APUA plussanneilta! (valemenkat? alkuraskaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja candyqueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

candyqueen

Jäsen
18.04.2013
95
1
8
Tarvitsisin kovasti apuanne. Eli tilanne on se, että olen e-pillereitä syönyt säännöllisesti jo kuukausia. Samaan aikaan minulla kuitenkin on ollut tetralysal-antibioottikuuri päällä. Miehen kanssa pääsiäisviikonloppuna (ja sen jälkeen) ollaan ahkerasti pupusteltu. Menkat sattui alkamaan la 30.3 ja loppuivat 1.4. Siitä seuraavana maanantaina, 8.4. minulla alkoi lievät alavatsakivut. Tosi outoa, kun vastahan mulla menkat oli Tai siis tyhjennysvuoto, sori. Nyt alavatsakipuilu on jatkunut aina tähän päivään asti, ja jatkuu edelleen. Viimeiset 3 päivää kipuilu ollut voimakkaampaa. Siis sellaista menkkamaista.

Pissanäyte on tehty viime viikolla, ei tulehduksia, ei mitään.

Mietin, että mahtaisinko olla raskaana? Muita oireita on ajoittainen kuvotus, ruoka ei maistu, joka päivä jossain vaiheessa tulee tosi kylmä ja kuumeinen olo ja joka paikkaan alkaa särkeä, jatkuvat mielialamuutokset, tissit ovat turvonneet ja muuttuneet aroiksi, päätä särkee, vatsa ihan turvonnut.. Ainiin, ja maha ihan kovalla, vaikka yleensä vatsa toimii loistavasti..

Eli jos tuo antibiootti onkin "laimentanut" ehkäisypillereiden vaikutusta, ja olisinkin ovuloinut ihan heti tyhjennysvuodon jälkeen? Ehkäisyä ollaan käytetty, kun taloudellinen tilanne on vähän heikko ja muuta. Mutta jos se nyt vauva kuitenkin on, niin se on kuitenkin enemmän kuin tervetullut ..

Mitä sanotte?

kp 20/28 testasin ja tuli negaa, samana päivänä jätin e-pillerit pois mahdollisen raskauden vuoksi

kp 21/28 alavatsakipu väheni huomattavasti

kp 22/28 vatsakipu ja alaselkäkipu muuttui voimakkaaksi. Vuotoa alkoi.. Melko niukkaa

Eli osaatteko sanoa tuosta vuodosta mitään? Onko valemenkat, vai sitten ihan oikeat?

Kannattaa testata. Minulla oli antibiootti kumonnut e-pillerien tehon kerran (mutta jouduin syömään niitä 4 kuuria tulehdukseen, merkkejä en muista) ja siitä minulla on nyt 10.v poika. Jotkin antibiootit voi heikentää pillerien tehoa, mutta näin tapahtuu kuitenkin joillekin. Käy hakemassa testi ja testaa. tai menet lääkärille ja pyydät ottamaan verestä sen hcg:n ja ultraamaan. Tiedän yhden joka epäili ehkäisyrenkaan pettäneen ja meni lääkäriin kivuista ja todettiinkin kohtutulehdus.

Yhteistyössä