Apua! Raskaus ja dermosilin eukalyptus jalkavoide

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hysteerikko

Vieras
Olen useana iltana raskauden ajan voidellut jalat dermosilin jalkavoiteella joka viilentää ihanasti. No nyt sitten ekaa kertaa luin mitä voide sisältää. Eli eukalyptystä, mentolia ja luonnon öljyjä. Onko kyseessä nyt siis eteerisiä öljyjä sisältävä tuote? Kuinka vaarallista sen käyttö on vauvalle. Nyt viikko 30 menossa. Ultrissa kaikki on ollut hyvin. Nyt olen ihan hysteerisenä ja hädissäni täällä. Voiteen tuoteselosteessa eukalyptys ja mentoli olivat ne öljyt jotka itse listasta tunnistin. Muuten vaikutti aika normaalille rasvan ainesosille.

http://www.essentialoils.co.za/pregnancy.htm
Eteerisiä öljyjä tulee välttää raskaudessa, mutta ei eukalyptus ja mentoli ole kuitenkaan mitään pahiksia raskaudessa.

Jaksaako joku oikeasti tällaisestakin raskaana murehtia? Elättekö oikeasti koko 9kk kroppa poikkeustilassa kaikkia mahdollisia ja minimaalisiakin riskejä vältellen hysteerisesti?? Vaikka läträisit rasvalla 24/7 niin en usko sillä olevan yhtä suurta riskiä, kuin vaikkapa yhdellä raskaana poltetulla savukkeella, ilman saasteilla, lisäaineilla, periytyvillä geeniheikkouksilla, sokerilla jne jne..

Kiitos linkistä.

En ollut tosiaan ajatellut koko asiaa ennen kuin aloin lukemaan tuotteen tuoteselostetta. Siinähän se onkin kun haluaisi tehdä asiat raskaana oikein ja tuo kiellettyjen asioiden lista on ihan hirveän pitkä.

[QUOTE="Aapee";29286778]Kiitos linkistä.

En ollut tosiaan ajatellut koko asiaa ennen kuin aloin lukemaan tuotteen tuoteselostetta. Siinähän se onkin kun haluaisi tehdä asiat raskaana oikein ja tuo kiellettyjen asioiden lista on ihan hirveän pitkä.[/QUOTE]

Mikä ihmeen kiellettyjen asioiden lista? Neuvolasta kyllä kerrotaan mitä kannattaa VÄLTTÄÄ, mutta eikös siellä kerrota että myös turha stressi kuuluu näihin vältettäviin asioihin? Jalkarasvalla et taatusti saa vauvallesi aikaan mitään haittaa, älä huoli :)

Yhteistyössä