Apua, mikä mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pää sekoaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pää sekoaa

Vieras
Oon sairastanu masennusta vuosia, välillä olen saanut hoidettua itseni kuntoon, tai niin oon luullut, mutta aina yhtäkkiä huomannut olevani taas samassa jamassa.

Mulla on kolme lasta, ja tätä nuorinta oottaessani noin puolivälissä päälle puski lievä masennus, ja koska en kehdannut myöntää neuvolassa mitään, se on nyt testien perusteella edennyt vakavaksi.

Nuorin lapseni on nyt 3 kuukautta, ja nyt viimeinen kuukausi on ollut täyttä helvettiä. En jaksaisi kahta vanhinta lastani ollenkaan. Huudan heille kokoajan, ja sitten itken että täytyy olla näin huono äiti.

Mutta nyt, eilen illalla tapahtui jotakin. En ollut mennyt nukkumaan vielä, mutta väsytti todella paljon. Toiseksi nuorin lapseni heräsi, ja en saanut häntä heti rauhoittumaan. No, poistuin huoneesta kun aloin tuntea hillitöntä raivoa, en tiedä edes ketä kohtaan. Lapsi rauhoittui sitten itsekseen, mutta minä en.

Mulle tuli aivan epätodellinen olo, ja totaalinen uupumuksen tunne. Itkin ja mieheni tuli kysymään mikä on, mutta en saanut puhuttua. Lähdin kävelemään sohvaa kohti, ja yhtäkkiä pyörryin. Voiko oikeasti pyörtyä jos on henkisesti niin loppu.

Kun tulin tajuihini, olin pari tuntia aivan sekaisin, pelkäsin miestäni, en voinut pysyä paikoillani. Nyt on vieläkin vähän sekava olo, mieheni lähti lasten kanssa kylään jotta saan levätä. En osaa selittää kunnolla kun on niin sekava olo, mutta jos joku jaksoi lukea loppuun ja tajusi jotain, niin haluaisin kuulla jos joku tietäisi yhtään mikä mulla on.

Ei tämä ole pelkkää masennusta, ei voi olla. Oonko mä sekopää vai mikä?

Tiedän että pitää mennä lääkäriin, jännittää vaan niin hemmetisti se sinne meno. Ja se, et mitä ihmettä mä sanon syyksi kun varaan sitä aikaa? Pelottaa aika hemmetisti, että mikä ihme sekopää musta vielä paljastuu jos/kun saan jonkin diagnoosin.

oletko muistanut syödä? itse en masentuneena syönyt kuukausiin juuri ollenkaan. pyörtyilin minne sattuu, olin aivan sekaisin varsinkin pyörtymistä ennen ja jälkeen ja tilanne ja masennus meni vain pahemmaksi kun ei ravinnonpuutteenkaan takia pystynyt tai jaksanut edes ajatella.

[QUOTE="aloittaja";29700812]Tiedän että pitää mennä lääkäriin, jännittää vaan niin hemmetisti se sinne meno. Ja se, et mitä ihmettä mä sanon syyksi kun varaan sitä aikaa? Pelottaa aika hemmetisti, että mikä ihme sekopää musta vielä paljastuu jos/kun saan jonkin diagnoosin.[/QUOTE]

Mitä sanot syyksi? No sen mitä meillekin, joko lyhyesti tai pitkästi tai siltä väliltä.
Tiedätkö, että kuulostaa vahvasti siltä, että lapsesi/läheisesi (ja ennen kaikkea sinä itse) kärsitte niin valtavasti, että tilanne vaatii pikaista hoitoa.

Niinkö sinä mt-ongelmaisista ajattelet, että sekopäisiä ovat.
Mutta ihan totta, jatkuessaan, saatat tehdä jotain todella typerää./tilanteesi voi huonontua entisestään. Mm. paniikkikohtaus voi aiheuttaa jopa pyörtymisen mutta vain lääkäri voi nyt auttaa syiden selvityksessä.

Pahoittelen suoria sanoja ja toivotan joka tapauksessa helpotusta tilanteeseen.

Mitä sanot syyksi? No sen mitä meillekin, joko lyhyesti tai pitkästi tai siltä väliltä.
Tiedätkö, että kuulostaa vahvasti siltä, että lapsesi/läheisesi (ja ennen kaikkea sinä itse) kärsitte niin valtavasti, että tilanne vaatii pikaista hoitoa.

Niinkö sinä mt-ongelmaisista ajattelet, että sekopäisiä ovat.
Mutta ihan totta, jatkuessaan, saatat tehdä jotain todella typerää./tilanteesi voi huonontua entisestään. Mm. paniikkikohtaus voi aiheuttaa jopa pyörtymisen mutta vain lääkäri voi nyt auttaa syiden selvityksessä.

Pahoittelen suoria sanoja ja toivotan joka tapauksessa helpotusta tilanteeseen.

