Apua,miten nostaa miehen itsetuntoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaunis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaunis

Vieras
Meillä on muodostunut ihan kriisi parisuhteessa siitä että mies ajattelee minun olevan niin kaunis että kun kävelemme yleisillä paikoilla ihmiset ihmettelisivät miksi olen hänen kanssaan. Hän uskoo että minulla pitäisi olla joku rikas ja komee mallipoika, ja minähän haluan vain hänet. Olen yrittänyt sanoa että ei saa ajatella mitä muut ihmiset ajattelee ja että hän on mulle täys 10! Hän on oikeasti hyvän näköinenkin! Mitä teen, sillä nämä sen ajatukset ovat johtaneet melkein eroon ja meillä kuitenkin on lapsikin?

Niin vaikka sen seurauksena mieheni juo itsensä humalaan useasti jotta ei tarvitsisi ajatella moista, ei voida perheenä mennä yhdessä mihinkään, paitsi Citymarkettiin hän on kuulema jo tottunut..Väkisin raahaan sitä sit vaikka ostamaan meille uutta sohvaa, ja hän on ihan paskana koko päivän. Että kyl siitä on koitunut paljon ongelmia minun mielestäni.

Voi hyvänen aika. Oikeasti, vaikka mies olis minkänäköinen, asian voisi kääntää niin päin, että ihmiset saattavat ajatella, kunn näkevät teidät, että ompas siinä varmasti joko todella karismaattinen ja mukava mies tai mahtava sängyssä, kun sillä on noin ihana vaimokin. Jos taas mies on joku mallin näköinen, voi ajatella, että siinä näkyvillä sitten olikin ne sen ominaisuudet.

Ja siis, kuka nyt oikeesti kadulla kyylää tolleen ihmisiä? Mistä ihmeestä toi sun miehen ongelma oikeasti johtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Vakuuta sille, että se on juuri sinun makuusi.

Mä en ainakaan mitään Ken-nukkea ittelleni edes huolisi.

Mä taas rakastan Keniä! (oman mieheni oikea nimi, heh)

Mutta se ei ehkä oo tällänen:
574434-40th_Ken.jpg

Kun miehesi itsetunto alkaa kohoamaan, hän alkaa kuvitella, että saa kauniimman naisen kuin sinut ja sinä olet aika nopeasti historiaa.
Tämäkin nähty. tavallista miestä alettiin kehua, kun hänellä oli kaunis nainen ja kävi niin, että kaunis nainen jäi, kun miehellä alkoi villitys.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kun miehesi itsetunto alkaa kohoamaan, hän alkaa kuvitella, että saa kauniimman naisen kuin sinut ja sinä olet aika nopeasti historiaa.
Tämäkin nähty. tavallista miestä alettiin kehua, kun hänellä oli kaunis nainen ja kävi niin, että kaunis nainen jäi, kun miehellä alkoi villitys.

Sehän kielii edelleen huonosta itsetunnosta. Hyvä itsetunto on sitä, että oikeasti hahmottaa kuka ja millainen on ja hyväksyy sen.

Ehdota että ottaisit hänestä valokuvia jossain hänen valitsemallaan paikalla ja tilanteessa? Voisi kohentaa hänen itsetuntoaan. Netistä varmaan löytyy lisää jos hakee vaikka sanoilla "voimauttava valokuva"

Sehän kielii edelleen huonosta itsetunnosta. Hyvä itsetunto on sitä, että oikeasti hahmottaa kuka ja millainen on ja hyväksyy sen.

Vaatii hyvää itsetuntoa mieheltä, jos hänellä on kaunis nainen. Kaikki miehet eivät tätä kestä.

Voi hyvänen aika. Oikeasti, vaikka mies olis minkänäköinen, asian voisi kääntää niin päin, että ihmiset saattavat ajatella, kunn näkevät teidät, että ompas siinä varmasti joko todella karismaattinen ja mukava mies tai mahtava sängyssä, kun sillä on noin ihana vaimokin. Jos taas mies on joku mallin näköinen, voi ajatella, että siinä näkyvillä sitten olikin ne sen ominaisuudet.

Ja siis, kuka nyt oikeesti kadulla kyylää tolleen ihmisiä? Mistä ihmeestä toi sun miehen ongelma oikeasti johtuu?

Toi olikin hyvä ajatus! Ihana kiitos!! :)

En itse ymmärrä mitä väliä sillä on mitä ihmiset ajattelevat vai ajattelevatko mitään.Yritin hänelle selittää että mieluummin ihmiset voisivat ajatella että ompas siinä ihana perhe kun yhdessä ovat lähteneet leikkipuistoon, itse asiassa tuo on se ajatus mikä mulla tulee kun nään perheen puistossa missä olen lapsemme kanssa kahden, kun isi ei halua rääkätä itseään (kun miehet katselevat minua ja miettivät hänestä samalla jotain). En ymmärrä mistä se johtuu, hänellä ei ole aikasemmissa parisuhteissa ollut tälläistä ongelmaa ja hän on tuntenut riittävänsä puolisolleen. Itse kuitenkin useasti miehelleni sanon kuinka onnellinen olen, kuinka rakastan häntä ja poikaamme, kuinka hyvältä hän näyttää..Ja läheisenikin ovat sanoneet mieheni kuullen ettei ole minua ikinä nähneet onnellisempana. En vaan käsitä??

