APUA mitä mulle tapahtui,emättimen yläseinämässä(älä lue jos olet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
herkkä tai aihepiiri ällöttää!!) tuntuu sellainen "kova" juttu joka työntyy siis ylhäältäpäin, eikä sitä ole ennen ollut. Tavallaan ehkä 1cm emättimen aukosta ylhäällä on sellainen kova "pullistuma" tms, enkä ole tiennyt että sellainen kuuluu olla. Lisäksi kävin tänään pitkällä lenkillä ja nyt illalla on tuntunut alapäässä oudon "turvonneelta", katsoin peilillä niin emättimen aukkoa ei juuri näy kun ne kudokset pullottaa niin paljon. Pissa on tullut monessa eri erässä ja vasemmalla puolella alavatsaan sattuu :( Lisäksi kohdunsuu on tunnettavissa aika lähellä, keskisormella koittaessa tuntee helposti kohdunsuun vaikka ei kurottele :( Synnytin 8kk sitten, mitä ihmettä mulle nyt yhtäkkiä tapahtui? Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok!

menehän käymään lääkärissä..
-kohdunlaskeuma
-rakon laskeuma
-raskaus
-epänormaali raskaus
-luulotauti
-hormonitoiminta tekee temppuja <--uskottavin?
-JOKIN TULEHDUS!

Mistä mä saan huomiseksi gynen? Neuvolan seinälläkin oli lappu, ettei uusia aikoja oteta kun on epidemia käynnissä si:n takia. Voi hemmetin hemmetti :( Olen vasta 24-vuotias :( . Ponnistusvaihe kesti 1h56min mutta siitä on hyvänen aika jo 8 kuukautta!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, mutta jos on, niin siihen tepsii melko rutiinileikkaus, jonka jälkeen ei enää tuo vaivaa. Joten lääkäriin vaan.

niin, mutta ehkä ap haluisi vielä lapsia.. ei varmaan lohduta leikkaus..
voimia ap:lle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä mä saan huomiseksi gynen? Neuvolan seinälläkin oli lappu, ettei uusia aikoja oteta kun on epidemia käynnissä si:n takia. Voi hemmetin hemmetti :( Olen vasta 24-vuotias :( . Ponnistusvaihe kesti 1h56min mutta siitä on hyvänen aika jo 8 kuukautta!!

yksityiselle. voi se tulla nuorellekin. Toivottavasti ei olisi ainakaan kohdunlaskeumaa.

Kantsii käydä lääkärissä, mut tähän väliin voin lohduttaa, et se ei välttämättä ole yhtään mitään. :)

katsos mulla kävi tuo sama (tai samankuuloinen) juttu pari kuukautta sit ja kävin siitä lääkärissä, joka ei löytäny yhtään mitään. Se sanoi, et synnytyksen jälkeen paikat muuttuu ja joskus kun on pitkään ollu jaloillaan tms. niin tulee turvotusta jne. ja voi siksi tuntua tolleen ...vähän oudolta. :)

Eli mulla ei ollu mitään. Mut kantsii silti käydä lääkärillä tarkistamassa just sun tilanne. Silti. Älä vielä panikoi.

Alkuperäinen kirjoittaja elisa:
Joo, mutta jos on, niin siihen tepsii melko rutiinileikkaus, jonka jälkeen ei enää tuo vaivaa. Joten lääkäriin vaan.

Voi voi, ei se kohdun poisto ole ainoa vaihtoehto sentäs. :D

Kannattimien korjaus jne. on täysin mahdollista ja kohdunlaskeumallakin voi tulla raskaaksi ja synnyttää. =)

mul on ollu samanlainen jo ainakin kuusi vuotta. mitään ei ole pudonnut ulos, ja koskaan ei ole gyne siit mitään sanonut. ihan rauhassa nyt vaan. mäkin aikanaan pelästyin, mut kaikki on ihan ok

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Kannattimien korjaus jne. on täysin mahdollista ja kohdunlaskeumallakin voi tulla raskaaksi ja synnyttää. =)

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00140

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Niin, enhän minä mistään kohdunpoistosta puhunut! Kannattimien korjaus nimenomaan. Jos se pullistus tulee esiin kun ap alapäähän päin, niin kuin esim. pöntöllä, niin laskeuma se todennäkösesti on. Ja se voidaan ihan helposti korjata, eikä se vaikuta lastensaantiin.

Ei sinne lääkärin ole sen takia niin kiirettä, edes jos on laskeuma. jos psyyke ei kestä tietämättömyyttä, on eri juttu. Laskeumalle kuulostaa, mutta jokatapauksessa saisit aluksi jumppaohjeet alapäälle ja mahdollinen leikkaustarve päätettäisi vasta kuukausien sisällä.

Eli aloitta vaan rauhassa itse lantiopohjan lihasten jumppaminen (jos sulla ei ole ohjeita, sitten uskoisin, että googletamalla löytyy), voit osta ne Vagitrim kuulat tai Geisha kuulat tai millä nimellä niitä on. Ja rauhallisesti menet joku hetki (esim. kuukauden sisällä) lääkäriin. Ja jumppamalla voi oikeasti tilanteeseen paljon vaikutta!

Siis kohtu ei tursua ulos, mutta on jotenkin oudosti lähempänä kuin aiemmin. Mutta emättimen aukkoa ei näe, koska ne kudokset tursuaa sieltä omituisesti . Kyllähän ne kudokset oli erilaiset heti synnytyksen jälkeen, mutta noin voimakkaasti ne ei peittänyt koko emätintä. Ja tuota kovaa juttua emättimen yläseinässä ei kyllä ennen varmasti ollut, siinä on oikein sellainen "mutka", joka tuntuu siltä että aivan kuin emätin olisi siitä kohtaa tosi tiukka. Kiitos teille kun vastaatte! JOS mulla on joku laskeuma, niin voinko enää synnyttää alakautta? Ainakin toinen lapsi olisi haaveissa ja yritys oli tarkoitus aloittaa ensi vuoden puolella...

Yhteistyössä