apua.. mitä paiseita mun rintaan on tullu :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normaalia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

normaalia?

Vieras
äsken huomasin ku olin menossa suihkuun. Näyttää siltä kun rinnat (tumma alue nänni ympärillä) olisi täynny finnejä. Mutta siis ei kuitenkaan semmosia valkopäisiä. Isointa vähän rutistin niin sieltä tuli sellasta mössöä ihan ku finnin ois rutistanu ja lopuks alko tulee verta. Nyt se patti vaan suureni. Tossa ympärillä on tosi monta tollasta ja vielä molemmissa rinnoissa. Onko muilla ollu?? mistä vois johtua ja onkohan ne finnejä. Koskaan ei tolla alueella oo tommosia ollu :(

täytyyks mun panikoida nyt maanantaihin asti että voin soittaa terveyskeskukseen.. :/ .. kuitenkaan tää ei oo mikään akuutti asia. Eikö kellään oikeesti kokemusta..

Ootko imettänyt hiljan.

Mulla tulee joku maitotiehyt tuohon nännin ympärillä olevaan ruskeaan alueeseen ja se tulehtui imetyksen aikana. Mätää ja verta tuli. Minulla meni ohi itsestään kun sen puristin tyhjäksi. Mutta jos sinulla on niitä paljon kävisin kyllä lääkärissä

Ootko imettänyt hiljan.

Mulla tulee joku maitotiehyt tuohon nännin ympärillä olevaan ruskeaan alueeseen ja se tulehtui imetyksen aikana. Mätää ja verta tuli. Minulla meni ohi itsestään kun sen puristin tyhjäksi. Mutta jos sinulla on niitä paljon kävisin kyllä lääkärissä

Minkä näköinen tuo maitotiehyt on jos semmonen tulee? en löytänyt googlesta mitään kuvaa. Mutta siis 8kk sitten imetin viimeksi, mutta edelleen jos puristan rinnasta, niin saattaa tulla muutama pisara. En vaan saa mielenrauhaa tästä :( .. oon tällänen paniikkihirmu kaikissa terveyteen liittyvissä asioissa :(

No mä imetin silloin kun se tulehtui. Maitoa siitä tuli kun puristi (ensin mätää ja verta). Tulee siitä näköjään vieläkin maitoa jos puristaa. Imetyksen lopetin muutama kuukausi sitten. Ei siinä nyt näy oikeastaan mitään, sellanen pieni kolo vaan jos ihoa laitta ryppyyn.

Soita ihmeessä päivystykseen niin saat rauhan, jos ne ottais sut sinne. Kauheetahan se on koko vkl panikoida.

Saattavat olla yksi raskausoire? Älä puristele niitä ainakaan. Onko sulla mahdollisesti kierron loppuvaihe menossa? Jos ovat siinä ihan pinnalla ihossa jotai ison mustapään kokoisia, ei ole hätää. Maitorauhaset on vähän syvemmällä ja tulehtuneena sellaisia pippurin kokoisia tai isompia ja mahdollisesti kipeät, jos keränneet nestettä. Mikäli on kuumetta tai jatkuvaa matalaa lämpöä (reilu 37) tai vaikuttavat tuolta maitorauhastulehdukselta, hakeudu lääkäriin, muussa tapauksessa huolehdi puhtaudesta ja seuraa tilannetta. Itselläni ollut noita molempia ja useamman kerran. Joka kerran kun puristat nänniä ja kokeilet tuleeko nestettä, se pitää maitotiehyet auki niin, että ovat tulehdukselle alttiita... en suosittelisi sitäkään usein tekemään (tai näin mulle on lääkäri selittänyt). Tietyssä kierron vaiheessa on normaaliakin, että sieltä tippa jos toinenkin saattaa tulla. Mikäli nestettä tulee paljon ja on väriltään outoa (esim.vihreää), mielenrauhan vuoksi voi hakeutua lääkäriin, jolloin nesteestä otetaan solunäyte. Samoin, kuin jos epäilyttää ja huolettaa nuo maitorauhaset, hakeudu ultraan, niin saat sen mielen päältä pois. Ultrassa näkyy pienemmätkin muutokset kuin mammografiassa.

