Apua palstatohtorit/ tietäjät! Vatsa aina "löysällä" *ei herkille*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatsavaivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatsavaivainen

Vieras
Olen huomannut, että minulla on nyt jo viikkojen ajan ollut vatsa kuralla. Siis normaalia kakkaa ei ole tullut.
Tämä alkoi siitä kun imetys loppui. Syön normaalisti, terveellisesti, monipuolisesti (kuituja riittävästi jne).
Mistä tämä johtuu? Miten saisin vatsani toimimaan???
Vatsa ei siis ole yhtään kipeä tai mitään... mutta uloste on aina tosi löysää (ja pahanhajuista).
Kiitos jos viitsitte auttaa!!

moi kohtalotoveri! Onko sulla ilmavaivoja? Mulla on niitäkin, ja tää on ihan kamalaa. Mä olen ruvennut epäilemään keliakiaa, ja lisäksi entinen hyla-ruokavaliokin pitäisi varmaan ruuvata kokonaan laktoosittomaksi. äh. Pitäisi varmaan ostaa apteekista se keliakia-kotitesti, onko joku saanut sillä tuloksia?

Minulla samaa vaivaa! On ollut jo useita viikkoja. Aamuisin vatsa aivan löysällä/ruikulla. Saan ravata vessassa 2-4 krt:aa. Kipuja ei kummosemmin ole, ylävatsaa polttelee silloin tällöin ja röyhtäyttää. Ruokavalio aivan sama kun ennenkin. Nyt alan olla aika väsynyt tähän joka aamuiseen riesaan. :(

Ei mulla kovasti ilmavaivoja ole... tämä ruikkuamisongelma on yleensä vain aamuisin. Siis aamulla tyhjennän suoleni pari kertaa ja loppupäivän saan olla rauhassa :D

Mutta kyllä tästä riesasta eroon haluaisi. Kiva kuulla (vaikka tätä en kellekkään toivo ;)), että on kohtalotovereita!
Mitähän tälle voisi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja ällöä:
moi kohtalotoveri! Onko sulla ilmavaivoja? Mulla on niitäkin, ja tää on ihan kamalaa. Mä olen ruvennut epäilemään keliakiaa, ja lisäksi entinen hyla-ruokavaliokin pitäisi varmaan ruuvata kokonaan laktoosittomaksi. äh. Pitäisi varmaan ostaa apteekista se keliakia-kotitesti, onko joku saanut sillä tuloksia?

Mulla on myös ilmavaivoja, lähinnä iltaisin. Mä olen ryhtynyt myös epäilemään tuota keliakiaa. En tiennytkään että apteekista saa noita ko. testejä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mulla kovasti ilmavaivoja ole... tämä ruikkuamisongelma on yleensä vain aamuisin. Siis aamulla tyhjennän suoleni pari kertaa ja loppupäivän saan olla rauhassa :D

Oletko aloittanut aamulla syömään/juomaan jotain, mitä yleensä et syö/juo? Kahvia? Maitoa kahvissa?

Mulla kanssa aamulla suoli tyhjenee hyvin pian aamukahvin jälkeen ja just tolleen löysänä. Veikkaan että tuo kahvi+maito sen aiheuttaa.

Mutta kyllä tästä riesasta eroon haluaisi. Kiva kuulla (vaikka tätä en kellekkään toivo ;)), että on kohtalotovereita!
Mitähän tälle voisi tehdä?

Mulla on ihan sama ongelma! Ja yleensä vain aamuisin. Mulla on todettu lievä laktoosi-intoleranssi, oon vuosia juonut laktoositonta maitojuomaa, käytän hyla tuotteita ruoanlaitossa jne. Nyt kuitenkin on samanlaisia oireita, kuin sillon kun käyti normaaleja maitotuotteita.

Alkuun ajattelin ja ehkä ajattelen vieläkin vähän tän johtuvan stressistä. Sitä on ollut ihan hirveesti ja muutenkin semmosta elämänmuutosta meidän perheessä (ei kuitenkaan pahaa, mutta stressaavaa). Mulla tätä on jatkunut viime syksystä!! Välillä paremapana = stressiä ollut näinä aikoina vähemmän.

Oon myös miettinyt, että voisko tälle tehdä jotain, mut en ole keksinyt vielä et mitä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Oletko aloittanut aamulla syömään/juomaan jotain, mitä yleensä et syö/juo? Kahvia? Maitoa kahvissa?

Mulla kanssa aamulla suoli tyhjenee hyvin pian aamukahvin jälkeen ja just tolleen löysänä. Veikkaan että tuo kahvi+maito sen aiheuttaa.

Juon aamulla kahvin mustana, että tiedän sen tietenkin olevan varmaan osasyy, mutta esim. tänäkin aamuna juoksin vessaan jo ennen tuota kahvia/aamupalaa :/

Yhteistyössä