Aivan, pelkään että pahenee ja sitten olenkin heikoilla kun pitää siinä samalla suojella lasta. Mahdoton ajatuskin. Kyllä me sielläkin ydinperheenä asuttaisiin eikä suvun kanssa, mutta kun nuo sukulaiset tulee jopa kuukausiksi käymään ihan milloin heitä huvittaa ja eräs heistä on pahimman luokan narsisti joka on tehnyt kaikkensa pilatakseen välimme ja viedäkseen minulta ihmisarvon täysin. Tuollaisten ihmisten kanssa jo viikkokin on liikaa ja tästä ollaan väännetty pitkään mutta mieheni ei vaan pysty tai uskalla kieltää heitä tulemasta kun pelkää että jättävät hänet kokonaan.
Nyt kun sitten olin siellä äskettäin puolitoista kuukautta, alkuraskauden kovien pahoinvointien ja väsymyksen ajan, noiden hullujen sukulaisten ollessa meillä niin olo oli kuin keskitysleirillä. Purin kyllä kaikkea miehelleni mutta hän ei taida käsittää tämän asian vakavuutta. Sanoin että oli viimeinen kerta ja etten tule takaisin jos he tulevat vielä meille, ei tainnut mies ottaa vakavasti kun vasta nyt kun ilmoitin että en tosiaankaan uskalla tulla. Olimme puhuneet Suomeen muutosta ja tuolloin lupasi että tulisi, nyt kuitenkin kuvitteli että olen menossa sinne eikä ollutkaan enää varma... Niin inhoan sitä kun puhutaan jostain ja luvataan muttei pidetä lupausta. Tämän vuoksi en uskallakaan luottaa... Kyllä minun on jäätävä Suomeen, tässä on niin suuret riskit ja saa nähdä sitten ollaanko me niin tärkeitä että ymmärtää vihdoin ja tulee tänne myöskin vai onko tärkeämpää työ ja nuo narsistisukulaiset siellä. Miestäni en pelkää, jos olisi aivan satavarma etten enää koskaan joutuisi olemaan sukulaisten kanssa tekemisissä niin voisin harkitakin paluuta, käytännössä tuo ei toteudu eikä lupauksiin voi luottaa joten riskiä en ota.