Apua, onko nämä niitä pahoja supistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nyt jos tulis lähtö niin pitäisi joku keksiä hakemaan esikoinen kerhosta ja olemaan tämä päivä hänen kanssaan. Eiköhän joku järjesty, veljeni tai anoppi varmaan. Jos syntyisi silloin kun pitääkin niin hoito olisi kyllä hyvässä jamassa.
Kipu on terävämpää mutta aaltoilevaa. Yritän tavoittaa just miestä, sit soittelen sinne polille.

Kyllä niiden kuuluu neuvoa ja auttaa ainakin puhelimessa siellä äp:lla ja vähintään kertoa mihin kääntyä jos sanot niille et neuvolaan ei nyt pääse/ole vastaanottoa ja on pakko tilanne

Seuraan keskusteluja aina silloin tällöin ja en voi kuin ihmetellä välillä asioita joita täällä kysellään.
Vauva tulossa ja ei voi lähteä synnyttämään, kun mies ei ole kotona ja isompi on hoidossa. Kai nuo asiat on täytyny miettiä jo etukäteen, se lapsi kun ei välttämättä aina synny juuri sinä päivänä, kun on (sektio)suunniteltu.
Toinen on nämä ihmettelijät, jotka ei tiedä pitääkö lapsi viedä lääkäriin vai ei. Entä, jos täällä joku antaa virheellisen neuvon ja tuo kyselijä vielä sattuu siihen uskomaan ja sitten tapahtuukin jotain kauheaa ?
Tuntuu olevan joillakin maalaisjärki täysin kadoksissa.

Kyllä täällä todella ihmetyttää nuo kysymykset, ovatki tosissaan noin uunoja vai vainko ajankuluksi!
Itseltä meni vedet v36+3, hyvin sain isommat hoitoon taksilla ja itse jatkoin sairaalaan
Uusavuttomuutta, vähän vaikea näkemättä esim. sanoa onko lapsi vietävä sairaalaan, riippuu kuinka vierkeä vaikka enemmänkin kuumetta. Ja paljon, paljon muuta 'hauskaa'!

Siis joo, mies on töissä ja esikoinen puol kahteentoista kerhossa. Jos vauva syntyisi silloin lasketunajan tienoilla niin hoito on jo suunniteltu. Mutta koko ajan ei ole ketään hälytysvalmiudessa kun kaikki läheiset on töissä :)
Ja minulla on tapana ahdistua pienistäkin asioista niin siksi ennen kuin hätiköin niin vähän kyselen muiden mielipidettä :)
Nyt soittelen sinne neuvolaan. Voikohan th.lle sanoa ettei halua tk.lääkärille? voiko se th. laittaa lähetteen sitten ä-polille tämän kivun perusteella?

Voi se laittaa lähetteen äippäpolille, mutt se on taas sitten äippäpolin päätettävissä kuinka kiireellisenä ne sut sinne ottaa. Eli jos et heti pääse, kyllä mä sitt kävelisin sisään vaikk synnytysvastaanottoon ja sitä kautta saisin tietoa missä mennään.

Jos tk lääkäri ei ole perillä erikoisemmin raskausasioista niin ei taida olla kovin hyödyllinen. Soita vaikka kuntaan jos hoito ei järjesty, hätätilas voivat vaikka järjestää päiväkotiin tms. Ei lasta heitteille jätetä :)

Mies soitti, lupasi lähteä töistä jos tarvitsee johonkin mennä käymään. Nyt kirjaan ylös asioita mitä kysyn kun soitan neuvolaan.

Voiko sinne ä-polille vaan mennä ilman lähetettäkin? Ä-poli ja syn.vastaanotto samassa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas:
Mies soitti, lupasi lähteä töistä jos tarvitsee johonkin mennä käymään. Nyt kirjaan ylös asioita mitä kysyn kun soitan neuvolaan.

Voiko sinne ä-polille vaan mennä ilman lähetettäkin? Ä-poli ja syn.vastaanotto samassa paikassa.

Sen kun menet ja sanot, että tuntusi kuin synnytys olis alkanu niin ei ne siuta ulos heitä vaan tarkistaa tilanteen...

muoks: ..ainakin jos yhtään fiksuja ja ystävällisiä ovat. Eihän synnyttämäänkään minkään lähetteen kanssa mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas:

oon mennyt jos on ollut supistuksia ja kipeitä.....silloin katottu et mikä tilanne, onko synnytys käynnissä vai jotain muuta.....mene sinne nyt vaan, niin kattovat tilanteen

Meillä ainakin voi mennä äitipolille ilman lähetettäkin juuri "todellisten" syitten takia eli jatkuva kipu vatsassa, supistukset, vuoto... voithan halutessasi soittaa sinne, mutta eivät he saa sinua käännyttää pois jos sinne menet.

Taitaa se laps syntyä tän nettikeskustelun aikana, ai niin eihän se mahu tuleen.
Jos neuvolaan ei kerran pääse niin mene hyvä ihminen näytille sinne äitiys-/synnytyspolille.

Ä-polilla sanottiin että soittaa tk.päivystykseen, käy siellä lääkärin näytillä ja sieltä helposti laittavat lähetteen ä-polille jos katsovat sen tarpeelliseksi.
Sanoi että jatkuva kipu ei kuullosta supistuksilta että se yleensä on aaltoilevaa. Että joskos johtuu jostain ihan muusta kuin raskaudesta tämä kipu. Nyt vaan jonotellaan aikaa tk.hon siis.
Tätä vähän meinasin tällä pompottamisella.

Nyt on lääkäriaika varattu ja kummasti huojensi mieltä :)
Toivottavasti vaan laittaa sitten sen lähetteen että voi luottaakin siihen tulokseen :D
Mieskin pääsee töistä lähtemään siiheks ja viemään minua -> olemaan tytön kanssa.

Mulla on viikko 36 menossa, vauva laskeutunut todella alas ja supistuksia on ollut.. Tänään tuntunut että supistuksia tullut vähän väliä, mutta en ole varma miltä sen supistuksen sitten pitäisi tuntua kun neuvolassakin vaan sano että kyllä sen sitten tietää...

Onneks tänään on ylimääränen ultra missä saa sitten varmaan vähän tarkennusta joudunko jo jäämään saikulle vai vieläkö pääsen kotiin..

Onko sulla mones viikko menossa? Minulle sanottiin että kun itselläni on jo kumminkin rv 36 niin viikkojen puolesta ei ole mtn. hätää vaikka sattuisikin jo nyt syntymään.

Yhteistyössä