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Ehdota että ottaisit hänestä valokuvia jossain hänen valitsemallaan paikalla ja tilanteessa? Voisi kohentaa hänen itsetuntoaan. Netistä varmaan löytyy lisää jos hakee vaikka sanoilla "voimauttava valokuva"

Okei, pitääkin kokeilla. Olen kyllä hänestä paljon ottanut valokuvia, mutta useasti hän vain pakoilee kameraa. Mutta minäpä ehdotan, kiitos vinkistä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Toi olikin hyvä ajatus! Ihana kiitos!! :)

En itse ymmärrä mitä väliä sillä on mitä ihmiset ajattelevat vai ajattelevatko mitään.Yritin hänelle selittää että mieluummin ihmiset voisivat ajatella että ompas siinä ihana perhe kun yhdessä ovat lähteneet leikkipuistoon, itse asiassa tuo on se ajatus mikä mulla tulee kun nään perheen puistossa missä olen lapsemme kanssa kahden, kun isi ei halua rääkätä itseään (kun miehet katselevat minua ja miettivät hänestä samalla jotain). En ymmärrä mistä se johtuu, hänellä ei ole aikasemmissa parisuhteissa ollut tälläistä ongelmaa ja hän on tuntenut riittävänsä puolisolleen. Itse kuitenkin useasti miehelleni sanon kuinka onnellinen olen, kuinka rakastan häntä ja poikaamme, kuinka hyvältä hän näyttää..Ja läheisenikin ovat sanoneet mieheni kuullen ettei ole minua ikinä nähneet onnellisempana. En vaan käsitä??

Mä ainakin ajattelen, jos näen "ruman" miehen kauniin naisen kanssa, että ompas siinä melkonen mies, hänessä on varmaan jotain erityistä... Tai saatan ajatella, että sillä naisella on ehkä sen kaltainen maku, että tykkää sen näköisistä miehistä. Tosin miehesi ei taida olla mikään ruma ja onhan se aika suhteellinen käsite, mikä sitten on ruma. Itse ainakin tykkään vähän erikoisemman näköisistä miehistä.

Mä yritin samaa, mut mun miehestä on ihan mahdotonta ottaa hyvää valokuvaa jostain syystä. Ne piirteet ulkonäössä, joita itse pidän kauniina hänessä, ei vaan tallennu filmille mitenkään. Viimeksikin hänelle tuli vaan paha mieli kun jostain syystä otettiin kuvia, piti keksiä nopeasti jotain, mikä saisi ajatukset muualle.

Jos mies olisi kuvauksellisen näköinen tajuamatta sitä itse ja lisäksi nainen tosi hyvä kuvaamaan, ehkä toi voisi onnistua.

Rukoilijasirkka on tässä kyllä nyt tiivistänyt yhteen lauseeseen koko asian ytimen!! Eli miehen tulisi nyt hahmottaa itsensä ja hyväksyä itse itsensä sellaisena kun on ja olla ylpeä itsestään, niin sitten hän voi olla ylpeä myös minusta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä yritin samaa, mut mun miehestä on ihan mahdotonta ottaa hyvää valokuvaa jostain syystä. Ne piirteet ulkonäössä, joita itse pidän kauniina hänessä, ei vaan tallennu filmille mitenkään. Viimeksikin hänelle tuli vaan paha mieli kun jostain syystä otettiin kuvia, piti keksiä nopeasti jotain, mikä saisi ajatukset muualle.

Jos mies olisi kuvauksellisen näköinen tajuamatta sitä itse ja lisäksi nainen tosi hyvä kuvaamaan, ehkä toi voisi onnistua.

Tuli muuten mieleen että miehessäni on ihan sama juttu..Mun mielestä siitä on tosi hyviä kuvia ja sen mielestä ne on ihan kauheita..Mun on pitänyt facebookistakin poistaa meidän yhteisiä kuvia, mitkä on ollu musta niin ihania, koska hänen mielestään ne on jotain ihan kamalia..

Tähän oli vielä pakko kommentoida. Minussa on katsos aika paljon muutakin kuin kaunis ulkokuori, ja niin on miehessänikin että hänelle kauneus on ihmisessä pelkkää plussa eikä yhtään sen enempää. Jos hän itsetuntonsa löytäneenä lähtisi etsimään kauniimpaa naista niin sitten saa lähteäkkin! (Vaikka vaikeehan sitä olis löytää ;) )

Yhteistyössä