Valemenkat, keskenmeno vai kohdunulkopuolinen? Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marble
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marble

Jäsen
11.04.2010
34
1
8
Jos tältä puolelta löytyis nyt kokemuksia asiasta, tai neuvoja, tai ainakin joku, joka rauhoittelis!

Tein haamun viime torstaina ja plussan viime perjantaina. Menkkojen piti lauantaina alkaa. Ennen plussaa tuli jo oireita, että tissit alkoi turpoamaan ja pahan olon aaltoja ja palelua. Tämä sinänsä oli outoa, koska aikaisemmissa raskauksissa oireet ovat alkaneet vasta joskus rv 6+.
No sitten tiistaina (eli rv 4+3) alkoi verinen vuoto. Ihan pelkkää verta lorotteli. Ei mitenkään älyttömän paljon, mutta kuitenkin suunnilleen kuin menkoissa. Mitään kipuja ei ollut. Ajattelin, että kesken meni ennen kuin alkoikaan. Kaksi päivää vuosi ihan selkeästi ja eilen se sitten hiipui. Vieläkin tulee välillä pyyhkiessä, mutta eilen ei tullut enää siteeseen mitään.
Vuodon mukana ei ole tullut yhtään mitään limakalvoa tai muuta "rojua".

Raskausoireita ei kuitenkaan enää ole.

Eilen edelleen mahanipistelyt jatkuivat molemmin puolin kohtua ja oli sellainen olo, että tässä on nyt jotain hämärää.
Hain äsken apteekista testin ja selkeä plussahan siihen napsahti. Paljon tummempana kuin tuolloin rv3+6 kun plussan sain.

Mitä ihmettä tässä siis tapahtuu?
Luin jostain, että kohdun ulkopuolisessa raskaudessa voi tulla tämmöisiä vuotoja ja se nyt pelottaakin. Mulla on kuitenkin ensi viikolla gyne varattu ja silloin on vissiin rv 5+5. Näkyykö se kohdun ulkopuolinen jo tuolloin, jos siellä sellainen on?

En nyt halua ajatellakaan sitä vaihtoehtoa, että kyseessä olisi normaaliraskaus, ja tuskin onkaan.

Olis kiva, jos joku osais vähän neuvoa!

Mulla oli just tollee, ja kohdunulkoinenhan se oli. Kyllä varmasti jo rv 5+5 näkevät ainakin sen, että jos kohdussa on jotain. Jos siellä ei vielä silloin mitään näy, ei se kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että se kohdunulkoinen olisi. Luultavasti siinä tapauksessa ultraavat muutamien päivien kuluttua uudestaan. Tarkkana näissä kannattaa olla, eli sinne lääkäriin vaan mahdollisimman aikaisin, niin säästyt suuremmilta "tuhoilta". Toivon kuitenkin, että sulla olisi ihan vaan "valemenkat", ja kaikki olisi hyvin :)

mulla oli kohdun ulkopuolisessa niin että tuli menkat ihan normaalisti ja sitten ne ei loppuneet vaan jäi jotain tiputteluvuotoa jota tuli monta viikkoa, kunnes tuli kohtutulehdus johon sain ab kuurin. tässä vaiheessa ei kukaan tiennyt että oli kohdun ulkopuolinen koska r.testi virtsasta ei näyttänyt mitään( hcg nousi hitaasti) Jossain vaiheessa joku lääkäri hoksasi ottaa r testin verestä kun alkoi tulla ylävatsakipuja ja hartiapistoksia.
olin jo aika pitkillä viikoilla kun alko tulla verta oikein kunnolla ja ravasin moneen otteeseen päivystyksessä jossa vain sanottiin että mene kotiin ja ota särkylääkettä. olin tosi tosi kipeä. vappuna 04 sitten tulikin lääkärille kiire kun verta tuli niin paljon että sairaalan isotkaan siteet ei sitä pitänyt sisällään. sitten suoraan kaavintaa jonka jälken lääkäri oli pahoillaan kun oli vähätellyt kipujani. vatsaontelossa oli 1½dl kuivunutta ja tuoretta verta.

en nyt tiedä oliko tuosta mun sekavasta selityksestä yhtään apua..toivotaan että sinulla olisi kyseesä valemenkat!!

Marble, myös aivan normaalissa raskaudessa saattaa olla noita vuotoja, joskus runsaita ja kestävät päivän tai useammankin.

Älä siis turhaan vielä huolestu, pianhan siulla on se ultrakin ja näet onko kyse kohdun sisäisestä raskaudesta - oikein paljon tarraa&vauva liimaa pienelle!!=) :heart:

Yhteistyössä