Ei mulla haittaa vaikka sanot suoria sanoja, niitähän mä tässä kaipaan. Tiedän että mun läheiset kärsii, sen takia mun on pakko saada itteeni sen verran niskasta kiinni että hommaan itseni hoitoon, etteivät joudu kärsimään enää yhtään enempää.a

En ajattele mielenterveysongelmaisista yleisesti että ovat sekopäisiä, mutta nyt on itsellä niin sekopäinen olo, siis päässä kaikki sekaisin että kirjoitin sen kummemmin ajattelematta. Anteeksi, jos joku siitä loukkaantui.

Pitää soittaa jonnekin ja pyytää apua, mutta olisiko parempi soittaa mielenterveystoimistoon vai omaan terveyskeskuskseen?

[QUOTE="hmm";29700837]oletko muistanut syödä? itse en masentuneena syönyt kuukausiin juuri ollenkaan. pyörtyilin minne sattuu, olin aivan sekaisin varsinkin pyörtymistä ennen ja jälkeen ja tilanne ja masennus meni vain pahemmaksi kun ei ravinnonpuutteenkaan takia pystynyt tai jaksanut edes ajatella.[/QUOTE]

Oon syönyt. Mulla on masentuneena just toisinpäin että pitää kokoajan syödä pahaan oloon, että ei se siitä ole kiinni.

Nyt tarvit apua! Vaikuttais siltä, että olet vaipumassa psykoosiin.

Toivon tosissaan että saan soitettua itselleni apua, huomenna pitää soittaa kun ovat terveyskeskukset auki.. Pelottaa vaan jäädä lasten kanssa yksin kun eivät osaa auttaa jos tulee jotain eikä heidän pitäisi nähdä minua tässä tolassa tai jos mahdollisesti tulee jotakin. Siis huomenna kun mies lähtee aamulla töihin.

Oletko kotona yksin vai vauvan kanssa? Oletko saanut nukuttua? Saatko iloa perheestä tai muista asioista? Jos tuntuu yhtään hankalalta, niin soita päivystykseen. Jos eilisen kaltainen uusii, niin se on päivystysasia. Tuo miehen pelkäämine kuulostaa omii korviin tosi huolestuttavalta. Josmpärjäät huomiseen, niin heti aamulla yhteys neuvolaan ja sitä kautta psyk apua. Tuota ei voi enää jäädä seuraamaan.

Loppuun palaminen.Miehelläni oli samanlaiset oireet aikanaan.. yks kaks rupesi tajunnan taso laskemaan,sitten menikin ihan löysäksi ja sitten meni taju.Oli osastolla pari päivää ja sai lääkkeet.
Hae apua heti,mene päivystykseen.

[QUOTE="aloittaja";29700928]Toivon tosissaan että saan soitettua itselleni apua, huomenna pitää soittaa kun ovat terveyskeskukset auki.. Pelottaa vaan jäädä lasten kanssa yksin kun eivät osaa auttaa jos tulee jotain eikä heidän pitäisi nähdä minua tässä tolassa tai jos mahdollisesti tulee jotakin. Siis huomenna kun mies lähtee aamulla töihin.[/QUOTE]

Minun mielestäni et voi olla yksin lasten kanssa ennen kuin olet hakenut apua.

Tosiaan et jää ollenkaan lasten kanssa yksin,koska tuo pyörtyminen ym voi uusia.Eikä ole niin sanottu että siitä pyörtymisestä enää nouset,mies menetti tajuntansa niin lähti lanssilla sairaalaan ja siellä virkosi vasta seuraavana päivänä.

Oletko kotona yksin vai vauvan kanssa? Oletko saanut nukuttua? Saatko iloa perheestä tai muista asioista? Jos tuntuu yhtään hankalalta, niin soita päivystykseen. Jos eilisen kaltainen uusii, niin se on päivystysasia. Tuo miehen pelkäämine kuulostaa omii korviin tosi huolestuttavalta. Josmpärjäät huomiseen, niin heti aamulla yhteys neuvolaan ja sitä kautta psyk apua. Tuota ei voi enää jäädä seuraamaan.

Yksin olen kotona, vauva juo myös korviketta. Oon nukkunu yöllä jonkin aikaa sen jälkeen kun pahin meni ohi ja rauhoituin sen verran että nukahdin. Pitää yrittää nytkin kohta nukkua, että jaksaa. Kiitos neuvoista, sulle ja kaikille muillekin!

Tosiaan et jää ollenkaan lasten kanssa yksin,koska tuo pyörtyminen ym voi uusia.Eikä ole niin sanottu että siitä pyörtymisestä enää nouset,mies menetti tajuntansa niin lähti lanssilla sairaalaan ja siellä virkosi vasta seuraavana päivänä.

Hyvä tietää, pitää sanoa miehellekin. Tuntuu ettei tavallaan tajunnut miten vakavasta asiasta on kyse, vaikka näki vierestä, mutta eihän se mun pään sisään näe. Enkä oo nyt kamalasti kerenny sille puhua mitä mun päässä liikkuu.

Yhteistyössä