apua!! mistä rahaa että mä stressaan nyt paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
nyt vinkkejä mistä rahaa?

tässä on nyt 2kk aikana tullut paljon laskuja siis peruslaskuja kännykkää,nettiä,autoo,lainan lyhennyksiä ym mutta jotenkin tuntuu että kohta kaikki riistäytyy käsistä

viime kuussa laskut teki yli 1400e joka on paljon meidän tuloille (mies saa 1200e/kk) nyt oon siirrelly paljon laskuja marraskuulle eli marraskuussa tiedossa mm 4 känny laskua 2 netti laskua,tv lupa ym eli ei tällä velka kierteelle tuu ikinä loppua koska laskuja tulee joka kuukausi

mutta eniten mä haluan eroon tuosta sähkö/vesilaskusta 220e hain sossusta rahaa mutta ei saatu tulot oli 100e plussalla

siinä on eräpäivä mennyt enkä oo kehdannut soittaa sitte ja siirtää eräpäivää ja vaikka siirrän marraskuulle niin siellä on taas sellanen liuta laskuja että taas pitää jotain siirtää joulukuulle.

oon koittanut nyt ruuassa tinkiä ja jättänyt kaiken ylimääräisen pois

mieletön stressi tän lasku jupakan takia eikä helpota että joulu lähestyy tulee todella ankee joulu meidän perheelle.

kiitos kun sain purkaa ajatuksia. pää räjähtää- lotto voitto ois poikaa mutta niille rahoille jotka siihen riviin menee on jo muuta hyötyä. eikä sitä kuitenkaan edes voittas =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tässä on nyt 2kk aikana tullut paljon laskuja siis peruslaskuja kännykkää,nettiä,autoo,lainan lyhennyksiä ym mutta jotenkin tuntuu että kohta kaikki riistäytyy käsistä

viime kuussa laskut teki yli 1400e joka on paljon meidän tuloille (mies saa 1200e/kk) nyt oon siirrelly paljon laskuja marraskuulle eli marraskuussa tiedossa mm 4 känny laskua 2 netti laskua,tv lupa ym eli ei tällä velka kierteelle tuu ikinä loppua koska laskuja tulee joka kuukausi

mutta eniten mä haluan eroon tuosta sähkö/vesilaskusta 220e hain sossusta rahaa mutta ei saatu tulot oli 100e plussalla

siinä on eräpäivä mennyt enkä oo kehdannut soittaa sitte ja siirtää eräpäivää ja vaikka siirrän marraskuulle niin siellä on taas sellanen liuta laskuja että taas pitää jotain siirtää joulukuulle.

mieletön stressi tän lasku jupakan takia eikä helpota että joulu lähestyy tulee todella ankee joulu meidän perheelle.

kiitos kun sain purkaa ajatuksia. pää räjähtää- lotto voitto ois poikaa mutta niille rahoille jotka siihen riviin menee on jo muuta hyötyä. eikä sitä kuitenkaan edes voittas =)

Entäs jos otat sen puhelimen käteen a soitat sähköyhtiöön tmv ja pyydät, että saisitte maksaa erissä noin ison laskun?

eikun leipomaan ja ahkerasti,sitte menet jonnekin ja myyt ne. Me on saatu kaverin kaa päivässä 300 euroa,kun on edellinen päivä leivottu ahkeraan ja seuraavana päivänä myyty. Kuivakakut menee nopeaan ja pulla eltit. Sekä pyöröt ja sämpylät.

Entäs jos otat sen puhelimen käteen a soitat sähköyhtiöön tmv ja pyydät, että saisitte maksaa erissä noin ison laskun?

tossa ois muuten ideaa. mutta kun saajana on sama kelle maksamme vuokramme niin en tiä käykö. toisin pakko sinne on soittaa ja pyytää lisä aikaa maksuille.

Alkuperäinen kirjoittaja polli:
eikun leipomaan ja ahkerasti,sitte menet jonnekin ja myyt ne. Me on saatu kaverin kaa päivässä 300 euroa,kun on edellinen päivä leivottu ahkeraan ja seuraavana päivänä myyty. Kuivakakut menee nopeaan ja pulla eltit. Sekä pyöröt ja sämpylät.

hyvä idea tämäkin mutta kun mulle ei ole luotu leipurin taitoja. siksi leivonkin tosi vähän.

Täällä kans odottaa iso laskupino marraskuuta kun ei ole tässä kuussa enään varaa maksaa hyvä että ruokaan riittää.
Tosi mukava kun aina tulee kaikki isot laskut samalla kertaa ihan kuin ei muuten olis tiukkaa.
Meillä onneks jouluna tilanne vähän helpottuu, mutta siihen onkin aikaa kolmisen kuukautta.

Kannattaa kyllä sopia laskujen maksusta eikä päästää laskuja erääntymään. Monet yhtiöt voivat kyllä helpostikin joustaa tai antaa osamaksulla laskuja maksaa. Mutta ei siis kannata antaa mennä perintään..

