Apua! Miten saan etsittyä netistä aiemmin tallentamani ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa

Vieras
Eli eikö sille ollut joku hakutoiminto, kun on tallentanut esimerkiksi tekstitiedoston netistä, (eikä fiksusti ole laittanut sitä linkkiä muistiin) miten sen voisi löytää uudelleen?

Eli olen yrittänyt googletella vaikka millä hakusanalla, mutten tuota samaa enää löydä. Nyt kuitenkin tarvitsisin sen nettiosoitteen lähdeluetteloon. :(

Auttakee joku!

Olet ilmeisesti tallentanut sen koneellesi? Voithan käyttää windowsin omaa hakua, etsi vaikka kaikki tiedostot, joiden pääte on *.txt, mikäli sen siihen muotoon talletit.

Olin siis ilmeisesti aika epäselvä :)
Eli tiedosto ei ole koneella hukassa, se on siellä ihan löydettävissä. Tarvitsen kuitenkin sen ´tarkan nettiosoitteen, josta sen tallensin aikanaan. Tämä pitäisi mainita lähdeluettelossa kun siihen tekstissäni viittaan.

Olen jo koittanut sitä tiedostoa googletella tekijän nimellä ja artikkelin nimellä ja aiheeseen liittyvällä hakusanoilla. Mutta eipä vaan jostain syystä löydy. Paska kun en muistanut sitä laittaa suosikkeihin, vaan ainoastaan tallensin koneelle.

Joskus aiemmin muistelen, että joku kertoi ainakin kuvien kohdalla olevan joku muu tarkempi alkuperäisen nettisijainnin hakutoiminto, kuin vain googlen perushaku?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olin siis ilmeisesti aika epäselvä :)
Joskus aiemmin muistelen, että joku kertoi ainakin kuvien kohdalla olevan joku muu tarkempi alkuperäisen nettisijainnin hakutoiminto, kuin vain googlen perushaku?
Joko kokeilit tuota googlen tarkennettua hakua, kopioit sinne pätkän tekstiä (kannattaa valita kohta, missä on jotain harvinaisempia sanoja) ja pistät sen siihen täsmälliseen ilmaisuun, pitäisi löytyä, jos se yhä on netissä.

Yhteistyössä