Apua Naomin pikkusiskon nimen valintaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden prinsessan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden prinsessan äiti

Vieras
Meillä on Naomi niminen tyttö ja hänen nimensä lausutaan kuten kirjoitetaan. Haluaisimme antaa Naomin pikkusiskolle nimen Amy (lausutaan eimi), mutta olisiko järkevintä kirjoittaa nimi kuten lausutaan, eli Eimi? Se ei kyllä ole mun mielestä ihan niin nätti kirjoitettuna niin mutta kun Naomikin on Naomi eikä mikään neioumi...mitä mieltä olette?

Henk. koht. loputan sen puolesta, et nimi lausutaan siten, kuin se kirjoitetaankin. Näinhän ne sopii suomalaisten suuhun parhaiten.
Eerikat kirjoitetaan kahdella Eellä, Karita kirjoitetaan Koolla eikä Ceellä, tässä taoauksessa sitten Eimi olisi Eimi kirjoitusasultaan, ei Amy. Näin minä ajatteln tän asian.

No Amy suomalaisittain äänneetynä ei ole kovin kaunis ja niinhän se varmaan Suomessa äännettäisiin, eli ehkä se Eimi olisi parempi. Mitenkäs olis esim. Neila tai Neela, tai vaikka Neve?

Toi Amy nimi vaan on niin ihana, eikä mieskään oikeen muuta kelpuuta, suostuu kyllä siihen että se kirjoitettaisiin kuten sanotaankin, eli Eimi.

Jos jompikumpi vanhemmista on ulkomaalainen, mielestäni Amy on parempi. Suomalaisten vanhempien lapsella taas tuollainen ääntämisvääntely kuulostaisi huvittavalta.

• Tykkää
Reactions: soja
Mun mielestä etenkin, kun isosiskon nimi lausutaan niin, kuin kirjoitetaan, kuuluu pikkuiskonkin nimen olla. Ja moni suomalainen lausuis suomalaisen lapsen nimen juurikin amyna. Laittaisin siis Eimi.

• Tykkää
Reactions: soja
Alkuperäinen kirjoittaja kahden prinsessan äiti;27402536:
Meillä on Naomi niminen tyttö ja hänen nimensä lausutaan kuten kirjoitetaan. Haluaisimme antaa Naomin pikkusiskolle nimen Amy (lausutaan eimi), mutta olisiko järkevintä kirjoittaa nimi kuten lausutaan, eli Eimi? Se ei kyllä ole mun mielestä ihan niin nätti kirjoitettuna niin mutta kun Naomikin on Naomi eikä mikään neioumi...mitä mieltä olette?

Olen jo aikuisten prinsessojen äiti. Itse muistan, että pappi sanoi: lapselle pitää antaa nimi joka myös kirjoitetaan samoin kuin lausutaan.
Siitä on tosin jo 23 vuotta aikaa. Lapsillani on ulkomaalainen isä.
Mielestäni Eimi on kauniimpi nimi, kuin Amy.

Yhteistyössä