Tuohon tienaamiseen... Oisko sulla jotain tavaroita, joita voisit myydä kirpparilla/huutonetissä? Voisitko sopia tekeväsi jonkin lastenhoito/kauppareissun/pienen palvelun tuttavalle pientä korvausta vastaan? Entä jos kirjoittaisit johonkin lehteen (vaikka joku palsta, jonne toivotaan lukjijoiden juttuja), niistä maksetaan joskus?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen köyhä:
Täällä kans odottaa iso laskupino marraskuuta kun ei ole tässä kuussa enään varaa maksaa hyvä että ruokaan riittää.
Tosi mukava kun aina tulee kaikki isot laskut samalla kertaa ihan kuin ei muuten olis tiukkaa.
Meillä onneks jouluna tilanne vähän helpottuu, mutta siihen onkin aikaa kolmisen kuukautta.

tämä käynyt mullakin mielessä. siis kun meillekkin tullu just autovakuutukset,autovero,tv lupa ja sit toi sähkö/vesi lasku kaikki samaan syssyyn.

eikä paljoo tloutta kohenna että yksi lapsistamme sai astma diagnoosin,muutto tässä kuussa toiseen vuokra.asuntoon ja joulukuussa tulossa vaan mätkyjä

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Kannattaa kyllä sopia laskujen maksusta eikä päästää laskuja erääntymään. Monet yhtiöt voivat kyllä helpostikin joustaa tai antaa osamaksulla laskuja maksaa. Mutta ei siis kannata antaa mennä perintään..

Tuohon tienaamiseen... Oisko sulla jotain tavaroita, joita voisit myydä kirpparilla/huutonetissä? Voisitko sopia tekeväsi jonkin lastenhoito/kauppareissun/pienen palvelun tuttavalle pientä korvausta vastaan? Entä jos kirjoittaisit johonkin lehteen (vaikka joku palsta, jonne toivotaan lukjijoiden juttuja), niistä maksetaan joskus?

tässäkin on paljon hyviä vinkkejä.kun vaan onnistuisikin.
huuto-netissä mulla on tavaraa myynnissä mutta sukulaisia,kavereita ym ei ole eli noi pienet palvelukset eiväöt onnistu. ja naapurissakaan ei ole kuin nuoria opiskelioita.

no huomenna soitan tuonne laskun saajalle. pystyyhän sen toivon mukaan marraskuulle siirtään. mutta sekun ei auta marrsaskuussa on iso lasku vyöry odottamassa

meillä on tapana joka vuosi "seisottaa" autoa 1 kk niin tasottaa vähän taloutta kun tulee kk vakuutusrahat takasin ;) Jos siis asutte kaupan & yleisten lähellä lähellä. Meillä autoa tarttee vain pidempiin reissuihin eli kk ilman markettireissuja ja isovanhempien tapaamista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
meillä on tapana joka vuosi "seisottaa" autoa 1 kk niin tasottaa vähän taloutta kun tulee kk vakuutusrahat takasin ;) Jos siis asutte kaupan & yleisten lähellä lähellä. Meillä autoa tarttee vain pidempiin reissuihin eli kk ilman markettireissuja ja isovanhempien tapaamista =)

VAU! mun aivoilla en olisi koskaan tuollaista keksinyt :D tuo oli tosi hyvä idea kiitos vinkistä,vaikka en ole ap =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:

toimiiko tämä? siis tuleeks uusia maksuja kun sen taas ottaa käyttöön? ja tuleeko sitä rahaa takaisin.
meillä ollut auto nyt vähemmällä kun mies sai firmalta työauton (oma auto kun aina rikki) sai sit pikkusen ooppelin.
eli tuo oma auto on ollut vähäisessä käytössä mä käyn kävellen kaupassa n. 2km ja autoa ei tarvittu varmaan 2 viikkoon kuitenkin sen verran pakollinen että kaikki sukulaiset asuu kaukana ja sinne auto välttämätön

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana aina:
Mitä sulla on huuto.netissä myynnissä?
Voisit laittaa linkin tai nikkisi jos vaikka mulle löytyis jotain ostettavaa... :-)

en taida kehdata laittaa eikä tänne taida saadakkaan laittaa

en kyllä oikeesti taida kehdata..vaikka houkuttelis. mutta siis oon tyhjentäny huuto-nettiin kaiken mitä vaan ei tarvi vaatetta naisille,miehille. pojalle pienempää n. 60-90cm 100-122cm tytölle n. 110cm
huonekaluja,verhot keittiöön ym ym on siellä lähemmäks 50 kohdetta

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
no kerro nickki niin käydää kattoo =)

en kyllä kehtaa. ja joitainhan siä oli pakettinä muutenhan niitä olis varmaan toinen 50 kohdetta lisää. mutta hiljaista on menekki vaikka osa uuttakin naisten vaatteista ja vähän pidettyä

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Pitäskö ylimalkaan miettiä mitkä laskut on ns. turhia?voisiko elämäntapaa muuttaa?pitäisi osata elää tulojen mukaan.

niin totta turhia laskuja varmasti on tv,känny,netti mutta joitakin iloja meilläkin pitää olla. kuitenkin kun kavereita ei kummallakaan ole.

viime kuussa en muista mitä siinä oli että tekivät noin paljon mutta kyllä siinä muutava autovakuutus oli,sitten lainan lyhennyksiä,kortti maksu joka silputtas heti saksilla kun sais vaan luoton maksettua pois mutta se on kans sellanen noidan kehä me lyhennetään sitä n. 100e kk mutta loppukuusta kun rahat tiukilla niin taas käytetään-

meidän kännylaskut teki yhteensä n. 50e mutta nekin siirrettiin marraskuulle sinne myös meni autovero,tv lupa,2x netti maksu eli loka ja marraskuu ja viä marraskuun laskut ja nyt sit viä sähkö ja vesilasku
on meillä muutama kuukausi eräkin lasten istuin,imuri,astianpesujone mutta nuo tekevät n. 70e

oma on tietty onkelmamme ja itse olemme tähän ajautuneet mutta kullä ressaa pinnat kireellä. mies oli sairaslomalla ja nyt koittaa rehkiä niin paljon että sais edes tuon 1200e käteen.

Yhteistyössä