V
väsynyt
Vieras
Olen äitiyslomalla kotona ja vauvan (1 kk) lisäksi kotona on myös harvinaisen tottelematon neljä vuotias poika... Ongelma on siis tämä esikoinen. En saa mitään otetta poikaan. Hän ei yhtään usko mitään mitä sanon. Kiellot ovat melkein käskyjä hänelle. Tarrapalkitsemistakin on yritetty, mutta ei tunnu tehoavan. Vaikuttaa ihan siltä kuin pojalle olisi kasvanut sarvet päähän. Hän on ihan uskomattoman pahanilkinen ja se taas peilautuu minuun... Luultavasti tässä onkin joku ketjureaktio meneillään, siis kun lapsi on ilkeä ja sitten äiti komentaa ja rankaisee (arestipenkki on ollut kovassa käytössä), niin äiti on hänen mielestään ilkeä, jolloin poika on taas entistä ilkeämpi. Itsellä vaan on todella paha mieli, kun joka päivä joutuu tappelemaan tuon kanssa ja rähjäämiseksihän se sitten menee. Välillä tekisi mieli tehdä muutakin... Itkettää ja oksettaa ja tuntuu että pää hajoaa... En minä kuvitellut, että tämä lasten kanssa kotona oleminen on tällaista... Ja minä ajattelin, että hoidan molemmat lapset kotona, kyllähän minä siihen pystyn! Käykö minulle nyt niin että en jaksa...?