kauhee ku oon vainoharhanen.. nyt koko ajan vaan tutkin rintoja ja luulen että kaikki patit ja nöppylät ja näppylät on uusia vaikka osa on iha "normaaleja" juttuja.. ehkä toi yks patti eniten mietityttää. toi mistä tuli just tommosta valkosta mätää ja sen jälkeen verta. Näyttää just lähinnä suurelta finniltä :( onko kauheen normaalia, että finni tulis tohon nännipihaan? Maanantaina kyllä pakko soittaa ja varata aika ku ei muuten saa mielenrauhaa.

Ja siis raskaus on toki mahdollinen.. ehkäisy ei siis käytössä mutta ei kuitenkaan yrittämällä yritetä. Laskujen mukaan ovis on noin 5 päivän päästä, eli ei siis ole vielä hedelmöittymistä tapahtunut.

No mulla on joskus samanmoisia enkä ole kyllä niistä huolissani ollut..Ja kai se nyt turpos kun sä menit rassaa sitä.. En oo osannut ees ajatella et ne olis jotenkin epänormaaleja, oon aina aatellut et ne on jotain tukossa olevia huokosia tms..

kauhee ku oon vainoharhanen.. nyt koko ajan vaan tutkin rintoja ja luulen että kaikki patit ja nöppylät ja näppylät on uusia vaikka osa on iha "normaaleja" juttuja.. ehkä toi yks patti eniten mietityttää. toi mistä tuli just tommosta valkosta mätää ja sen jälkeen verta. Näyttää just lähinnä suurelta finniltä :( onko kauheen normaalia, että finni tulis tohon nännipihaan? Maanantaina kyllä pakko soittaa ja varata aika ku ei muuten saa mielenrauhaa.

Itse olen samanlainen ja eläny jos jonkinlaisten vastaavien vaivojen kans kymmenen vuotta. Jos mieltä painaa, mene vain lääkärille, sitten on mielestä pois. Eihän ne leikin asioita ikinä ole, itsellä periaate, että mieluummin liian varovainen tuollasten kans. Eikähän me täällä voida kuin arvailla, onko tukkeutunut huokonen, maitorauhanen vai hormoninäppy.
Mä olen jossai vaiheessa ollu niin hysteerinen niiden kans, et lopulta lääkärit antoi tarkat ohjeet rintojen tutkimiseen ja muulloin en saa koskea :D Kuvauksista päätellen en usko, että sun tarvii murehtia, ihan rauhallisin mielin voit viikonlopun olla, ellei nyt kipeydy tosissaan tuosta raplaamisesta. Mitään vakavaa ei ehdi tapahtua parissa päivässä ja jos kipeytyvät kovin ja kuume nousee, menet tietysti lääkäriin.
Nyt katsot vain et pysyy puhtaana ja ettei rintsikat hankaa, niissä on useissa sauma just siinä kohtaa.
Käyhän sit kertoon, jos/kun lääkärillä olet käynyt.

No eiköhän se ole joku tulehtunut hikirauhanen tai maitotiehyt. Eli ei varmaan mitään vakavaa. Finniltä se minulla ainakin näytti.

Sanoithan että sinulla tulee vieläkin maitoa jos puristat rintaa. Niin silloin se on myös voinut tulehtua. Ja toisaalta vaikka maitoa ei tulisikaan niin jos siihen ihossa olevaa reikään (oli se nyt sitten mikä tiehyt tai rauhanen hyvänsä) on voinut päästä bakteeri joka on aiheuttanut tulehduksen.

Sinuna putsaisin sen mitä puristelit ja katsoisin ihan rauhassa että kuinka lähtee parantumaan. Ei se nyt mitään vakavaa voi olla.

Kiitos teille jotka rauhoittelivat.. alku paniikki jo ohi ja kävin tosiaan putsaamassa paiseen. Seurailen tilannetta ja soittelen maanantain lääkärille jos vielä siltä tuntuu!

Nyt jatkamaan viikonloppua :)

Kiitos kaikille vastanneille!

Yhteistyössä