Kun tosiaan kääntelin ja vääntelin huulta, niin siinä kohdassa jossa puikula tuntuu näkyy syke.