Apua! Milloin Levolacia?? Kiinteiden aloituksesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkumössykän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
alkaa vissiin olla uniaika.. ;)

[QUOTE="Jep";23405591]tuo päärynä laittaa nyt alkuun pois, vaikka se maistukin NIIN hyvälle! :) Päärynänhän pitäis olla mieto, mutta ehkä se koskee sitten vain allergiajuttuja.[/QUOTE]

rintamaito se pääruoka. Pulloa ei olla tarvittu ollenkaan. Eiköhän tuo tarpeeksi juo.. Hyvin tissi kelpaa, vaikka kiinteitä maisteltukin. :)

[QUOTE="Marja";23405597]Kokeilisin antaa huomenna luumua sen mitä menee ja vaikka niin, että se on "jälkiruoka" ja sit vaikka myöhemmin päivällä ihan pelkästään. Ei meilläkään määrät tuon isompia ole, tosi pikkuhiljaa on aloiteltu. :) Myös jalkojen pumppaaminen, mieluiten pystyasennossa, tai kuumeen mittaaminen peräsuolesta voi auttaa. Eikä tuo pari päivää vielä paha ole, mutta kurjaa toki jos se vauvaa vaivaa.

Pari viikkoa yhtä ja samaa kiinteää vain on kyllä jo vähän liioittelua ja ainakin meidän tapauksessa nesteen reilu lisääminenkin on helpommin sanottu kuin tehty kun vauva ei muualta juo kuin tissistä...[/QUOTE]

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;23405536:
Kolmas lapsi minulla.. Ja kiinteitä kyllä voi lisätä pari eri ruokaa/ viikko.. Pieniähän ne määrät on alkuun niin kuin jo kerroinkin. Ja pääasiassa vauva yhä syö tietty maitoa. Mys jokaisen kiinteiden maistekun päälle. En vaan muista, että muiden lasten kanssa olis ollut samaa ongelmaa..

Kuule en mä millään pahalla sanonut :) joillain vauvoilla on vaan ihan älyttömän herkkä vatsa että tosiaankin vaatii pitkän totuttelun.Koitappa sitä että sekoitat maidon joukkoo pienen määrän luumusostetta parikertaa päivässä,kyllä se suoli lähtee toimimaan :)

kuulostaa pelottavalta! :( Jospa ei kuumeiluksi menis. Täytyy nyt tuota luumua syöttää tosissaan, mitä saa menemään ja katsoa sitä mallasuutetta. Apteekistakohan sitä saa?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti+lapset 2:
Mulle ei selvinnyt mitä voi seurata, mutta lapsi oli yli viikon kakkimatta ja sitten alkoi kakkaa ähkimään, mitään ei tullut ja itki mahakipua. Yht äkkiä nousi 39,5 asteen kuume ja soitin neuvolaan. Käskettiin just antaa heti levolacia ja soittaa päivystykseen. Näin tein ja sain ajan sinne, mutta juuri kuin oltiin lähdössä lapsi halusi mennä potalle ja kakkaa tuli potta ihan täyteen ja kuume laski heti.

ei onnistu sekoittaa maidon joukkoon mitään, kun maito on tuolla tississä! :D

[QUOTE="hei";23405662]Kuule en mä millään pahalla sanonut :) joillain vauvoilla on vaan ihan älyttömän herkkä vatsa että tosiaankin vaatii pitkän totuttelun.Koitappa sitä että sekoitat maidon joukkoo pienen määrän luumusostetta parikertaa päivässä,kyllä se suoli lähtee toimimaan :)[/QUOTE]

En lukenu koko ketjua, mutta aika paljon eri makuja ja soseita oot viikon aikana tuupannu. Ei ihmekkään, että maha menny kovalle. Meillä alotettiin yhdellä soseella, mustikalla, jota syötiin 5pv, sitten otettiin päärynä kaveriksi, niitä viikko, sitten porkkanaa ja siitä viikon päästä bataattia. Vauvalla oli maha kovalla päivän. En menis mitään levolaceja antamaan vaan luumua nyt kehiin ja rintamaitoa annat, anna vaikka sitä sosetta vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Akuperäinen;23405687:

Laita sitä luumusosetta lautaselle ja puristat siitä tissistä maitoa joukkoon, that simple. Lusikalla sitten syöttelet sitä lillinkiä sille vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Akuperäinen;23405687:

onnistuisiko hörpyttäminen?luumusose on hyvä vatsalle sellaisenaankin,mutta vatsalle lempeämpää on antaa nesteen seassa (sulaa nopeammin ja helpommin).

Mä nyt hämmennän vielä tätä soppaa..:D
Eli meidän lapsella on ummetusta ja viime viikolla soitin terveyskeskukseen ja siellä sanoivat että luumu ja päärynä auttaisi kovaan vatsaan ja että mustikka kovettaisi sitä kakkaa..

