apua pesukoneen valintaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Moi

Meille pitäisi hankkia uusi pesukone ennen kuin vanha kävelee itse ovesta ulos ja nyt on hieman tenkkapoo uuden valinnan kanssa. Vanha on 5kg ja aina täynnä, luonnollisestikin uusi saisi olla 7-8kg mutta onko tuon koon koneita kellään joka osaisi sanoa kumpi parempi. Minulla ei ole koskaan tuollaista isoa ollut niin en osaa arvioida. Toiseksi kysyisin onko jollakulla kokemusta ns höyrypesukoneista, kannattaako siihen satsata. Allergioita meillä ei ole, mutta kovasti nuo myyntipuheet on vakuuttavia että ilman sitä ei voi enää elää :D

Meillä on siis neljän hengen perhe jossa kaksi ja kolmevuotiaat ja pyykkiä sen mukaisesti. Ainoat vaatteet jotka kerralla mahtuu koneeseen on valkoiset, muista väreistä saa pestä kaksi koneellista peräkkäin tai sitten koneellinen per päivä. Yleensä pyykkiä tulee noin 7 koneellista viikossa kun on lakanat ja muut pestävät.

Eli seitsemän kilon kone on varmasti täynnä, mutta mahtaako 8kg olla jo liian iso? Ja kannattaako höyryyn satsata tälläisessä lapsiperheessä vai onko se enemmän aikuisten kerran pidettyjen vatteiden raikastuksen kannalta hyvä? Minun maalaisjärkeni ihmettelee miten höyryllä voi pestä, eikö se polta vaatteet ja lähteekö sillä tahrat. Kovasti kiitosta joka jaksaa vastata.

Yhteistyössä