Paras kirja jonka olet lukenut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kohta jatkaa palen kirjaa. 90luvulta oli maininta opettajalta lastenlinnasta syyslukukaudelta. Et tykkään paljon lukemisesta ja kirjoittamisesta. Ja toivoo että voisin viellä lisääkin kirjoittaa. Mut nyt oon kuunnellut musaa ja muistellut ysikyt lukuu ja muistaa osan jätkien nimistäkin. Sillon jo pikkusena seikkailuita jotenkin tänään kaipaan takas ysikyt luvulle jq sinne lastenlinnan maisemiin. Joku pieni rakkaus sitä aikaa kohtaan on nyt päällä. Millainen sinun ysikyt lukusi oli? Ja siis tehtiin paljon reissuja sen lastenlinnan hoitajien kaa ne oli ihan jees reissuja.

Nuorempana tykkäsin paljon Coelhon kirjoista niistä tuntuu saavan sellaista hieman syvempää ymmärrystä maailmasta kuin nuorella ehkä muuten olisi. Nyt viime aikoina luetuista ja kuunnelluista suosikki oli Startup-käsikirja. Näin se maailma muuttuu. Toi tuore tykkäys oli kyllä mielestäni harvinaisen selkeästi ja mukavalla tavalla luettu ja kirjoitettu. Vaikka kaikki konseptit ei ois olleet ennalta tuttuja, niin ne aukesi hyvin kirjan kuuntelemisen / lukemisen aikana. Tein siis yhdistelmänä molempina. Onnistuu <a href="https://lukuralli.fi/storytel-kokemuksia/">kokemusteni</a> perusteella helposti esimerkiksi Storytellin kautta, niin että vaihtelee sitä kummassa muodossa tekee.

Noh mä jumis palen kirja on vasta kakssivuu luettu. Mut ootan sitä yhtä kirjaa ni ei pysty sit jotenkin vaan luettua toista kirjaa ku "mielekkäämpi" on kesken. Mä en nyt voi sanoa mikä sen kirja lafkan nimi oli joka lopetti sarjan suonentamisen kesken harmittaa kun sitäkin sarjaa ois viellä 8kirjaa suomentamati. Siis drizz durden sarjaa. Mun mielestä ei vois jättää kirjaa jättä painamati kun on aloittanut homman. Miten siihen voi luottaa et jos ostan kirjan et jos se on sarja mis monta osaa ni sekään ei suommeneta kokonaan ja taas jää kesken. Ja mä menin instassa valittaa niiden sivuille et suomentamis työ on kesken siitä sarjqsta. Ja sanoi et homma ehkä hoidetaan. Lupasin ostaa sen kirjan jos suomentaa ja kait se olisi maksettava sitten. Tästä on yli vuosi aikaa. Nythän ne oli suomentanut drizz sarjan jonkun sivutie kirjan mistä kul oli paljastusta mitä niillä on mut siihen kohtaan mihin mä jäin ei ollut tosta tietoo.

Mun joululahja toive toteutui. Eilen iltapäivästä tuli kirjastosta viestii et sarah j maasin kolmas kirja on nyt mulle siellä varattuna ja käyn tänään hakemassa sen ni on jouluksi lukemista 😊

Noni tänään kohta kirjan pariin. Hyvä joululahja mieti et pitäiskö kirjan lukemiseen hakea herrkui. Mut näin hyvää joululahjaa en olekkaan saannut pitkiin aikoihin ja tytöltä sain kivan lahjan se sopi hyvin tilanteeseen yks mun suosikki juttu. Hakeako kaupasta dontitsi siinäpä vasta pulma toffee munkki maistuis😋

Luin sen loppuun jo ekoina vuoden 26puolella sen kirjan ja olisin iloisesta jälleenäkemisestä halunnut pitemmän tarinan s sarh j maasin se crescent sarja. Vähän ehkä liian helposti ja ehkä taistelua kuvatq viel lisää ja tietyt hahmot yhestä jutusta mitä siinä oli yhdistyä hetkeksi taisteluun. Sellaista en muista ennen kuitenkaan lukeneeni joten kiva ylläri et täysin eri stoori yhdistyy eri stooriin ainakin hetkeksi ja harmikseni sit ei ollut tietoa tuleeko neljäs osa sitä ei ainakaan viellä ole näköpiirissä. Oliko et näin joskus tekstin et se oli vuolaiden vetten huone ni miksei kuulloostaa kivalle.

Sit luin sen vankina thaimaassa ja olihan siinä karua kertomaa vankiloista thaimaassa onhan se aika häpeällistä et thaimaa hyväksyy viellä tollasen barbaarisuuden vartioilitaan ni eihän se nyt ole oikein että niin vankeja kohdellaan. Ja mitä tulee huumetuomioihin nih onhan se aika huonosti et jos nyt satut eksymään huoneeseen jossa onkin huumeita nih säkin oot yhtä syyllinen. Eikö thaimaan poliisi tarkkailulla selvitä kuka sitä asuntoa pitää hallussaan ja myy sieltä vaik just huumeita. Eihän tuo systeemi huvita edes tutustua sit paikallisiin ketä huvittaa istua tuhannen muun kanssa samassa sellissä. Kyl nyt poliisin pitää tarkkailla kuka siellä majailee ja myy ja kuka on random kävijä. Ja onko se täydellinen irstailu mitä luin pattajalta teinejä ja jopa lapsiakin on seksityöntekijöinä ja vedetään huumeita. Itse en laske kannabista huumeeksi. Sitä joskus. Hyvin harvoin nokkia vedän en muista koska viimeksi. Mut siitä valvoo vaan paripäivää eikä mun päälle tollanen sovi nih empä muita tartte. Noh ehkä sieniä sienet jätän avoimeksi ja jokainen vetää tietty mitä vetää. Mut miks matkustaa maailman ääriin vain ollakseen sekaisin? Ja antaa omasta maaataan huonoa esimerkkiä? Ja vissiin muuten thaimaassa kannabis on laillista? Ja ainiin koska suomessa? Kun sit voidaan jalostaa eri juttuihin esim jotain savua joka on tymäkkää unilääkettä et nukahtaa mut siitä ei tuu pöhnä seuraavana ivänä ainakaan minulle ja sit vaikka lajiketta joka voi ehkä voimistaa eroottista halukkuutta? Tai vaik ku ois oikein sativaista ja piristävää kukkaa nih mulla ainakin treeni tuntuu satakertaa paremmalle ja tuntee puutteet lihasksistossa . Mut joo ei sitä joka kerta ja päivä tupruttaa se voi tehdä fleguks vai syttyykö silloin jos oikeaa lajiketta nih on piristyneempi? Mut täytyy vaan uskaltaa. Ja mitä mieltä thaimaan suklaapatukka keississästä siellä saa vuoden tuomion jos pöllii patukan nih onko siitä tuomio liian ankara. Mitä jos joku sujauttaa sen sun laukkuun eli joutuu olla varuillaan vai ootteko te varuillaan koko ajan ku eiks lomailun kuulu olla ehkä huoletonta rentoiluu ja avoimuutta? Kiukuttaako teitö koskaan jos ette oo uskaltaneet jotakin?

Yhteistyössä