Eri purkista ollaan syöty, 8 eri pävän aikan eli 5 päivää toista ruokaa (peruna-porkkana, meidän kaupassa ei pelkkää porkkanaa tai perunaa ole tarjolla) ja 2 päivää sitä päärynää + tänää sitä luumua.. Ihan siis kaikkien ohjeistuksien mukaan. Pelkkää perunaa kokeiltiin keitettynä yhtenä päivänä, vauva yökki ja kakoi kulmat punaisena. Siis olen päättänyt ostaa ihan valmissoseet kaupasta. Ja tämähän on ihan asian ierestä, joten toivon että kukaan ei ala enempää kaupansose vs omatekoinen sose asiaa tässä meidän tapauksessa arvostelemaan.. ;) (mulla toinen lapsista sai kotitekoista ruokaa vauvana lähes kaiken, toinen kaupan soseita. Enpä ole missään eroa aikaisemmissa huomannut, kuin, että vähän vähempi tarvi viettää aikaa kattilan ääressä kaupan soseiden kanssa. ;) )

[QUOTE="vieras";23405699]En lukenu koko ketjua, mutta aika paljon eri makuja ja soseita oot viikon aikana tuupannu. Ei ihmekkään, että maha menny kovalle. Meillä alotettiin yhdellä soseella, mustikalla, jota syötiin 5pv, sitten otettiin päärynä kaveriksi, niitä viikko, sitten porkkanaa ja siitä viikon päästä bataattia. Vauvalla oli maha kovalla päivän. En menis mitään levolaceja antamaan vaan luumua nyt kehiin ja rintamaitoa annat, anna vaikka sitä sosetta vähemmän.[/QUOTE]

jos ei suostu sitä luumua muuten syömään. Eipä tuo onneksi tänään sitä irvistellytkään.. :)

[QUOTE="hei";23405717]onnistuisiko hörpyttäminen?luumusose on hyvä vatsalle sellaisenaankin,mutta vatsalle lempeämpää on antaa nesteen seassa (sulaa nopeammin ja helpommin).[/QUOTE]

Kannattaa kokeilla bataattia! Sitä ei saa valmissoseena, mutta ei oo hankala keittää, tulee nopeasti valmiiksi ja on mahaystävällisempi. Lisäksi on hieman makea, niin vauva ei välttämättä yöki sitä heti pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;23405801:
on bataatti? En oikeesti oo koskaan itse syönyt!! ;) Ehkä pitäis.. ;) Tuntuis oudolta tarjota vauvalle, kun ei kuulu muun perheen ruokalistaan.

En minäkään ollu koskaan bataattia syöny ku vauvalle sitä tarjosin. Se on vähän perunan tapanen, mutta ei niin tärkkelyspitonen. Sellasia ruskeita pötyköitä :D Yhden sellasen ku keität, niin siitä riittää n. viikoksi koosta riippuen, mä laitan porkkanaa siihen mukaan. Tulee 10min valmiiksi ja on tosiaan vähän makea. Aika hauskan makunen :) Suosittelen kokeilemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;23405801:
on bataatti? En oikeesti oo koskaan itse syönyt!! ;) Ehkä pitäis.. ;) Tuntuis oudolta tarjota vauvalle, kun ei kuulu muun perheen ruokalistaan.

No se on sellanen vähän perunan näköinen, punertavampi. :D Mä olen antanut kahdelle (mullakin kolmas vauva) bataattia vaikka me ei muuten sitä syödä. Perunaa makeampi ja kuulemma mahaystävällisempi. Ja olen myös nähnyt valmissoseena, oliko parsakaalin kanssa! Tai sit näin omiani... ;)

Mä taidan myös omalleni antaa huomenna "luumumehua" (sosetta vähän veden joukkoon) nokkamukista. Pelkän veden sylkee vaan suusta pois kun olen koittanut juottaa.

testata. :) Miten tuota tarjoiltais isommille lapsille? Perunan sijasta vai perunan ohessa kuten muut keitetyt kasvikset? Saas nähdä saako täältä meidän tuppukylästä edes moista juuresta.. ;)

[QUOTE="vieras";23405825]En minäkään ollu koskaan bataattia syöny ku vauvalle sitä tarjosin. Se on vähän perunan tapanen, mutta ei niin tärkkelyspitonen. Sellasia ruskeita pötyköitä :D Yhden sellasen ku keität, niin siitä riittää n. viikoksi koosta riippuen, mä laitan porkkanaa siihen mukaan. Tulee 10min valmiiksi ja on tosiaan vähän makea. Aika hauskan makunen :) Suosittelen kokeilemaan![/QUOTE]

vois tuolla tyylillä kokeillakin. Luumu ei kuitenkaan vaikuttanut pahaa olevan. Vettä meillä hörppää nokkamukista jos annetaan. Harvoin on kyllä vettäkään saanut- joskus puklun päälle.

[QUOTE="Marja";23405851]No se on sellanen vähän perunan näköinen, punertavampi. :D Mä olen antanut kahdelle (mullakin kolmas vauva) bataattia vaikka me ei muuten sitä syödä. Perunaa makeampi ja kuulemma mahaystävällisempi. Ja olen myös nähnyt valmissoseena, oliko parsakaalin kanssa! Tai sit näin omiani... ;)

Mä taidan myös omalleni antaa huomenna "luumumehua" (sosetta vähän veden joukkoon) nokkamukista. Pelkän veden sylkee vaan suusta pois kun olen koittanut juottaa.[/QUOTE]

vastanneille. Huomenna siis kehiin luumua ja lisää luumua. :) Ja sitä mallasuutetta. Ja sitten bataattia+porkkanaa ja ehkäpä kokeillaan seuraavana hedelmänä vaikka persikkaa.. Jos se ei niin kovettais mahaa.. :) Nyt unille!